Šta ako se ugasi TikTok – jasno je, influenseri ostaju bez lake zarade, ali i još nečega
Bela kuća je u februaru rekla federalnim agencijama da imaju 30 dana da izbrišu TikTok sa svih vladinih uređaja. U martu je komitet Predstavničkog doma SAD glasao za „unapredjenje zakona koji bi omogućio predsedniku Bajdenu da zabrani TikTok sa svih uređaja širom zemlje“, navodi The New York Times (Njujork tajms).
Nije često da platforma tako velika kao što je TikTok bude pod pretnjom potpune zabrane u ekonomiji koja je velika kao Sjedinjene Države, a mnogi se verovatno pitaju šta bi to moglo značiti za napredne kreatore TikToka.
Šta bi „gašenje svetla“ moglo da učini influenserima
Gašenje ovakve platforme bilo bi posebno teško za sve one koji su uspeli da naprave lične brendove i steknu veliki broj pratilaca, ali i novac koji nije nimalo „naivan“ i od kog većina živi.
Tara Bler Bol, trener za odnose na TikTok-u, kaže da je njen najveći broj pratilaca (270.000 pratilaca) na TikTok-u.
– Zabrana bi značila, da bih morala da potrošim više energije na izgradnju druge platforme, jer mi je važno da imam najmanje dve platforme na kojima se povezujem sa pratiocima – rekao je Bol.
Na sreću, većina njenih klijenata koji je plaćaju dolazi sa Instagrama. Ali čak i za dobro raznovrsne kreatore, pretnja zabranom TikTok-a mogla bi da ugrozi njihov odnos sa društvenim medijima.
Stepz, TikTok umetnik, jasan je primer novog digitalnog okruženja koje je TikTok stvorio za muzičke umetnike. Prema Stepzovim rečima, TikTok je predstavljao novu medijsku platformu na kojoj izdavačke kuće i muzički skauti mogu pronaći nove mlade umetnike koji bi inače mogli da se bore da pronađu svoj glas. Po njegovom mišljenju, zabrana TikTok-a bi „teško oštetila muziku“, prenosi BBC.
Stepz prihvata oblik hip-hopa koji nije baš sličan onome što vidi na ostatku tržišta Velike Britanije.
– Zahvaljujući TikTok-u deca koja zaista imaju talenat mogu da pokažu svoje umeće – rekao je on.
Kako bi to uticalo na manje privilegovane kreatore?
Zabrana bi mogla biti posebno štetna za manje privilegovane TikTok kreatore kojima je bilo potrebno izlaganje da bi se probili u industriju. Monik, koja je kreirala TikTok kanal Skinfiltrator, rekla je da je platforma jedina društvena platforma na kojoj je zaista osetila podršku.
Monik je influeserka koja nudi savete za ljude sa afričkom i azijskom kožom. I ona kaže da je činjenica da TikTok algoritam „ne diskriminiše“ ključni razlog zašto je uopšte uspela da pronađe publiku. Danas je u kontaktu sa dermatolozima iz celog sveta – i mnogo toga je zbog širenja koje je izgradila na TikTok-u.
– Ne verujem da će je uskoro zameniti druga aplikacija – rekla je Monik.
Postoji jedna dobra vest: vreme
Zabrana TikTok-a se nazire već duže vreme. Možda će nastaviti da se nazire još neko vreme, bez konačnog kraja na vidiku. Kreatori kao što je Tara Blair Ball su mudro iskoristili to vreme, diverzifikujući svoju publiku na više platformi.
Na kraju krajeva, uticajna osoba kao što je Ball radi preko iznajmljenih platformi kada se oslanja na društvene medije. A pretnja koja visi preko TikToka otkriva kako to neke kreatore čini ranjivim. U digitalnom dobu, daleko je bolje izgraditi sopstvene kanale za distribuciju medija.
– U ovom trenutku, veoma sam srećan što sam se proširio na Instagram, Jutjub i Tviter – kaže Dino Favara, vlasnik Merkuri Sošal Medije i dodaje da bi zabrana bila negativna za njegov posao jer je TikTok mesto gde radi mnogo testiranja kako bi shvatio šta funkcioniše i pomogao da se razvije odnos sa publikom.
Izgradite sopstvenu publiku dok sunce još sija. Nije lako pridobiti publiku da se pretplati na vaš brend, ali to potencijalno može značiti da aplikacije poput TikTok-a neće imati tako čvrstu kontrolu nad vašim budućim poslom. Da biste podstakli ljude da se prijave i direktno vas prate, možete:
Objavite ekskluzivni sadržaj van platforme koji pokazuje vrednost praćenja vas. Na kraju krajeva, ako je sav vaš dobar sadržaj na TikTok-u, zašto bi pratioci ikada morali da odu sa platforme?
Izgradite osećaj lojalnosti brendu. Bilo da je to roba brenda ili bilo koji drugi vizuelni znak koji sugeriše da ste više od svog TikTok naloga, morate da prihvatite psihologiju odlaska van platforme. Pojačajte ideju da je TikTok samo jedan krak vaše zajednice.
Odvajanje sa TikTok-a
Nema ništa loše u stvaranju publike na TikTok-u. Ali nešto nije u redu u tome da budete ranjivi na zabranu TikTok-a. Kao i uticajni ljudi u ovom postu, trebalo bi da radite na diversifikaciji vašeg dolaznog saobraćaja, izgradnji osećaja zajednice i posedovanju vaših budućih kanala distribucije. Na taj način nećete morati da čitate naslove o budućnosti TikToka. Posedovaćete sopstvenu budućnost, piše BBC.
Za najnovije biznis vesti iz Srbije i sveta, pratite nas na našoj Instagram stranici.