ZAVLADALA NELOJALNA KONKURENCIJA Nemački supermarketi vode borbu sa britanskim
Čini se da visoke investicije i niske cene remete uspostavljeni red u sektoru supermarketa u Velikoj Britaniji.
Nemački trgovci na malo Aldi i Lidl kradu svoje konkurente u Velikoj Britaniji povećanim investicijama i nižim cenama, narušavajući uspostavljeni poredak.
Aldi vodi borbu protiv svojih rivala u Velikoj Britaniji najavom rekordnih 1,4 milijarde funti (1,6 evra) ulaganja u nove prodavnice i niže cene.
Dvogodišnji plan je osmišljen da ubrza njegovu ekspanziju širom Velike Britanije i smanji jaz u odnosu na tri velika igrača u zemlji.
Više od 100 postojećih prodavnica biće renovirano, a do kraja godine otvoreno 23 nove.
Kapitalna investicija će dodati Aldijevu listu od 1.020 prodavnica i broj zaposlenih od preko 45.000.
Da bi pomogao u upravljanju zahtevima lanca snabdevanja za efikasnijim snabdevanjem više prodavnica, Aldi planira da proširi svoju mrežu od 11 regionalnih distributivnih centara i da ažurira tehnološku infrastrukturu koja podupire njegovo poslovanje.
U poslednja tri meseca, prodavac je uložio oko 100 miliona funti (89 miliona evra) u sniženje cena za potrošače, dok je maloprodajnom osoblju plate povećane za kolektivnih 79 miliona funti (94 evra).
Povećani profiti podstiču rast
Sada četvrti po veličini supermarket u Velikoj Britaniji, prema Retail Economics-u, Aldi se približava rivalima Tesco, Sainsburi’s i Asda – tri najučinkovitije maloprodavca u britanskom sektoru supermarketa koji je žestoko konkurentan.
Najnoviji godišnji rezultati Aldija za 12 meseci do decembra 2023. pokazuju najveći period rasta prodaje u istoriji – porast od 16% na 17,9 milijardi funti (21,4 milijarde evra), u poređenju sa 15,5 milijardi funti (18,5 milijardi evra) u 2022.
Giles Hurlei, glavni izvršni direktor za Aldi UK i Irsku, kaže da je usredsređen na povećanje broja korisnika obezbeđivanjem vrednosti za potrošače bez novca
– Britanski kupci glasaju nogama i biraju Aldi kao svoj supermarket prvog izbora. Odgovaramo našom najvećom godišnjom investicijom u Britaniji. Za svaki funtu profita ostvarenog prošle godine, ove godine ulažemo 2 funte – otvaramo više prodavnica i gradimo infrastrukturu za snabdevanje kako bismo doneli visokokvalitetne, pristupačne namirnice milionima više porodica duž i širine Britanije- nastavio je on.
Bogatstvo nemačkog sunarodnika Lidla je takođe u porastu.
Sada rangiran kao šesti najveći supermarket u Velikoj Britaniji, Lidl ima 11.000 prodavnica u 32 zemlje, uključujući više od 800 u Velikoj Britaniji.
Kompanija Kantar za podatke o potrošačima otkrila je da je za period od 12 nedelja do 12. maja 2024. Lidlova prodaja porasla 10,9% u odnosu na prethodnu godinu, podstaknuta i ponudom pekara u prodavnicama i veoma uspešnom šemom lojalnosti.
Dobre vesti za Lidl su nastavljene rastom njegovog tržišnog udela na rekordnih 8,1%, u odnosu na 7,7% u 2023.
Lidlov uspon će biti teško zaustaviti konkurentima iz UK
Lidl je takođe dobio priznanje u maloprodajnom sektoru u Velikoj Britaniji. Proglašen je za bakalara godine na dodeli nagrada UK Retail Veek Avards u martu.
Sudije su bile impresionirane njegovim rastom u proteklih 12 meseci i njegovom vrednošću. Njeno učešće u zajednici, kao što je nuđenje donacija u hrani, takođe je pohvaljeno.
Jedan sudija je sumirao uticaj Lidla, rekavši: „Lidl ima ogroman posao gde je zauzeo veliki udeo na tržištu. Osim ako ostali supermarketi nešto ne preduzmu, to će se nastaviti.“
Rajan Mekdonel, generalni direktor Lidla GB, bio je ponosan na dostignuće supermarketa, rekavši: „Oduševljeni smo što smo proglašeni za bakalara godine, što je posebno dirljivo priznanje kada se 2024. obeležava naša 30. godišnjica u Velikoj Britaniji.
-Kada su se vrata naše prve prodavnice otvorila 1994. godine, naše obećanje je bilo jednostavno: ponuditi kupcima hranu visokog kvaliteta po nenadmašnoj vrednosti, a ova obaveza i dalje stoji. Veliki po pitanju kvaliteta, Lidl o ceni nije samo slogan brenda. To je obećanje koje predstavlja ono za šta se naše poslovanje zalaže i obuhvata našu posvećenost društvenoj odgovornosti i održivosti, što je suština našeg DNK- rekao je on.
-Tokom godina, ovo je pomoglo da se doprinese značajnoj promeni u načinu na koji britanska domaćinstva kupuju svoje namirnice- ddao je Mekdonel.
Među vodećim supermarketima u Velikoj Britaniji, Tesco vodi sa tržišnim udelom od 27,5 odsto i prodajom od 39,7 milijardi funti (47,5 milijardi evra) u 2023, prema kompaniji za finansijske podatke Moneizine.
Jedan od najvećih trgovaca na malo na svetu, Tesco ima više od 6.000 prodavnica u Evropi i Aziji, od kojih su 4.074 u Velikoj Britaniji, i zapošljava više od 400.000 ljudi širom sveta.
Sainsburi’s, drugi najveći igrač u Velikoj Britaniji, slijedi sa 15,6 odsto udela, dok je Asda treća sa 13,4 odsto.
Aldi je pretekao Morrisons i postao četvrti najveći supermarket u Velikoj Britaniji.
Iako je šesti, Lidl ima finansijsku snagu da se izbori za prvo mesto. Deo je velikog nemačkog maloprodavca Schvarz Gruppe, porodične maloprodajne grupe koja posluje sa više od 12.900 prehrambenih prodavnica, supermarketa, hipermarketa i diskontnih prodavnica u 33 zemlje.
Vlasnici Lidla imaju ambiciju, znanje o industriji i duboke džepove da dodatno ometaju britanski sektor supermarketa, piše Euronjuz biznis.
Za najnovije biznis vesti iz Srbije i sveta, pratite nas na našoj Instagram stranici.