KAKO DA BRZO NAPREDUJETE U KARIJERI Ovo je najbolji način da izgradite lični brend
Kada ste zaposleni, često osećate da se od vas očekuje da radite samo ono što vam se kaže, a ne vidite uvek svoje znanje kao vredno. Način razmišljanja zaposlenih ne izaziva menadžment ili druge članove tima da poboljšaju ili stvore novi, inovativni način izvođenja postojećeg procesa.
S druge strane, kada imate način razmišljanja fokusiran na brendiranje, svoju stručnost i znanje mislite kao proizvod ili uslugu. Brendovi nude jedinstvene proizvode ili iskustva koja ne možete dobiti nigde drugde. Isto je i u profesionalnom svetu: morate da preuzmete posao i pružite članovima svog tima ili klijentima stručnost i jedinstvena iskustva koja niko drugi ne nudi. Ovaj lični brend se može videti u načinu na koji obavljate svoj zadatak, kako se oblačite ili kako se ponašate na sastancima. Ljudi sa mentalnim sklopom fokusiranim na brendiranje svaki dan predstavljaju najbolje od sebe i stalno rade na poboljšanju svog znanja, piše Entrepreneur.
Ako želite da podignete svoj način razmišljanja od zaposlenog do brenda, morate da promenite način na koji razmišljate o onome što nudite. Prestanite da potcenjujete svoje obrazovanje, iskustvo i stručnost — oni su vaši glavni audati. Vi ste brend i morate da naučite kako da ustanete tako što ćete identifikovati svoj brend.
Prepoznavanje sopstvenog brenda
Da biste to uradili, fokusirajte se na ove tri stvari:
- Obrazovanje. Srednjoškolska diploma, višu ili stručnu spremu
- Iskustvo. Volontiranje, pripravnički staž ili radno iskustvo
- Stručnost. Fokusirane oblasti znanja, metodologije, alati i tehnologije’
Neka vaši ‘dizači’ izgrade temelje vašeg ličnog brenda. Ovo će vam pomoći da budete primećeni od strane kadrovskih agenata koji žele da zaposle nove zaposlene.
Zatim možete koristiti ova tri načina da povećate svoje identifikatore:
- Obrazovanje. Uvek uključite svoje diplome, fakultetske diplome i profesionalne sertifikate u svoj životopis, LinkedIn profil i profile odbora za posao.
- Iskustvo. U svom životopisu navedite i opišite svoje volontersko i radno iskustvo u proteklih 15 godina.
- Stručnost. Budite deskriptivni i recite kako ste mogli da primenite svoje obrazovanje sa svojim iskustvom na dnevnoj bazi dok završavate složene projekte.
Sledeći korak je da zaboravite način razmišljanja zaposlenih. Pisanje e-pošte ili odgovaranje na pitanje na sastanku je ključna prilika da ljudi prepoznaju vašu stručnost i ličnost. Kada se svakog dana uzdignete iznad prosječnosti, ljudi će postati obožavatelji vaše radne etike i voljeti vas kao osobu. Zaposleni pronalaze način da urade samo ono što se od njih traži, ali lični brendovi pronalaze način da se plasiraju na tržište kroz svoje jedinstvene ponude i iskustva.
Prestani da razmišljaš kao zaposleni
Evo četiri načina da počnete da gubite razmišljanje zaposlenih:
- Prestanite da potcenjujete zadatke koje radite svaki dan.
- Cenite svoje odnose sa internim saradnicima, spoljnim saradnicima i klijentima sa kojima se redovno sastajete.
- Počnite da pronalazite nove načine da govorite na sastancima kroz prezentacije, brifinge i konferencijske pozive.
- Dajte sve od sebe da učestvujete na sastancima zaposlenih i zabavama na radnom mestu.
Kada se oslobodite razmišljanja zaposlenih, počećete da usvajate način razmišljanja o brendiranju. Vaš lični brend mora da odgovara vašim ciljevima, željama i snovima o karijeri.
Način razmišljanja usredsređen na brend
Evo tri načina da prihvatite način razmišljanja koji je fokusiran na brendiranje:
- Veliko ili malo, sve što radite na poslu je prednost; uvek isporučuju kvalitetne proizvode, korisničku uslugu i informacije.
- Pokažite odlične komunikacijske veštine na sastancima, konferencijskim pozivima, telefonskim pozivima i imejlovima sa svima sa kojima dođete u kontakt.
- Zapišite svoja nedeljna dostignuća i pratite metriku učinka.
Vi dodajete vrednost svemu što radite i svima sa kojima dolazite u kontakt, čak i ako vam to ne izgleda uvek tako. Najbolji način da predstavite svoj lični brend je da uvek težite da idete iznad i dalje.
Budite autentični
Neće se svakoj kompaniji dopasti vaš autentični ja, pa je važno da procenite radno okruženje i vidite koliko ono može da podnese da budete svoji. To ne znači da ne biste trebali imati filter za ono što kažete ili da možete nositi pidžamu na posao. To znači da svoju autentičnost možete da iskoristite tako što ćete učestvovati u aktivnostima ličnog obogaćivanja koje pomažu u izgradnji vašeg brenda i koristiti ta iskustva kao dodirne tačke u svakodnevnom radu, bilo na sastancima ili u ličnim razgovorima sa kolegama. U tu svrhu, evo deset načina da nadogradite svoje obrazovanje, iskustvo i stručnost za svoj lični brend:
- Radite na izazovnim projektima vezanim za posao.
- Upišite se na obuku u vezi sa vašim poslom ili ciljevima u karijeri.
- Zaradite više profesionalnih sertifikata.
- Čitajte jednu knjigu o industriji mesečno.
- Čitajte jedan blog ili članak u vezi sa karijerom dnevno.
- Gledajte jedan ili dva kratka video snimka u vezi sa industrijom na IouTube-u nedeljno.
- Slušajte podcaste vezane za industriju.
- Volontirajte da radite na projektima unakrsne saradnje.
- Tokom godine pohađajte besplatne stručne konferencije, virtuelne vebinare i radionice.
- Povežite se sa stručnjacima unutar vaše organizacije i koristite njihov mozak za nova znanja.
Ako želite jak lični brend, morate da prevaziđete osnove sticanja diplome, novog posla ili sertifikacije i pomognete vašem brendu da raste izvan granica vašeg trenutnog prostora. Najbolji korporativni brendovi nastavljaju da unapređuju svoje proizvode i usluge nudeći nove proizvode, reklamirajući te proizvode na nove načine i sarađujući sa medijskim kućama i kompanijama kako bi ojačali svoje brendove. Morate da uradite istu stvar ako želite da povećate svoju vrednost i pobedite konkurenciju.