UPORNIJI OD LJUDI, NIKAD NE ODUSTAJU AI će olakšati da nas telefonski prodavci češće pozivaju
Kao prodajni predstavnik za kompaniju koja se bavi pravnim softverom, Toni de Leon je provodio sate pozivajući potencijalne klijente. Samo da bi dobio njihove govorne pošte. Kao i drugi telefonski prodavci. To je bio zamarajući posao sa mnogo rutinskih zadataka. Od pronalaženja pravih brojeva i istraživanja potencijalnih klijenata, do beleženja i registrovanja poziva.
– Kada konačno neko odgovori na poziv, osećate se pomalo šokirano .Zaboravite sve što ste ikada naučili i pomislite: ‘O moj Bože, stvarno ste se javili na poziv.’“
Zatim je Leon počeo da koristi AI prodajnu platformu Nuks za automatizaciju zadataka poput pronalaženja kontakt informacija, ostavljanja glasovnih poruka, pisanja imejlova i istraživanja – rekao je Leon za Forbes.
Dodao je o je da mu je pomoćnik za biranje brojeva pomogao da poveća broj poziva sa dva na 10 dnevno. To je dramatično poboljšanje u generisanju prodajnog kanala, što je termin u prodaji za proces pretvaranja potencijalnih klijenata u platiše.
-Prodajni kanal je krvotok kompanije – rekao je za Forbes generalni direktor Nuksa, Danijel Li.
Učetvorostručili prihode
Startap su 2020. osnovale kolege sa Univerziteta Stenford, Li, Rohan Suri i Nikhil Čirla. Nuks je u četvrtak objavio da je prikupio 43 miliona dolara u Seriji B finansiranja. Predvodili su ke venture capital firma Kleiner Perkins uz učešće Tola Capital-a i anđela investitora Lačija Gruma. Sa ukupno 70 miliona dolara prikupljenog kapitala, startap je sada procenjen na 285 miliona dolara.
Li tvrdi da je kompanija učetvorostručila prihode u poslednje dve godine, zahvaljujući desetinama hiljada prodajnih predstavnika iz kompanija poput Fivetran-a i Amplitude-a koji koriste Nuksov paket AI alata.
Kada su 25-godišnji osnivači pokrenuli Nuks tokom pandemije, ciljali su na to da naprave „virtuelnu kancelariju“. Interfejs nalik na Zum gde bi udaljeni timovi mogli da sarađuju, prate pozive drugih i priključuju se razgovorima. Nakon što su shvatili da su prodajni timovi najviše koristili Nuks, kompanija je 2022. preusmerila fokus na AI alate za prodaju. Odustajanje od prvobitne ideje pokazalo se kao mudra odluka, rekao je Li za Forbes.
– Verovatno ste primetili da sada postoji čitavo ‘groblje’ kompanija u toj oblasti- objasnio je Li.
AI glumi kupca
Nuksova AI platforma je izgrađena na postojećim AI modelima poput OpenAI GPT-a i Guglovog Geminija. Obučena je na masivnom skupu podataka od oko 100 miliona anonimizovanih prodajnih razgovora. Nuks takođe nudi alate za obuku koji pomažu prodajnim predstavnicima da vežbaju pozive unapred. AI glumi potencijalnog kupca i daje povratne informacije o tome kako se mogu poboljšati. Da bi smanjio „opterećenje alatima“, kako kaže Li, platforma se integriše sa drugim softverom koji prodajni timovi koriste svakodnevno, kao što su Salesforce i HubSpot.
– U svetu gde AI može da obavi veliki deo posla, ne želite da ljudski rad bude spona između alata, jer to postaje usko grlo – rekao je on.
Nuks se suočava sa velikim tehnološkim igračima kao što su Salesforce, koji ima sopstvene AI alate namenjene prodajnim predstavnicima. Tu je i Majkrosoft, koji je ove nedelje najavio da planira da uvede 10 AI agenata – softvere koji mogu izvršavati specifične zadatke – za razne poslovne funkcije, uključujući rutinske prodajne funkcije.
Tri miliona telefonskih prodavaca u SAD
Li je rekao da Nuks planira da iskoristi novu investiciju za širenje tima i poboljšanje svog proizvoda dodavanjem novih funkcija za pronalaženje potencijalnih klijenata. I na kraju pomogne oko tri miliona prodajnih predstavnika u SAD da automatizuju dosadne aspekte posla i fokusiraju se na „strateške delove prodaje“.
Li Mari Brasvel, partner u Kleiner Perkins-u koja je vodila investiciju firme u Nuks, prvi put je upoznala Lija dok su oboje radili u Scale AI, kompaniji procenjenoj na 14 milijardi dolara koja obezbeđuje podatke i softver za obuku AI modela.
Rekla je za da preduzeća traže aplikacije koje mogu učiniti zaposlene produktivnijim i povećati prihode, a ne samo impresivne demo prezentacije. I nada se da će Nuks to omogućiti prodajnim timovima.
– To će im „dati više vremena da se fokusiraju na prodajni posao, koji je usmeren na ljude, strateški rad, sklapanje poslova i izgradnju odnosa- rekla je ona.
Za najnovije biznis vesti iz Srbije i sveta, pratite nas na našoj Instagram stranici.