BORBA PROTIV LAŽNIH PRODAVACA PREKO INTERNETA Kreirana crna lista koja se redovono ažurira kako bi se sprečile prevare
Koliko god da su društvene mreže izvor zabave i razbibrige, isto toliko su i sredstvo zloupotrebe.
Kako bi se smanjio broj onlajn prevara, Nacionalna organizacija potrošača Srbije osmislila je „crnu listu“ prodavaca na internetu koji se oglašavaju putem Fejsbuka ili Instagrama.
– Najčešće su prevare da potrošač koji nije zadovoljan robom, kom roba uopšte ne stigne ili ne stigne to što je naručeno, pokuša da stupi u kontakt sa tim prodavcem i prodavac kad uoči da je u pitanju neki problem, on ga prosto blokira – rekao je Mladen Alfirović iz Nacionalne organizacije potrošača Srbije.
Lažnih prodavaca je najviše na Fejsbuku i Instagramu, a sada postoji način da i njihovom bogaćenju dođe kraj.
– Kad god nam neki potrošač prijavi svoje negativno iskustvo, mi proverimo taj profil. Ako on ne ispunjava kriterijume koji su propisani zakonom, stavljamo ga na crnu listu – potvrdio je Alfirović.
Crna lista se redovno ažurira, a kako se na nju ne bi dospelo, potrebno je pružiti osnovne informacije – naziv firme, adresu sedišta, matični broj, kontakt podatke, poreski identifikacioni broj.