NOVE FORME U MARKETINGU Mudra poslovna strategija u onlajn oglašavanju – omogućava velike uštede, ali i zaradu
Nesumnjivo, marketing je jedna od delatnosti koja se drastično menja iz godine u godinu, a ko ne prati vesti i inovacije definitivno neće moći da održi dugoročnu konkurentnost na tržištu.
Poslednjih godina velika novina u svetu oglašavanja svakako je vezana za internet, gde sve više kompanija traži svoje kupce i pokušava da do njih dođe putem pretraživača, društvenih mreža, kao i marketinškim potezima usmerenim na usko ciljane publike.
Bez “neta“ nema biznisa
Gotovo da nema biznisa koji se u nekoj meri nije prebacio na Internet, od prodavnica odeće i elektronike do oglašivača putovanja i industrije igara, koja sada svojim korisnicima daje mogućnost sistemske igre i pruža neke sasvim drugačije mogućnosti za ostvarivanje profita. Sve se to dešava zahvaljujući mobilnim telefonima koji uz pomoć Interneta značajno olakšavaju ljudima pristup informacijama i polako zamenjuju televiziju koja je dugo bila dominantan medij.
U svakom slučaju, marketinške ideje su poprimile neke nove forme i zapravo omogućile veliku uštedu novca, za one koji znaju da koriste onlajn strategije da dođu do kupaca.
Personalizovane poruke kupcima
Najveća promena u marketingu koju je uveo Internet svakako je personalizacija marketinških poruka, jer postoje alati pomoću kojih možete svrstati svoju publiku po godinama, polu, interesovanjima i lokaciji, što kompanijama olakšava da priđu kupcima i govore jezikom koji je najverovatnije da dovede do kupovine.
Treba naglasiti da je mnogo lakše sprovoditi analitiku onlajn, zahvaljujući alatima koje pružaju Gugl i Fejsbuk. Ovi giganti svake godine zarađuju milijarde od oglašavanja upravo zbog mogućnosti segmentiranja publike i slanja više različitih poruka, optimizovanih prema interesovanjima i drugim karakteristikama potencijalnih kupaca.
Gugl pretraživač je postao važno bojno polje među konkurentima u istoj industriji, jer se sada svi trude da izvrše SEO optimizaciju, odnosno nadaju se da će se njihove stranice naći visoko kada traže ključne reči koje unesu kupci. Takođe možete da se oglašavate po ključnim rečima koje su vam važne, što će vašu stranicu postaviti na sam vrh pretrage.
Gugl ima sopstvenu mrežu displej oglasa na milionima portala i veb sajtova, tako da ciljano oglašavanje možete da ciljate samo na one korisnike za koje smatrate da su zainteresovani za vaš proizvod ili uslugu, dok istu pruža i Fejsbuk, koji nudi niz različite strategije putem svoje društvene mreže kako pristupiti zainteresovanim kupcima.
Poruka namenjena običnom čoveku
Marketinške ideje nisu se promenile samo u pogledu kanala oglašavanja, pošto je internet zasenio bilborde i televiziju, već i u načinu na koji šalju poruke kupcima.
Zahvaljujući društvenim mrežama na kojima svako može da bude zvezda, danas vam više nije potrebna vrhunska video produkcija da biste do svojih kupaca došli porukom. Što je vaš oglas autentičniji, to bolje.
A kao potencijalni kanali, sada postoji mnogo različitih društvenih mreža, od Fesbuka i Instagrama do TikTok-a i LinkedIn-a, gde možete izgraditi svoju reklamnu mrežu, a zatim je unovčiti ciljanim marketingom.
Tako je Internet otvorio vrata nizu različitih marketinških ideja i strategija koje su u prošlosti bile nezamislive, a istovremeno je smanjio troškove oglašavanja i pružio kompanijama mogućnost da lakše dođu do željenih kupaca. Najbolje od svega je što revolucija onlajn marketinga još nije gotova i ima mnogo prostora za napredak, tako da oni koji se još nisu okrenuli Internetu to svakako treba da urade što pre.