TRAŽI SE REŠENJE Juta i osiguravači ponovo za stolom oko blokiranog računa
Nacionalna asocijacija turističkih agencija Juta sutra će ponovo sesti za sto sa osiguravačima prema kojima ima neizmirene finansijske obaveze, zbog čega joj je nedavno blokiran i račun. Ovaj sastanak biće organizovan u Ministarstvu turizma i omladine u prisustvu resornog ministra Huseina Memića, posle čega će se znati da li ima rešenja za ovo udruženje koje okuplja najveći deo domaćih agencija.
Direktor Jute Aleksandar Seničić rekao je da očekuje da račun, koji je blokiran od 30. oktobra zbog duga od 16 miliona dinara, bude odblokiran i da udruženje dobije mogućnost odloženog plaćanja osiguravajućih usluga u naredne dve-tri godine kako bi mogli da nastave sa radom.
Dug, inače datira još iz perioda korone kada se Juta bavila ugovaranjem obaveznog osiguranja za agencije koje se bave ovom delatnošću, kojima je neophodno to osiguranje da bi dobile licencu za rad. Ono što je u ovom trenutku važno putnicima, jeste to da aranžmani koje su građani uplatili ranije za praznike ili druga putovanja nisu ni na koji način ugroženi zbog toga što je račun Jute blokiran.
To nam je potvrdio i Seničić i rekao da svi putnici koji imaju bilo koji problem mogu da se žale turističkoj agenciji sa kojom su sklopili ugovor o putovanju, a ukoliko nisu zadovoljni rešenjem, prava dalje traže u turističkoj inspekciji.
– Juta nije državna institucija, ona je organizacija koja okuplja turističke agencije. Jedini problem može da bude to što nemaju mogućnost arbitraže koju je naša organizacija obavljala i koja je bila ugovorena sa agencijama. Da bi bilo jasnije, u slučaju nekog problema koje putnik ima, turistička inspekcija može da utvrdi sve detalje i da kazni agenciju, ali se ne bavi nadoknadom novca. Juta ne može da kazni agenciju, ali se bori da putnik dobije adekvatnu nadoknadu ukoliko su povređena njegova prava – objašnjava Seničić.
On dodaje da se sada u javnosti pojavljuju udruženja koja tvrde da rade arbitražu, ali da je važno znati da je ovaj postupak ozbiljna stvar koja se ugovara sa agencijama. Ona je ugovorena sa agencijama i definisana kroz opšte uslove putovanja, pa su time i putnici informisani.
– Ako putnik, na primer, tuži agenciju jer mu nisu ispunjene neke usluge prema ugovoru o putovanju ili nije zadovoljan, sud obavezno taj predmet vraća na arbitražu sa Jutom, jer je to besprekorno funkcionisalo. Hoću da kažem da arbitraža ne može tek tako da se sprovodi, jer je to ozbiljan pravni postupak – objašnjava Seničić.
Na pitanje koja su prava putnika za pokretanje vansudskog rešavanja potrošačkog spora, u Juti kažu da putnik može pokrenuti postupak radi vansudskog rešavanja potrošačkog spora pred nadležnim sudom samo ako je prethodno izjavio reklamaciju ili prigovor organizatoru putovanja koji je obavezan da učestvuje u ovom postupku.
– Ukoliko je organizator putovanja član Jute, putnik ima pravo da pokrene postupak i pred Arbitražnim sudom ove organizacije. Postupak i sadržaj tužbe je regulisan Zakonom o arbitraži. Nadležnost arbitražnog suda Jute mora da bude predviđena opštim uslovima putovanja i smatra se ugovorenom – navode iz ovog udruženja, piše Politika.
Za najnovije biznis vesti iz Srbije i sveta, pratite nas na našoj Instagram stranici.