U dokumentu objavljenom u Službenom glasniku navodi se kao opšte pravilo da je operator dužan da obezbedi zadržavanje broja telefona korisnicima prilikom prenosa.
Izuzeci su kada je zahtev podnelo neovlašćeno lice, ili je zahtev netačan ili nepotpun, odnosno kada se radi o neregistrovanom pripejd korisniku. Dodatno operator nema obavezu ako postoje neispunjenja dugovanja pretplatnika, odnosno ako je broj u postupku prenosa ili od prošlog prenosa nije proteklo više od dva meseca, ili se broj koristi kraće od dva meseca.
Navodi se da obaveza ne postoji ni kod broja koji je ukraden, nepostojeći ili isključen, ili je tražen prenos broja koji je jedan iz vezane serije brojeva.
Pretplatnik prenos broja može zahtevati pisano ili u elektronskoj formi, a operator je dužan da mu dostavi obračun dospelih i ostalih dugovanja u roku od dva radna dana.
Rok za plaćanje tih obaveza je od 15 do mesec dana, a ako ne isplati može se uvesti suspenzija odlaznih poziva do 30 dana.
Ukoliko se broj ne može preneti, obaveza operatora je da o tome obavesti u roku od jednog dana.
Centralnu bazu prenetih brojeva drži RATEL, a nijedan od operatora ne može tražiti naknadu od pretplatnika.
Za prenošenje operator primalac broja dužan je da plati naknadu od 200 dinara bez PDV-a operatoru davaocu broja, a ako se prenosi više od 100 brojeva, iznos naknade od stotog broja pada na 50 odsto.
DA LI MOGU DA ZADRŽIM ISTI BROJ TELEFONA IAKO SAM PROMENIO MOBILNOG OPERATERA?
Prelaskom u novu mrežu korisnik zadržava isti broj koji je imao i ranije korisnik može da zadrži isti broj telefona u celini, zajedno sa prefiksom 060/061/062/063/064/065/066 ili 069.
DA LI MOGU DA SE PREBACIM SA POSTPEJDA NA PRIPEJD?
Za početak je neophodno da razjasnimo razliku između ova termina. Često ih mešamo iako smo korisnici jedne ili druge varijante.
Pripejd korisnici usluga mobilnih operatera (uplaćuju dopunu na kioscima, prodavnicama), dok oni u postpejdu imaju potpisan ugovor sa operaterom i račun im stiže na kućnu adresu.
Bez obzira na vaš status u mreži koju želite da menjate, kao i prethodni status slobodni ste da odaberete obe opcije.
KO SVE MOŽE DA PODNESE ZAHTEV SA PRENOS BROJA?
Ukoliko ipak poželite da odaberete pripejd varijantu neophodno je da korisnik najpre bude registrovan, a pod time se podrazumeva identikacija korisnika u skladu sa procedurom javnog telekomunikacionog operatera kog birate.
Registracija neregistrovanih prepaid korisnika obavlja se veoma lako kod željenog operatera uz davanje SIM kartice, PUK broja, ali i važeće lične karte ili ispravnih putnih isprava.
Zahtev za prenos broja podnosi fizičko lice (za maloletna lica zahtev podnosi roditelj ili staratelj), a za pravno lice osoba na osnovu pisanog ovlašćenja. Obrazac zahteva za prenos broja se nalazi kod operatora primaoca broja.