OD KOMERCIJALISTE DO USPEŠNOG DIREKTORA Vladimir Pavlović otkriva tajnu uspešnog poslovanja u Srbiji
Vladimir Pavlović, direktor Pernod Ricard gostovao je u podkastu Bizportala , gde je otkrio tajnu svog uspeha koji traje već 28 godina.
Pavlović nam je ispričao kako izgleda njegov radni dan, pričao je i o putovanjima, druženju sa zaposlenima u Bugarskoj, Francuskoj, Škotskoj i Irskoj, kakva mesta su imali prilike tamo da posete ali i kakva iskustva da dožive.
Njegov put do pozicije direktora kompanije bio je dug i interesantan. Počeo je kao komercijalista, da bi postepeno napredovao kroz različite pozicije, od menadžera za distribuciju, preko direktora prodaje, sve do trenutne pozicije direktora.
– Put je bio pre svega interesantan, živopisan, negde i prirodan, i nešto kako treba i da funkcioniše karijera i kako to ljudi negde zamišljaju. Od čak i nekih pozicija koje sam radio i pre nego što sam, da kažem, postao deo kompanije, što se nekad žargonski kaže kao „spoljni momak“. Kasnije sam počeo na osnovnoj poziciji komercijaliste, kasnije menadžer za distribuciju, zatim direktor prodeje, i evo sada direktor kompanije za Srbiju i Crnu Goru, i mislim da je to inspirativan put i za ljude koji rade u ovoj kompaniji – objasnio je Vladimir Pavlović u našem podkastu.
On smatra da je uspeh ove kompanije u velikoj meri zasnovan na njihovim zaposlenima, koji kroz edukaciju i iskustvo napreduju unutar same kompanije. Osim toga, važna komponenta njihovog uspeha je i zapošljavanje sveže krvi koja donosi nove ideje i energiju.
Vladimir ističe da je njegov radni dan vrlo dinamičan i raznovrstan, jer, iako mora da se bavi administrativnim obavezama, uvek insistira na tome da se bude što više na terenu, u kontaktu sa klijentima i partnerima. Samo na taj način može da prati šta se dešava na tržištu i da donosi informisane odluke.
– Posao nije ni vezan isključivo za kancelariju, u toku dana imate i one neke osnovne stvari koje morate uvek obaviti kada radite za korporaciju, imate određene izveštaje, izveštaje, imate sastanke, ali ono na čemu ja insistiram kada su svi ovde ljudi u pitanju, pa na kraju kraja i kad sam ja u pitanju, to je da treba biti što više napolju, što više na terenu, što više sa klijentima, što više sa partnerima, to je prosto način da znate šta se dešava, šta se događa na tržištu. Moj radni dan je ustvari kombinacija određenih sastanaka, ali i ispunjavanja obaveza za kompjuterom – dodao je sagovornik.
Kada je reč o njegovim iskustvima sa poslovnih putovanja, on je imao priliku da poseti mnoge destilerije širom sveta, od Škotske i Irske do Amerike i Češke. To su, prema njegovim rečima, vrlo vredna iskustva, jer ima priliku da vidi proces proizvodnje, ali i da se upusti u specifične kulturne i korporativne aktivnosti koje nisu dostupne običnim turistima. Vladimir posebno naglašava značaj „team building“ aktivnosti, bilo da se radi o lokalnim putovanjima ili putovanjima u inostranstvo, koji služe kao prilika da se zaposleni bolje povežu i izgrade timsku koheziju.
Njegov odnos sa zaposlenima u kompaniji je vrlo otvoren i prijateljski. On smatra da je komunikacija ključ uspeha i da je, uprkos postojanju hijerarhije, vrlo važno da svi zaposleni osećaju da mogu da se obrate direktoru i drugim menadžerima. Tu su i brojne aktivnosti van posla koje pomažu u izgradnji dobrih međuljudskih odnosa među zaposlenima – od zajedničkog izlaska, sportskih aktivnosti, pa do neformalnih druženja. On smatra da to doprinosi pozitivnoj atmosferi i daje ljudima priliku da se opuste i povežu na ličnom nivou.
