VREME ĆE POKAZATI DA LI ĆE USPETI Ulaganjem u Kinu, Mercedes se „bori“ protiv kineskog uticaja
Poput Mercedesa koji planira da uloži dve milijarde dolara u Kini gde planira da zajedno sa lokalnim kineskim partnerima nadalje diverzifikovao svoju liniju proizvoda putničkih i lakih komercijalnih vozila koja se proizvodi u Kini, navodi se u saopštenju ove kompanije.
Od 2025. pa nadalje, Mercedes-Benc će postepeno puštati u proizvodnju novi potpuno električni CLA model sa dugim međuosovinskim rastojanjem ekskluzivno za Kinu, novi GLE SUV sa dugim međuosovinskim rastojanjem (sportsko terensko vozilo) i novi luksuzni potpuno električni MPV (multi- namensko vozilo) zasnovano na platformi VAN.EA.
Novi GLE SUV sa dugim međuosovinskim rastojanjem po prvi put će predvoditi kineski tim i ponudiće udobnost i inteligentnu tehnologiju specifičnu za Kinu, navodi se u saopštenju.
Novonajavljena investicija će delimično podržati proizvodnju novog luksuznog električnog MPV-a kompanije Fujian Benz Automotive na VAN.EA platformi.
Fujian Benz, kompanija za proizvodnju lakih komercijalnih vozila sa sedištem u Fudžouu, zajedničko je preduzeće Fujian motor industri grup, Dajmler Vans Hong Kong limited i BAIC motor korp.
Kina je oduvek bila važno tržište
Kina je oduvek bila važno tržište za Mercedes-Benzov posao sa lakim komercijalnim vozilima, rekao je Mercedes-Benz, dodajući da će buduća proizvodnja novog čisto električnog MPV-a na platformi VAN.EA dodatno obogatiti Mercedes-Benzovu liniju novih energetskih modela. u Kini i ubrzati tempo elektrifikacije svog poslovanja sa lakim komercijalnim vozilima.
Od 2025. godine, Mercedes-Benz planira da pusti u proizvodnju nove modele zasnovane na MMA platformi u Peking Bencu, zajedničkom preduzeću sa BAIC-om, uključujući novi potpuno električni CLA model sa dugim međuosovinskim rastojanjem napravljen specijalno za kineske kupce.
Mercedes je posvećen ulaganju u Kinu
Pored toga, Mercedesova nova interno razvijena arhitektura MB.OS će debitovati sa novim modelima MMA platforme 2025. godine, nudeći prvi end-to-end sistem pametne vožnje ovog luksuznog brenda koji se ne oslanja na HD mape, navodi se u saopštenju.
Kinesko tržište je jedan od ključnih stubova globalne strategije Mercedes-Benz-a i važan pokretač transformacije i inovacija elektrifikacije, rekao je Ola Kallenius, predsednik Upravnog odbora Mercedes-Benz grupe.
„Mercedes-Benc je već duže vreme posvećen ulaganju u Kinu, duboko učestvujući i doprinoseći unapređenju kineske automobilske industrije i jačanju njene konkurentnosti u Kini i globalno“, dodao je Kelenijus.
Mercedesov plan dolazi u trenutku kada zapadne zemlje povećavaju ograničenja za EV iz Kine.
Evropska komisija je 20. avgusta objavila nove predložene tarife za električna vozila iz Kine, pri čemu se različiti proizvođači automobila suočavaju sa različitim stopama, do 36,3 odsto.
27 država članica EU glasaće o predloženim tarifama u oktobru, a ako budu usvojene, privremene tarife će postati petogodišnja politika.
S druge strane, SAD i Kanada su ranije najavile dodatne tarife od 100 posto na kineska električna vozila.
Mercedes bi i srpski litijum
Mercedes je bio prisutan na nedavnom potpisivanju sporazua Srbije i EU o strateškom partnerstvu u oblasti sirovina. Tada je potpisano i pismo o namerama sa nekoliko vodećih evropskih automobillskih koncerna, finansijskih institucija i proizvođača baterija, kao i srpskih preduzeća, a koje se tiču potencijalnog rudnika litijuma i bora blizu Loznice.
Mercedes se založio da se osim rudnika otvori i fabrika baterija. Nije precizno navedeno koliki bi bio odnos reciklaže i pravljenja novih baterija. To je važna informacija s obzirom da reciklaža baterija daleko više zagađuje prirodu.
Osim Mercedesa i Rio Tinta u Beogradu su pristuni su bili još predstavnici automobilskog koncerna Stelantis, nemačke razvojne banke KfWW, Evropske razvojne banke (EBRD), proizvođači baterija ElevenES, EIT innoenergy i Inobat.
Za najnovije biznis vesti iz Srbije i sveta, pratite nas na našoj Instagram stranici.