HOĆE DA PRESTIGNU KONKURENCIJU Fejsbuk sprema veliki redizajn – neke promene će olakšati korišćenje aplikacije
U internom dokumentu do kojeg je došao The Verge, Tom Elison, izvršni direktor Mete zadužen za Fejsbuk, naveo je dva ključna prioriteta kompanije.
Prvi je da mreža preporučuje korisnicima više postova koji dolaze sa različitih stranica, a ne samo sa profila i stranica koje prate. Preporuke će uključivati i kratke video snimke – Reels, a sam sistem će podsećati na odeljak – Za vas na Tiktoku. Ideja je da se ceo sistem početne stranice prebaci na takozvani „Discovery Engine“ koji bi trebalo da preporuči novi sadržaj svaki put kada korisnik uđe u aplikaciju.
Cilj kompanije je da ponovo poveže Fejsbuk i Mesindžer u jednu aplikaciju
Fejsbuk je pionir u tehnologiji koja uči navikama korisnika i preporučuje objave sa profila i stranica na koje korisnik zapravo odgovara.
Tiktok je otišao korak dalje i počeo da preporučuje i objavljuje sa naloga koje korisnici ne prate, model koji se pokazao izuzetno uspešnim. Na ovaj način korisnici stalno pronalaze nove sadržaje, a mreža još bolje ceni ono što korisnici vole. Ovim potezom, TikTok je takođe izjednačio teren za autore i influensere, dajući im priliku da preko noći postanu viralni sa nekoliko pratilaca.
Kada se redizajn završi, početna stranica će biti na vrhu sa mešavinom priča i kolutova, praćenom mešavinom objava prijatelja i postova koje preporučuje novi „Discovery Engine“.
Kratki video snimci – najpopularniji format na društvenim mrežama
Drugi prioritet kompanije je da ponovo poveže Fejs i Mesindžer u jednu mobilnu aplikaciju. U gornjem desnom uglu biće samo ikona poruke koja vodi korisnika do poruka bez napuštanja aplikacije. Cilj je pojednostaviti komunikaciju za korisnike i ispraviti pogrešnu odluku o razdvajanju aplikacija donetu pre skoro deceniju.
Tom Elison je za Verge rekao da je kompanija polako uvidela Tiktok-ovu konkurentsku pretnju i dodao da je postalo sasvim jasno da su kratki video snimci najpopularniji format na društvenim mrežama i da ljudi žele da se povežu putem sadržaja.
Uspeh najmlađeg modela društvenih mreža najbolje ilustruju brojke. Korisnici provode 78 odsto više vremena na Tiktoku nego na Fejsbuku, a sama aplikacija ima 20 procenata više preuzimanja u odnosu na konkurenciju. Prema statistici, čak 53 odsto korisnika u SAD starije je od 30 godina, što znači da aplikacija odavno nije rezervisana samo za tinejdžere, kako se dugo mislilo.