SRBI SVE VIŠE PUTUJU U HRVATSKU NA LETOVANJE Ove godine ih čeka neprijatno iznenađenje
Hrvatska poslednjih godina postaje sve popularnija među srpskim turistima. Od 2017. godine broj poseta hrvatskom delu Jadrana raste po stopi većoj od 10 odsto, dok se na godišnjem nivou beleži gotovo 600.000 noćenja.
Neki idu na hrvatsko primorje jer tamo imaju prijatelje i porodicu koje vrlo rado posećuju svake godine, dok se drugi odlučuju da putuju u tom smeru jer žele da iskoriste blizinu morske obale. Upravo geografski položaj i relatvino povoljne cene proteklih godina bili su glavni adut za privlačenje turista. Međutim, naše ljude koji planiraju da letuju u Hrvatskoj ove godine može sačekati neprijatno iznenađenje zbog naglog skoka cena, od čak 30 odsto.
Jedan od gradova koji naši turisti vole da posete je Šibenik. Ovaj mirni grad u središnjoj Dalmaciji naročito je privlačan ljudima koji vole da uživaju u pasivnom odmoru, a upravo zbog te prednosti tamo se uveliko odvija predsezona.
Naša sagovornica Marija T., koja radi u lokalnom restoranu u starom gradu, za Bizportal podelila je svoje utiske od početka sezone uporedivši posetu od prošle godine.
– Situacija je znatno drugačija u odnosu na predsezonu u isto vreme prošle godine, sada ima većeg broja turista po ulicama. Manje-više posetioci dolaze iz svih zemalja sveta, njaviše iz Francuske, Velike Britanije, Češke, Poljske ali i Ukrajine – rekla je Marija.
Jedan od saveta naše sagovornice – nađite smeštaj što pre. Sezona letovanja je več počela, a ljudi su mesecima unapred planirali odmore, tako da budite spremni na male guže po gradu, i sve veće kako sezona bude odmicala.
– Popunjenost apartmana je mnogo veća nego prošle godine, i to su mahom grupne posete, što znači da su to organizovane ture, i oni ostaju 7-10 dana u proseku – kaže Marija.
Kada uspete da rezervišete smeštaj, ukoliko ne odsedate kod porodice, spremite deblji novčanik. Kako su cene svuda u svetu dosta više, ekonomska kriza nije zaobišla ni hrvatsko primorje.
– U odnosu na prošlu godinu, sve je poskupelo za oko 30 odsto. Što može da se oseti i po narudžbinama turista, gledaju da se uklope u svoj budžet – potvrdila je naša sagovornica.
Iz nedelje u nedelju, izdaci za osnovne namirnice su znatno viši. Takođe, svim restoranima se nabavne cene menjaju svako malo, tako da meni za hranu i piće mora biti prilagođen troškovima restorana.
Pored mnogih poskupljenja, kako hrane tako i smeštaja, ako je suditi po predsezoni, poslodavci i radnici očekuju mnogo bolju sezonu nego prošle godine.
Nema dovoljno sezonskih radnika
Kako kaže naša sagovornica, pored sve većeg broja turista iz Srbije, ima i mnogo sezonaca koji čine deo tima zaposlenih u ugostiteljskim objekatima. To su uglavnom mladi ljudi, kojima je to već neka po redu sezona da rade i imaju dosta iskustva sa tamošnjim turistima.
– Ekipa je uigrana, masovno su to isti radnici, najvise dolaze iz Srbije i Bosne i Hercegovine, ali nema ih dovoljno. I dalje nas pitaju da preporučimo nekog, traže i ljude bez iskustva, pored sve boljih uslova, nema dovoljno radnika koji bi mogli da pokriju obim posla – dodala je Marija.
Sezona je uveliko počela na hrvatskom primorju, i traje dosta dugo, do oktobra-novembra, tako da se poslodavci lokalnih ugostiteljskih objekata nadaju na će naći neophodan broj radnika kako bi mogli da ispoštuju sve posetioce.