ZAŠTO SU RECENZIJE BITNE ZA BIZNIS Svaki klijent prvo proverava prethodno iskustvo, pa onda kontaktira vašu kompaniju
Šta je prvo što uradite kada tražite usluge novog preduzeća? Šanse su da ih potražite na Google-u. Više od 60 odsto klijenata pregleda Google recenzije na mreži pre nego što posete stranicu preduća. Razumljivo, oni žele da provere iskustvo koje su drugi imali sa vašom kompanijom pre nego što vam se posvete.
Zbog toga su Google recenzije važne i zašto bi trebalo da se potrudite da ih nabavite. Prva stvar koja se pojavljuje kada tražite preduzeće na Google-u su recenzije tog preduzeća i prosečna ocena, a ako oni nisu dobri, velike su šanse da će potencijalni klijenti otići negde drugde.
Šta su Google recenzije?
Google recenzije su poslovne recenzije koje ostavljaju klijenti na Google platformi. Kada neko traži preduzeće na Google-u ili traži uputstva u Google mapama, recenzije su jedna od prvih stvari koje će videti.
Sve što vam treba da ostavite recenziju je Google nalog i to je besplatna usluga. Popularnost Gugla kao pretraživača i Google mapa znači da su ove recenzije mnogo čitanije od onih na veb lokacijama kao što je Trustpilot.
Zašto su Google recenzije važne
Pošto je Google najkorišćeniji i najpouzdaniji pretraživač, ljudi obraćaju pažnju na recenzije na platformi. Google recenzije su važne jer:
- Oni podižu profil vašeg poslovanja na mreži. Veća je verovatnoća da će ljudi posetiti vašu veb lokaciju ili vaše preduzeće ako vide dobre kritike.
- Oni su korisni za optimizaciju pretraživača. Ako Google vidi da imate dobre kritike, vaša veb lokacija će biti bolje rangirana u rezultatima pretraživača jer Google može da vidi da ste popularni i da klijentima nudi dobro iskustvo. Kao rezultat toga, dobre kritike poboljšavaju vašu relevantnost. Google-ov algoritam je posvećen tome da tražiocima pruži najrelevantnije rezultate, tako da će dobre kritike poboljšati vaše rangiranje.
- Ocena u zvezdicama na osnovu vaše prosečne ocene se pojavljuje ispod naziva vašeg preduzeća na vašem Google profilu preduzeća. Ako imate 4 ili 5 zvezdica, to će dovesti do toga da više ljudi klikne na vaš unos preduzeća.
- Oni vam omogućavaju da dobijete suštinske povratne informacije o vašoj kompaniji. Povratne informacije klijenata vam pomažu da razumete kako drugi vide vaše poslovanje i da odredite oblasti za poboljšanje.
- Dobre kritike povećavaju poverenje u brend. Ljudi veruju Google-u, tako da veruju recenzijama koje se nalaze na vašem Google profilu preduzeća.
Važno je da redovno pratite svoje recenzije. Ako primetite ponavljajuće probleme sa korisničkim uslugama ili druge pritužbe, možete ih ispraviti da biste poboljšali korisničko iskustvo.
Kako da dobijete i odgovorite na Google recenzije
1. Podesite nalog za Moje preduzeće na Google-u
Prva stvar koju treba da uradite je da zatražite svoj Google profil preduzeća. Velike su šanse da ćete se, ako ste tu nekoliko godina, već pojaviti u Google mapama i lokalnim pretragama—možda već imate neke recenzije.
Jednom kada zatražite i optimizujete svoj poslovni profil, ljudima će biti lakše da vas pronađu i ostave recenzije. Evo kako da to uradite:
- Potražite na Google-u ime vašeg preduzeća.
- Kliknite na „Posedujete li ovo preduzeće?“ dugme. Ovo će vas odvesti u oblast za polaganje prava na Google profil preduzeća.
- Google će tada morati da verifikuje vaše preduzeće. Kada bude verifikovan, moći ćete da unosite promene u svoj profil.
