STARI AUTO IDE POD PRESU, DRŽAVA DAJE 2.100 EVRA Od Nove godine, postoji šansa da kupite novije vozilo
Kao jednu od mera za smanjenje zagađenja vazduha, država je najavila konkurs u sklopu „Programa za zaštitu vazduha“ kojim će biti omogućena reciklaža starih dizel vozila sa motorom euro 1, 2 i 3. To znači da će vlasnici starijih automobila najkasnije do Nove godine moći da se prijave za zamenu, to jest reciklažu svoji vozila, a zauzvrat će od države dobiti 2.100 evra za kupovinu automobila sa euro 6 motorom. Takođe će od 1. januara sledeće godine početi isplata subvencija za zamenu 144.000 vozila najavljenim za prvi ciklus reciklaže automobila.
Mera plana države za smanjenje zagađenja vazduha je Vlada Srbije usvojila na predlog Ministarstva za zaštitu životne sredine, kako bi se u što kraćem roku, više od 550.000 starih dizel motora uklonilo sa srpskih drumova. Međutim, koje su to još mere koje bi mogle da doprinesu u tom ekološkom smislu?
Prema rečima Borisa Ćorovića, generalnog sekretara Srpske asocijacije uvoznika vozila, postoji još nekoliko novih stvari na kojima mora da se radi u cilju poboljšanja kvaliteta vazduha, ali i da treba nastaviti sa dobrom praksom.
– Konkurs za reciklažu starih dizel vozila koji je najavila država je samo jedna od mera, a ono što je takođe važno jeste da se i u ovoj godini nastavi sa subvencijama od 5.000 evra građanima za kupovinu električnih vozila. To je odličan podsticaj građanima, a takvi automobili su nulti zagađivači. Pored toga veoma je važno da se radi i na razvoju infrastukture, da se proširi mreža adekvatnih punjača po celoj Srbiji, ali da se napravi tehnička podrška za ta vozila – kaže naš sagovornik.
Ćorović dodaje da bi zamena starih dizel vozila možda bila još efikasnija kada bi se reciklaža odvijala u smeru da se vozila sa euro 1,2 i 3, osim za polovna euro 6 vozila, menjala i za nove automobile sa euro 6 motorima.
Finansijska pomoć i subvencije bitne, ali ima i još nešto važno
Građane je važno podstaći da se odlučuju na velike promene, a prelazak na električna vozila jeste jedna od njih.
– Upravo zbog toga je važno da se i pored novčanih subvencija, dodaju i nefinansijski stimulansi u zamenih starih dizelaša. Mi smo ispred Asocijacije dali predlog na nivou Beograda, da svi električni automobili, koji su i nulti zagađivači dobiju brojne povlastice u nekom vremenskom okviru. Bilo da je to besplatan ulazak na Adu Ciganliju, ili besplatnih par sati parkinga u centru grada, kao i dozvoljena vožnja žutom traku su samo neki od predloga, koji bi sigurno dodatno zainteresovali naše građane za kupovinu takvih vozila – objašnjava generalni sekretar Srpske asocijacije uvoznika vozila.
Ćorović takođe kaže da bi naša zemlja morala da uhvat korak sa svetom i Evropom koji idu u smeru potpune elektrifikacije od 2035. godine koja uključuje zabranu prodaju novih automobila na dizel i benzin.
Najstarija vozila će najbrže da nestanu iz saobraćaja
Ćorović ističe da će ovaj konkurs efikasno doneti čistije ulice i to već posle prvog ciklusa, ali i da ekološki prihvatljiva značajno doprinose u bezbednosti u saobraćaju.
– Brojni vlasnici starih dizel vozila, posebno oni sa euro 1 ili 2 motorom, sigurno će biti prvi koji će se prijaviti za reciklažu. Skoro svi vrede ispod 2.100 evra koje daje država, pretpostavljam da će malo teže biti sa euro 3 vozilima, jer oni ipak vrede više od te sume, pa će vlasnici nesumnjivo imati dilemu šta da rade. Ohrabrujuća stvar je što će upravo ti, najstariji dizelaši, a ujedno i najveći zagađivači da se sklone sa ulica zauvek uz pomoć subvencija. Noviji automobili imaju implementirane najnovija tehnička rešenja koja doprinose stabilnijoj i bezbednijoj vožnji – zaključuje Ćorović.
Okvirne cene polovnih automobila sa euro 6 motorom
Opel korsa – 5.000 do 6.700 evra
Opel astra – 7.500 do 11.400 evra
Fijat panda – 5.500 do 8.800 evra
Golf 7 – 10.750 do 15.500 evra
Za najnovije biznis vesti iz Srbije i sveta, pratite nas na našoj Instagram stranici.