POČELA IZGRADNJA LINIJSKOG PARKA Beograđani dobijaju nove sportske i kulturne sadržaje
-Radovi na izgradnji Linijskog parka počeli su od parka koji je završen pre godinu i po dana pored Beton hale i pružaju se ka 25. maju, što označava prvu celinu, rekao je gradski urbanista Marko Stojčić u izjavi za kanal Vesti TV Pink – navodi se u saopštenju Grada Beograda.
– Prvu celinu radi naše Javno komunalno preduzeće Zelenilo – Beograd, a ono će raditi i drugu. Očekujemo da prva celina bude završena do juna, a početkom juna počeće izgradnja i druge. Paralelno s tim, Sekretarijat za investicije priprema dokumentaciju kako bi se u naredne dve do tri nedelje raspisala javna nabavka za projektovanje i izvođenje celina od tri do deset. U međuvremenu ćemo izvoditi radove na zaštiti utvrđenja Beogradske tvrđave koje se tu nalazi – rekao je Stojčić.
On je ocenio da je Linijski park najvažniji projekat uređenja javnih površina u Beogradu.
Park će imati sadržaje kako za starije, tako i za mlađe sugrađane
– Linijski park se prostire u dužini od 4,6 kilometara. Nekada je tu bila pruga, a sada se već vidi da je to novi prostor kojim će moći da prolaze pešaci i biciklisti. Taj kvalitet daje potpuno drugačiji izgled i funkciju velikom delu opština Stari grad i Palilula, jer će sugrađani moći peške da siđu do Save i Dunava. Takođe, doneće puno sportskih i kulturnih sadržaja. Linijski park imaće sadržaje za starije, decu i mlade i zaista predstavlja uzbudljiv projekat u čijoj izradi su učestvovale mlade arhitekte iz cele Srbije – kazao je gradski urbanista.
Stojčić je podsetio da će Linijski park imati deset različitih celina koje su projektovali različiti timovi.
– Ukupno 55 ljudi je radilo na idejnom rešenju i svaka celina ima svoju priču, ali i zajedničke koridore. Svaki deo ima drugačije zelenilo i drugačije sadržaje. Time dajemo do znanja da su nam pešaci na prvom mestu, potom biciklisti, javni gradski prevoz, pa tek onda automobili. Ovaj park je po svom obimu jedan od najvećih u gradu i ima ulogu da potpuno ukine presecanje koridora velikim saobraćajnim tokovima, tako da će pešak mnogo lakše moći da dođe do reka – kazao je Stojčić.