Tri stvari zbog kojih ćete dospeti na crnu listu svakog poslodavca
Prema istraživanju koje je sprovedeno u januaru 2024. godine na stranici za poslove „Monster“, većina ljudi, njih čak 95 odsto, namerava da potraži novi posao ove godine. Mnogi očekuju da će to biti izazovno. Više od polovine, 68 odsto njih, smatra da će biti teško da pronađu posao s obzirom na stanje ekonomije.
Iako pronalaženje radnih prilika može biti izazovno, postoje načini i obrasci ponašanja koji to mogu učiniti još težim, piše CNBC.
– Postoji nešto što se zove ponašanje koje traži validaciju, poznato i kao očaj – kaže Lindzi Mastejn, bivša regruterka iz Amazona i trenutna izvršna direktorka kompanije za savetovanje u karijeri „Talent Paradajm“.
Dodaje da „to je energija ‘odaberite mene’ koja vas u stvari odbija od šanse za pronalaskom posla.”
Evo i kako to ponašanje izbjeći.
Nemojte se prijavljivati u istu kompaniju ponovo i ponovo
Prvo, izbegavajte prijavljivanje na poslove u istoj kompaniji iznova i iznova, pogotovo u kratkom vremenskom razdoblju.
Ako Mastejn vidi da ste se prijavili 20 puta u poslednje dve godine, a nikada vas nisu zaposlili, kaže da je to crvena zastavica. Odmah pomisle: „Nešto nije u redu s tim kandidatom ako ga do ovog trenutka nismo zaposlili.“
Bez obzira na to koliko biste mogli odgovarati na datom poslu, regruter verovatno neće uložiti vreme u dalje istraživanje vaše kandidature.
– To je jedan od načina zbog kojeg možete da završite na crnoj listi – kaže ona. Pokušajte da ograničite svoje interne prijave na maksimalno pet uloga koje se usko podudaraju s vašim profilom u kompaniji.
Nemojte koristiti “otvoren za posao” oznaku na LinkedInu
Još jedna crvena zastava za regrutera je i oznaka “otvoren za posao” na LinkedInu.
– Samim postavljanjem te oznake na stranici, već znamo da vam nešto treba – kaže Mastejn. To znači da možda niste toliko izbirljivi kada su u pitanju poslovne prilike, da možda ne razvijate karijeru na odgovarajući način koji vam pomaže da izgradite veštine i napredujete.
– Ne ostavljate utisak visokokvalitetnog kandidata – kaže ona. Osim toga, to menja i dinamiku u razgovoru s menadžerom za zapošljavanje. Tako vi pokušavate njih da uveeriti da vas uzmu u obzir.
Nolan Čerč, izvršni direktor tržišta talenata Continuum i bivši regruter iz Gugla, se slaže s tom ocenom.
Korišćenje te oznake u stvari odaje očaj, rekao je ranije za CNBC.
– To je kao traženje milostinje na ulici – kaže Mustain.
Nemojte biti “vrlo ranjeni i povređeni” na društvenim mrežama
Konačno, ako ste nezaposleni, nemojte objavljivati svoj status nezaposlenosti na društvenim mrežama, pogotovo ako to radite jer ste povređeni. Mastejn daje i primer takve objave:
– Upravo sam dobio otkaz i imam dvoje dece kod kuće i stvarno mi je potreban novi posao, odmah ako je moguće. Ako biste mogli molim vas da me upoznate s bilo kojom osobom koju poznajete koja ima moguću otvorenu poziciju, bio bih vam zahvalan.”
– Iako je tužno i uzrokuje saosećanje, ljudi koji objavljuju takve statuse “prikazuju se vrlo ranjenim i povređenim – kaže ona. Takoreći, “Krvare na društvenim mrežama.”
Na kraju krajeva, pokazuju slabost na sličan način kao i ljudi koji uključuju “otvoren za posao” oznaku na svojim LinkedIn profilima
Umesto toga, ako ste dobili otkaz i želite da signalizirate svetu da tražite nove prilike, pokušajte situaciju da predstavite kao novi početak ili priliku za rast i podelite konkretne primere vaših prošlih doprinosa i uspeha. Takođe možete podeliti ono što ste naučili i kako su vaša iskustva opremila vas za buduće izazove.
– Sve to “pokazuje prilagodljivost i proaktivan stav prema potencijalnim poslodavcima – kaže ona.
Zapamtite, ne treba vam bilo koji posao, zaključuje kaže Mastejn. Želite dobar posao.
Za najnovije biznis vesti iz Srbije i sveta, pratite nas na našoj Instagram stranici.