Guglov pravni poraz mogao bi skupo da košta Epl
Evo kako – presuda bi mogla da natera Gugl na dramatične promene u svom najvećem poslovanju, ali bi takođe mogla naterati kompaniju da otkaže dugoročni ugovor o podeli prihoda sa Eplom, koji zahteva od proizvođača Ajfona da koristi Gugl pretraživač za svoje različite uređaje.
Ugovor, nazvan Ugovor o informacionim uslugama, je na snazi od 2002. godine i prilagođavan je tokom godina kako su uvedene nove tehnologije, poput Ajfona. Suština dogovora je da Epl koristi Gugl kao zadati pretraživač za pregled Safarija (Safari), Spotlajt Srča i Sirija (Spotlight Search i Siri).
Zauzvrat, Gugl plaća Eplu 36 odsto prihoda od pretraživanja ostvarenog na Epl (Apple) uređajima korišćenjem usluga Gugla. Iako Epl ne otkriva tačno koliko zarađuje od posla ali je sud procenio da je zarada oko 20 milijardi dolara u 2022., dvostruko više od onoga što je Gugl platio 2020.
Epl nije bio odmah dostupan za komentar.
Prihod od sporazuma Gugla i Epla (Googlea i Applea) verovatno se ostvaruje u poslovnom segmentu Eplovih usluga, gde se navode ugovori o licenciranju oglašavanja trećih strana. U 2022. Epl je zabeležio 78,1 milijardu dolara prihoda od usluga. Ako je procena od 20 milijardi dolara tačna, to znači da je ugovor činio otprilike 25 odsto prihoda Eplovih usluga za godinu, piše „SEEBiz“.
Eplov posao s uslugama jedan je od njegovih najbrže rastućih segmenata i smatra se bedemom protiv usporavanja prodaje Ajfonove kompanije. Kompanija je značajno proširila segment tokom godina, dodajući svoje Epl Mjuzik Plus (Apple Music+) i Epl TV Plus (Apple TV+) platforme u posao. Ali ugovor s Guglom i dalje verovatno čini ogroman deo prihoda segmenta usluga.
Iz perspektive cele kompanije, Epl je generisao 394,3 milijarde dolara prihoda u 2022., što znači da je ugovor s Guglom činio 5 odsto godišnjeg prihoda kompanije za tu godinu.
Ipak, gubitak ISA-e ne bi samo naštetio Eplu. Prema sudskim dokumentima, Gugl je 2020. sproveo interno modeliranje prema kojem je utvrđeno da će izgubiti od 60 do 80 odsto opsega pretraživanja na Eplovim iOS uređajima ako se njegov pretraživač zameni kao zadata opcija.
Gubitak tog opsega pretraživanja smanjio bi zaradu Gugla u iznosu od 28 do 32 milijarde dolara. Uz Gugl koji je 2020. ostvario prihod od 182,5 milijardi dolara, to bi smanjilo 15 do 17 odsto ukupne dobiti kompanije.
Za najnovije biznis vesti iz Srbije i sveta, pratite nas na našoj Instagram stranici.