Kako se Pikaču osvetio Amerikancima za atomsku bombu
Nekada davno, u jednoj zemlji radnika i seljaka, imao si dva televizijska kanala, a deca su imala crtani film tačno u 19.15 časova, svakog dana. Ta zemlja se, za one mlađe koji ne znaju, zvala Jugoslavija. Imao si tu ludu zabavu koja je trajala 15 minuta, i onda – spavanjac, bato! Ili seko, jel’te. E, vremena su se znatno promenila, i danas deca imaju Jutjub, a samim tim i nepresušan izvor crtanih filmova, do u beskonačnost.
Čemu ovaj jugonostalgični uvod? Nema razloga, to se u narodu zove „žal za mladost…“ Ipak, sa Jutjubom su među srpsku decu, preko crtanih filmova i jutjubera došla i čudna bića zvana pokemoni. I neka vrsta ludila koja ih prati širom sveta, a posebno u Sjedinjenim Američkim državama.
Firma koja vredi 119 milijardi dolara
I tako je svako ko ima decu morao da nauči šta su to pokemoni i čemu oni služe. I ko tu, naravno, uzima pare, a milijarde su u pitanju. Dakle, pokemoni su bića koja naseljavaju magični svet i imaju čudesne moći. Neka mogu da bacaju strujne udare, kao zaštitno lice cele kompanije, simpatični Pikaču, neko koristi vodu kao oružje, ima i metalnih, vatrenih, otrovnih, ledenih… sve tu pršti od magije.
Njih je izmislio Japanac Satoši Tajiri. On je 1989. godine osnovao svoju kompaniju, a ubrzo potom je predložio firmi Nintendo da naprave video igru sa „džepnim čudovištima“ (skraćeno, na engleskom jeziku, pokemon). Kako su mu ta stvorenja pala na pamet? Kad je Satoši bio mali, mnogo je voleo da lovi bube. Bube su, kad je odrastao, u njegovoj mašti postali pokemoni, a cilj je da ih uhvatiš sve, što je i slogan kompanije. Vrlo mudro i izaziva zavisnost, videćemo kasnije.
Dana 27. februara 1996. godine, Nintendo je napravio prvu video igru o pokemonima i tako je krenula lavina. Sad skačemo u vreme sadašnje – danas je Pokemon kompanija vredi neverovatnih 119 milijardi dolara. Prave video igre, stripove, crtani seriju koja postoji već 25 godina, filmove… i naravno, pokemon karte.
Na sreću, bar što se Srbije tiče, pokemon karte koje naša deca kupuju su takozvani lažnjaci. U smislu da ih prave braća Kinezi. Zašto je to sreća, posebno za kućni budžet? Pa, jedna kesica sa 10 pokemon karata košta oko 40 dinara u kineskoj prodavnici u Srbiji. Originalna kesica košta jezivih 700 dinara. A da ne pričamo o celim kompletima za igranje, koji idu do 5, 6, 15 hiljada dinara…
Sad se vraćamo na Jutjub, koji nam je decu zarazio ovim japanskim karakondžulama. Dakle, tamo ima jutjubera, uglavnom Amerikanaca, koji ništa drugo ne rade, nego otvaraju kutije i kesice pokemona, obavezno originalnih, i daju na hiljade dolara da bi to radili. Originalne karte, kao i lažne kineske, napravljene su na kartonu, pa nije teško izračunati zašto Pokemon kompanija mlati pare kao da sutra ne postoji.
Kako prodati mačku (pokemona) u džaku
I ne samo to. Kupac ne zna šta je u kesici (nisu providne, naravno) i svaka kupovina je malo kockanje. Da bi čovek dobio neke od najređih pokemona za svoju kolekciju, potrebno je da kupi stotine, pa i hiljade kesica… mislim da je jasno o čemu se tu radi.
Neko bi to nazvao prevarom, ali kao i u svakoj biznis priči, pametni i preduzimljivi Japanci mogu da kažu – izvini, niko te ne tera da kupiš! Amerikancima to ne smeta, reklamiraju ih na Jutjubu 24 sata dnevno, i još se ljute na one koji kupuju „lažnjake“. Tako je to kod njih – kad se, što kažu mladi, „prime“ na nešto, totalno polude.
Dakle, zaista se treba diviti Japancima koji i te kako znaju da ubede Amerikance da izmaštani likovi nacrtani na kartončićima vrede suvog zlata. Neke od ređih pokemon karata koštaju na stotine hiljada dolara…
Da smo skloni teorijama zavere, mogli bismo da zaključimo da su Japanci izmislili Pikačua kako bi Amerikancima, njihovim najvernijim mušterijama, prodali mačku u džaku (što pokemoni praktično i jesu). U svakom slučaju, dobar i krajnje pristojan način da im se osvete za one dve atomske bombe u Drugom svetskom ratu, bačene na Hirošimu i Nagasaki.
Nisu baš pametni ti Amerikanci… A sad, pravac kod Kineza. Samo dve kesice da kupim, ženo, zbog deteta bre, nije za mene…
Za najnovije biznis vesti iz Srbije i sveta, pratite nas na našoj Instagram stranici