Potrošačka korpa u Srbiji biće jeftinija – postoji dobar razlog za to
Vest da je zabeležen pad inflacije u januaru – može da znači samo stabilizaciju tržišta, kao i dugoočekivano usporavanje cena u trgovinskim lancima.
U dosta nestabilnijem periodu iza nas proizvođači i distributeri su se poslužili rastućom inflacijom, pa su upravo zato podigli cene svih svojih proizvoda koje su uticale na kućni budžet.
Kakva su predviđanja koja se tiču potrošačke korpe i šta je ono što građani Srbije mogu da očekuju u narednom periodu objasnio je Marko Dragić iz NOPS-a (Nacionalna organizacija potrošača Srbije).
– Inflacija se odrazila u celom svetu, kao i u Evropi. Cene su skočile, pa su morale i kod nas, posebno što se u velikoj meri roba uvozi sa tržišta Evropske unije. Proizvođači su to iskoristili, pa su sve maloprodajne cene u Srbiji podigli – započinje sagovornik.
On dodaje da se u narednom periodu očekuje pad inflacije za sigurno još par odsto, što znači da će i tržište biti mirnije, makar što se tiče cena u prodavnicama.
Opšte je poznato da je konkurencija jedino oružje koje može da pomogne u borbi sa visokim cenama, ali da li je to ono što bi pomoglo u drugačijem formiranju cena postojećih maloprodajnih trgovinskih lanaca?
– Što se tiče konkurecije na tržištu, tu je stvar vrlo jednostavna, sve se vrti oko ponude i tražnje. Velike kompanije zajedno sa manjim preduzećima funkcionišu zajedno. Cene formiraju u dogovoru, jednostavno ne žele da se zameraju jedni drugima, pa se upravo zbog toga vrlo retko desi da dođe do velikih odstupanja u cenama istih artikala – objašnjava Dragić za Bizportal.
Objašnjava i da zbog svega navedenog pretpostavlja da dolazak konkurencije, odnosno novih lanaca na tržište ne bi drastično ništa promenilo.
Kako je sagovornik naveo, primer tome, svedoči, otvaranje i rad velikog broja maloprodajnih objekata čuvenog nemačkog trgovinskog lanca u Srbiji, koji sa svojim nešto manjim cenama nije uticao na postojeće cene u ostalim marketima i domaćim trgovinskim lancima.
Međutim, Mladen Alfirović, iz Nacionalne organizacije potrošača Srbije, je nešto drugačijeg mišljenja, makar što se tiče uticaja konkurencije na postojeće firme i velike kompanije koje posluju u Srbiji.
– Svaka konkurencija je „melem i lek“ za tržište, bilo da je naše, svetsko ili evropsko. Kod ima dosta prostora za dolazak novih trgovinskih lanaca, a upravo bi njihov dolazak uticao na smanjenje cena u svim postojećim trgovinskim lancima širom Srbije, kao i na generalno formiranje cena – rekao je za Bizportal.
Kada su predviđanja za naredni period u pitanju, Alfirović iz Nacionalne organizacije potrošača Srbije je optimističan, i po svemu sudeći predostoji nam period stabilizacije.
– Cene su dostigle svoj maksimum, a potrošači su se prilagodili trenutnoj situaciji – ne brzaju prilikom kupovine, biraju pametnje, najčešće kupuju na akcijama i promocijama. Veliki lanci ne bi smeli da dozvole da zbog daljeg rasta izgube veliki broj stalnih potrošača. Zbog toga, ali i maksimuma cena, očekuje se stabilizacija cena i smirivanje tržišta u našoj zemlji – rekao je sagovornik.
Dodao je i da su predviđanja za svetsko i evropsko tržište povoljna, a s tim da smo direktno povezani uvozom sa tih tržišta, što potvrđuje očekivanu stabilizaciju cena i kod nas.
Za najnovije biznis vesti iz Srbije i sveta, pratite nas na našoj Instagram stranici.
Ne treba nam jeftinija korpa, nego veca plata