- Možete da dodate fotografije i opis svog preduzeća. Pokušajte da uključite nekoliko ključnih reči i fraza relevantnih za vaše poslovanje, ali nemojte ih pretrpavati ključnim rečima ili koristiti one koje nisu relevantne. Ovo vam može doneti kaznu.
2. Tražite recenzije kupaca
Kupci su obično vođeni da napišu recenziju samo ako su imali negativno iskustvo; to znači da dobijanje puno odličnih recenzija nije nešto što možete prepustiti slučaju. Prva stvar na koju treba da se fokusirate je pružanje odlične usluge kako biste imali zadovoljne klijente. Zatim pitajte klijente da li bi imali ništa protiv da vam ostave recenziju na Google-u. Ovo se može uraditi putem e-pošte ili teksta. Dobra je ideja da uključite vezu do profila preduzeća da biste olakšali klijentima.
Pažljivo razmislite o svom tajmingu – nemojte čekati nekoliko nedelja nakon što je kupac kupio od vas, ili ste mu možda skrenuli sa uma. Dobra je ideja da zatražite pregled odmah nakon što je neko kupio od vas. Pristupite im kada mislite da će biti slobodni da napišu recenziju. Probajte prvu stvar ujutru ili poslednju stvar popodne. Ponudite da dostavite šablon za pregled ako je potrebno.
Takođe možete da automatizujete ovaj proces pomoću platforme za e-trgovinu tako da se zahtev za pregled automatski šalje nakon kupovine.
Konačno, nikada ne kupujte recenzije. Ako vas Google posumnja za ovo, bićete kažnjeni i gurnuti na dole na rang listi.
3. Objasnite kupcima kako da ostave recenziju
Neki klijenti neće znati kako da ostave recenziju, pa je vredno objasniti im proces. Oni će morati da:
- Prijavite se na njihov Gmail nalog
- Potražite svoje preduzeće preko Google-a ili Google mapa
- Kliknite na odeljak recenzije
- Napišite komentar i izaberite broj zvezdica
- Pritisnite „post“
4. Hvala kupcima što su ostavili recenziju
Dobra je ideja da odgovorite na recenzije. Zahvalnost klijentu na dobroj recenziji pokazuje da vam je stalo do toga šta klijenti misle o vama i da ste zahvalni za njihov posao. Ako ima bilo kakvih negativnih kritika, ako odgovorite na otvoren način koji nije odbrambeni, to će pokazati da ste voljni da ispravite stvari i priznate svoje greške.
5. Delite vezu za Google recenziju
Da biste olakšali klijentima da ostave recenziju, pošaljite im vezu do vaše poslovne stranice. To možete učiniti tako što ćete:
- Posetite Google Place ID Finder
- Unesite naziv svoje kompanije u polje „unesite lokaciju“.
- Odabir vaše kompanije sa padajuće liste
- Kopiranje veze za ID vašeg mesta
Kako ukloniti lošu recenziju
Možete dobiti recenziju za koju smatrate da je nepravedna ili netačna. Ovu recenziju možete prijaviti tako što ćete je označiti kao neprikladnu. Google će ga izbrisati samo ako krši neku od njegovih smernica, tako da ne očekujte da će izbrisati recenziju samo zato što je negativna.
Ako je recenzija samo frustrirani klijent, umesto da je prijavite, možete da odgovorite na recenziju, pokušate da rešite probleme recenzenta i ako jeste, zamolite klijenta da ukloni ili izmeni recenziju. Brzina je od suštinskog značaja, pa se uverite da redovno proveravate svoje Google recenzije.
Ne prepuštajte Google recenzije slučaju
Google recenzije su važne. Oni daju kredibilitet vašem poslovanju, povećavaju stopu klikova i pomažu vašem rangiranju.
Iz ovih razloga, od ključne je važnosti da obratite pažnju na Google recenzije vašeg preduzeća. Podstaknite klijente da vam ostave dobre kritike, nadgledaju vaše recenzije i odgovaraju na njih, bilo da su dobre ili loše.