– Sa mog aspekta mislim da moji zaposleni i ja imamo dobar i lepo odnos, ja gajim taj neki odnos od direktne komunikacije, moja vrata su zaposlenima uvek otvorena. Postoji određena hirarhija koja se poštuje, prvo se obraćaju svojim menadžerima i tako dalje, ali, apsolutn je komunikacija direktna. Imamo dosta i tih nekih momenta koji nisu vezani samo za posao, ja se uvek trudim da izleđem iz taj neke korporativne uštogljenosti, tako da mi odemo zajedno i na piće, izađemo i u grad, igramo i fudbal, stoni tenis – rekao je Vladimir Pavlović.
Vladimir se takođe ponosi rezultatima kompanije u odnosu na istraživanja o radnim uslovima i zadovoljstvu zaposlenih, gde Pernod Ricard Srbije ima visoke ocene i smatra se jednim od najboljih poslodavaca na tržištu.
Pernod Ricard, kako Vladimir ističe, ne pravi kompromise kada je u pitanju ulaganje u edukaciju svojih zaposlenih. Tu postoji stalno ulaganje u treninge, edukacije i sertifikate sa prestižnih univerziteta kao što su Oxford, Cambridge, INSEAD i Bocconi. Ovi trenuci omogućavaju zaposlenima da ne samo steknu vredne veštine, već i prestižne diplome koje dodatno osnažuju njihov profesionalni razvoj.
Kada je reč o poslovnim izazovima, prema njegovim rečima najteže je prodati novi proizvod na tržištu, naročito ako je taj proizvod potpuno nepoznat i nema prepoznatljiv brend. Ipak, zahvaljujući snažnom portfoliju brendova i dugogodišnjim partnerstvima sa distributerima i maloprodajnim lancima, Pernod Ricard je uspeo da održi svoju dominantnu poziciju na tržištu.
Kao šef, on posebno naglašava značaj društvene odgovornosti.
Pernod Ricard je poznat po tome što se angažuje u društveno odgovornim projektima, kao što su podrška reciklaži, odgovorno konzumiranje alkohola i donacije bolnicama. Takođe, aktivno učestvuju u maratonima i drugim humanitarnim događajima.
Na kraju, Vladimir se osvrnuo i na važnost dugoročnih partnerstava u poslovanju. Pernod Ricard se ponosi svojim odnosima sa partnerima i dugoročnim prisustvom na tržištu, koje omogućava izgradnju međusobnog poverenja. To je ključno za održavanje tržišne pozicije, jer kada kompanije koje sarađuju sa Pernod Ricardom znaju da mogu da se oslonite na njihov profesionalizam i posvećenost, to stvara stabilnu osnovu za budući rast i uspeh.
Vladimir je, na kraju, podelio i jedan anegdotu o tome kako su njihove aktivnosti koje nisu vezane samo za posao, poput sportskih događaja i opuštenih trenutaka sa zaposlenima, zapravo vrlo važne u jačanju timskog duha i kulture u kompaniji.
Ostatak podkasta i sve teme o kojima je Branimir Đurović pričao možete pogledati na Jutjub kanalu Bizportala.
Za najnovije biznis vesti iz Srbije i sveta, pratite nas na našoj Instagram stranici.
- Tagovi
- Biz portal
- biznis
- biznis priče
- biznis saveti
- direktor
- Edukacija
- emisija Office
- kako da napredujem
- kako postati direktor
- karijera
- Kompanija
- korporacija
- liderstvo
- marketing
- Menadžer
- motivacija dana
- ofis
- osobine uspesnih
- pernod riccard
- Podkast
- poslovni saveti
- Preduzetnik
- Preduzetništvo
- radni dan direktora
- saveti za biznis
- saveti za karijeru
- Saveti za uspeh
- saveti za uspeh na poslu
- Trgovina
- uspeh
- uspešne kompanije
- Vladimir Pavlović
- zaposlenje