KAKO DA USPEŠNO IZGRADITE SVOJ BREND? Posmatrajte ga kao ličnost, neophodno mu je ime i izgled
Uz prave napore za brendiranje, moći ćete oblikovati percepciju svojih kupaca o tome za šta se zalažete i duboko rezonirati s vašom bazom klijenata.
Iako uspostavljanje brenda zahteva dug proces traženja duše za neka preduzeća, takođe se može pokrenuti mnogo bržom procedurom kada je to potrebno.
Bilo da stvarate posao od nule ili želite da ojačate svoje postojeće poslovanje, ovaj vodič će pokriti sve što možete učiniti da stvorite jak brend. Od razvoja pravog koncepta do kreiranja logotipa i web stranice, ovaj članak će pokriti sredstva potrebna za brendiranje i objasniti kako brzo i učinkovito izgraditi brend.
Šta je brend?
Prema definiciji, brend je jedinstvena tačka gledišta koja izdvaja poslovanje od konkurencije, čineći to namerno, planiranjem i strategijom.
Pojednostavljeno rečeno, brend je način na koji se biznis percipira, ili priča koju odluči da ispriča. Ova priča bi se trebala ponoviti kroz sva različita sredstva na koja publika dolazi u kontakt s brendom. A evo i nekoliko koraka kako do uspešnog brenda.
Istražite konkurenciju
Pre nego što zaronite duboko u svoj brend, počnite razvijanjem snažnog razumevanja terena za igru čiji ste deo. Sprovedite istraživanje tržišta u kojem definišete svoju ciljnu publiku i tražite svoje direktne i indirektne konkurente.
Ciljna publika: Prvo pokušajte razumeti ko su vaši kupci. Kreirajte persone kupaca, koje su izmišljeni prikazi vaših idealnih kupaca. Učinite to tako što ćete napisati listu stvari koje znate o njima ili ih zamišljate takvima, kao što su njihove godine, zanimanje i interesovanja.
Tržišni konkurenti: Drugo, pogledajte koje druge kompanije ili usluge već ciljaju na isto tržište.
Uspostavite ličnost vašeg brenda
Dobar brend je ono što izdvaja poslovanje, što zahteva od vas da se posvetite manjoj, dobro definisanoj niši. Preporučena praksa za ovo je da sastavite listu prideva koji opisuju karakter vaše kompanije, kao da govorite o osobi. Zatim razmislite o priči koju želite da ispriča vaš brend. Priča olakšava publici da se poveže i poveže s brendom, čineći da se osećaju kao da dele slične ciljeve ili se zalažu za iste ideje.
Pokušajte i razmislite o tome šta vašu ponudu čini jedinstvenom i koja je vaša motivacija za obavljanje posla koji radite. Na primer, da li vaša služba dostave ima za cilj da pošalje artikle što je brže moguće, ili se fokusirate na korisničku službu?
Nadalje, odvojite vreme da kreirate jedinstvenost vašeg brenda i definišete ove atribute direktno od početka.
Odaberite pravi naziv preduzeća
Teško je odgovoriti na pitanje kako imenovati firmu. Potražite ime koje je kratko i slatko, lako za izgovor i koje se pamti. Ovo će omogućiti ljudima da vas lako prepoznaju. Idite na ime koje predstavlja vaše poslovanje, a da pritom imate otvorene mogućnosti za proširenje vaše prakse.
Vodite računa o odabiru imena koje još nije traženo. Potražite svoje željeno ime na pretraživačima i platformama društvenih medija i proverite da li je dostupno kao ime, jer ćete verovatno hteti kreirati web stranicu za svoj brend ako to već niste učinili.
Napravite dopadljiv slogan
Osim imena, pokušajte smisliti i kratak slogan za svoj posao koji opisuje o čemu se radi o vašem brendu. Trebao bi u vrlo malo reči sažeti duh i vrednosti vašeg brenda, a istovremeno biti upečatljiv.
Kada kreirate slogan, pogledajte uspešne primere slogana, od Las Vegasa „Šta god se dogodi ovde, ostaje ovde“, do Skittlesove „Okusi dugu“. Obratite pažnju na to kako ove nezaboravne izreke odlično dočaraju određeni identitet u samo nekoliko reči.
Dizajnirajte profesionalni logo
Logo je često prvi i najistaknutiji element koji vaše poslovanje predstavlja svetu i može u velikoj meri uticati na načine na koje se percipira.
Za izradu vašeg logotipa preporučujemo Wixov besplatni Logo Maker. Ovaj alat vam omogućava da kreirate i prilagodite dizajn koji odgovara vašem poslovanju.
Definišite vizuelni jezik
Vizualni identitet zadržava jedinstvenu viziju brenda, osiguravajući da svi elementi i materijali budu dosledni u svom izgledu. Na ovaj način, kad god ljudi naiđu na bilo koju od vaših poslovnih sredstava, to bi odmah i bez napora podsetilo na vaš brend.
Vizualni jezik koji definišete za svoj brend treba da se koristi u više navrata svuda – od dizajna vaše web stranice do dizajna vašeg biltena, feedova na društvenim mrežama, dizajna vaših proizvoda i vaših znakova od cigle i maltera.
Izgradite glas brenda
Sada kada vaš brend ima svoj vizuelni jezik, vreme je da usavršite tekstualni jezik da ide uz njega. Glas brenda je vaš stil komunikacije, što znači načine na koje razgovarate i pišete svojoj publici. Vaš glas bi se trebao proširiti na sve, od pisanog sadržaja i mikrokopije vaše web stranice, do vaših marketinških kampanja putem e-pošte, pa čak i reči koje odaberete kada razgovarate s klijentima licem u lice.
Dosledno primenjujte svoj brend
Najvažniji savet za brendiranje je doslednost. Da bi brend bio efikasan i povezao se sa svojom bazom klijenata onoliko koliko ste nameravali, potrebno ga je primenjivati iznova i iznova.
Jedna od preporučenih metoda za jačanje vašeg novoosnovanog brenda je izrada robe po meri za vaše poslovanje. Kreirajte sve, od šoljica i torbi do nalepnica i vizitkarti na kojima se nalazi vaš brend. Zatim ih možete podeliti zaposlenima kako biste pojačali motivaciju tima ili lojalnim klijentima kako biste pokazali svoju zahvalnost i zadobili njihovo povjerenje.
Morate živeti i disati svoj brend, a sve, od vašeg logotipa do vaše komunikacije s klijentima, trebalo bi da bude povezano s vašom misijom kao kompanije. Unesite ličnost i vrednosti svog brenda u sve što radite i dobit ćete bazu lojalnih kupaca koji se stalno vraćaju po još.