„ZNAJTE, NEMA BRIGE…“ Ko će garantovati za putovanja ako YUTA bude ugašena
Ukoliko se ne nađe rešenje, ova organizacija bi posle 70 godina mogla da ode u istoriju. Dug predstavlja ozbiljan teret za udruženje osnovano 1954. godine, koje danas okuplja 170 članica, a koje je sada pred velikim izazovom, opstankom, Aleksandar Seničić direktor YUTE, odgovara na pitanja zabrinutih putnika, od kojih je „najglasnije“ ko će sada garantovati za putovanja, ukoliko YUTA bude ugašena.
– Moram da umirim putnike, i da kažem da nije smak sveta, jer se ovakve stvari dešavaju, iako su neočekivane, neprijatne. I nama su tokom jučerašnjeg dana javilo nekoliko stotina putnika kojima smo pomogli proteklih godina. Više desetina hiljada ljudi je prošlo kroz ovu instituciju, ali znajte da nema brige. Garancije daju turističke agencije. YUTA je tu neki monitoring koji kontroliše, uvodi standarde, i na najbolji mogući način štiti i turističke agencije ali i putnike, koje učimo kako da ostvare svoja prava.
Sve je krenulo od korone
Kako Aleksandar Seničić navodi, ovaj problem je nastao još u doba korone.
– Tada smo imali propadanje nekih manjih turističkih agencija, koje su ostale dužne na ime polise osiguranje YUTI, a YUTA je bila ugovarač osiguranjaprema osiguravačima. Mi smo samostalna institucija, sami se finansiramo, što je dosta komplikovano u ovim vremenima. Ipak, uspevali smo da kroz taj proizvod ostvarimo neke dodatne prihode koji su nam pomogli da se finansiramo – ističe Seničić.
On takođe dodaje da se pokazalo da taj sistem funkcioniše, jer je veliki broj putnika upravo ukazao poverenje njima, prenosi B92.
– Pokazali smo da su putnici vrlo lako došli do svog novca uz našu asistenciju, da smo vratili preko 1.500 ljudi sa destinacija u trenutku kada se desilo propadanje agencija. Tako da je to bio jedan sistem koji je funkcionisao.
Na žalost, korona je to prekinula, ističe direktor YUTE, Aleksandar Seničić.
– Niko nije mogao da očekuje da će sve stati. Mi smo sve vreme bili u kontaktu sa osiguravajućim društvima… Trudiće se da nađu neko rešenje. Pre nekih godinu i po dana izmirili smo veliki deo duga, nekih 14.000.000 dinara, zahvaljujući pomoći i donacijama, kao i pozajmicama naših članica, čije je ovo zapravo udruženje. Međutim, to nije bilo dovoljno, a mi iz realnih prihoda nemmamo mogućnosti da to platimo. Tako da tražimo neko rešenje sa državnim organima, i sponzorima, kako bismo videli da li može da se obezbedi novac – ističe Aleksandar Seničić.
– Ono što stvara gorak ukus je da su u jednom trenutku osiguravajuća društva prekinula kontakt sa nama bez ikakvog razloga. Mogli smo da nađemo to rešenje mnogo jednostavnije.
Ipak, kako sam direktor Seničić ističe, oni sada putem medija govore da su spremni da razgovaraju sa njima.
– Kod ozbiljnih ljudi, za razgovor uvek ima prostora. Međutim, naneta nam je sada jedna velika šteta, u svakom smislu. Članice YUTE su počele da sumnjaju u ceo ovaj proces koji smo sprovodili, tako da ćemo mi svakako ostati otvoreni da razgovaramo, ali taj razgovor i rešenje mora da bude u obostranom interesu – ističe on.
Za najnovije biznis vesti iz Srbije i sveta, pratite nas na našoj Instagram stranici.