DALEKO OD HIT TELEFONA Potražnja za novim Ajfonom opala – postoji jasan problem
Međutim, procene ukazuju na prigušeniji rani odgovor nego što se Apple nadao, a brojke pokazuju da je potražnja za Ajfonom opala.
iPhone 16 je trebalo da bude veliki prodavac za Apple nakon godina spore prodaje iPhone-a. Davno su prošle godine kada su verni Apple fanovi stajali u redu da trguju svojim uređajem na skoro godišnjem nivou, a kompanija nije dala potrošačima mnogo razloga za nadogradnju od dodavanja 5G konekcije sa iPhone 12. Nadali su se da će paket novih softverskih funkcija koje prepliću AI bio bi hit.
Ali uprkos nekoliko uzbudljivih događaja na lansiranju, nije jasno da li je Apple još uvek uspešno predstavio slučaj potrošačima.
Apple je prodao samo oko 37 miliona jedinica tokom prvog vikenda pretprodaje iPhonea 16, što je pad od više od 12% u poređenju sa istim periodom prošle godine, navodi se u blog postu Ming-Chi Kuoa, Apple analitičara u TF International Hartije od vrednosti. Konkretno, potražnja za skupljim iPhone 16 Pro uređajima naglo je pala iz godine u godinu u poređenju sa lansiranjem iPhone 15.
Nedelju dana nakon početka pretprodaje, Vedbush analitičar Dan Ajvs procenio je da je pretprodaja tek nešto veća od Kuove procene na oko 40 miliona jedinica. Tehnološki analitičar CFRA Research Anđelo Zino takođe je rekao da je prvi vikend podataka o prodaji u pretprodaji ukazao na pad u odnosu na prethodnu godinu.
Možda više od broja uređaja koji su kupci kupili tokom sezone pretprodaje, Apple će možda morati da brine o tome koje telefone u liniji iPhone 16 potrošači biraju, s obzirom na to da ih nadogradnje na standardne uređaje na mnogo načina čine uporedivim sa Pro modelima . Analitičari kažu da izgleda da postoji veća potražnja za jeftinijim iPhone 16 i iPhone 16 Plus od Pro i Pro Mak, što bi moglo uticati na prosečnu prodajnu cenu i ukupan prihod od prodaje iPhone-a.
U prvom vikendu pretprodaje, Apple je prodao 9,8 miliona iPhone 16 Pro i 17,1 miliona iPhone 16 Pro Mak uređaja, što je 27% i 16% manje u odnosu na prošlu godinu, prema Kuou. Poređenja radi, prodaja standardnih iPhone 16 i Plus je neznatno porasla u poređenju sa iPhone 15.
Problem je, rekao je Zino, što su osnovni modeli iPhone-a možda previše dobri.
„S obzirom na to da je ovo u velikoj meri ciklus nadogradnje softvera, zabrinut sam da je došlo do veće kombinacije prodaje iPhone-a 16 sa nižom cenom u odnosu na uređaje sa višim cenama“, rekao je Zino. „Kada pogledate standardne uređaje, oni su dobili zaista sjajnu nadogradnju u pogledu svojih kamera i internih procesora.“
Kuo je takođe prijavio kraće vreme isporuke za modele iPhone 16 Pro – 1-2 nedelje za iPhone 16 Pro tokom prve pretprodaje tokom vikenda – u poređenju sa iPhone 15, gde su kupci čekali 3-4 nedelje na svoje uređaje. On je ukazao na činjenicu da veoma hvaljene AI „Apple Intelligence“ funkcije proizvođača iPhone-a još uvek nisu dostupne na uređajima (trebalo bi da počnu da se uvode u beta verziji sledećeg meseca zajedno sa iOS 18.1), kao i na stalnu borbu kompanije sa povećana konkurencija u Kini.
Za najnovije biznis vesti iz Srbije i sveta, pratite nas na našoj Instagram stranici.