NEKA VAŠ POSAO NE ZNA ZA RECESIJU 7 saveta prekaljenih preduzetnika kako da sačuvate svoju kompaniju od ekonomske krize
Usred sve većeg straha od ekonomske krize, iskusni preduzetnici nude lekcije o upravljanju ekonomskom krizom. Da biste bili sigurni da ste spremni za recesiju, Inc je sastavila listu od sedam mera predostrožnosti koje možete preduzeti, na osnovu teško stečenog iskustva preduzetnika koji su prebrodili recesiju. Takođe ćete čuti o njihovim planovima da zaobiđu previranja, ako „oluja dođe do kopna“.
Slušajte zaposlene i kupce
Ne možete sprečiti da se poslovni ciklus promeni, ali možete sebi dati dovoljno vremena da se pripremite. Generalni direktor i osnivač kompanije All American Entertainment Greg Fridlender procenjuje trenutne uslove i buduća očekivanja slušajući najneobičnije izvore podataka: svoje klijente i zaposlene.
-Sa retkim izuzecima, recesija nije nešto što bi trebalo da zatekne kompaniju nespremnu – kaže Fridlender, koji je osnovao svoj govornički biro u Daramu, Severna Karolina, 2002. godine i sleteo na Inc. lista najboljih mesta za rad 2022. Svi američki klijenti uključuju kompanije i univerzitete sa liste Fortune 500 – kaže on.
Da biste bili u toku sa lokalnim ekonomskim uslovima, od inflacije do tržišta nekretnina, takođe pomaže da obratite pažnju na razgovore unutar sopstvenog tima, kaže Fridlander.
Koristite pandemiju kao studiju slučaja
Mnogi osnivači nemaju iskustva iz prve ruke iz finansijske krize 2008. koja bi ih vodila jer tada nisu bili u poslu (prosečna starost malog preduzeća je manja od 10 godina). Ali pandemija bi trebalo da bude dobra zamena, smatra Dženifer Glenvil, direktorka partnerstava i saradnje u kompaniji Boston Beer Company, koja gazduje pivarom Samuel Adams.
Glenvil upravlja preduzetničkim programom kompanije Brewing the American Dream, koji nudi pristup kapitalu, mentorstvo i umrežavanje za mala preduzeća u industriji hrane i pića. Nakon dve i po godine prekida rada zbog Covid-19, prekida lanca snabdevanja i nedostatka osoblja, vlasnici preduzeća Glenvil rade sa osećajem spremnim da se suoče sa potencijalnom recesijom.
-Spremni su – rekla je ona i dodala da sve što se dogodilo, pripremilo ih je za sledeću prepreku.
Kristina Stembel, koja je 2010. osnovala onlajn kompaniju za isporuku cveća Farmgirl Flowers sa sedištem u Ouklandu, Kalifornija, planira da koristi istu knjigu. Kada je broj slučajeva Covid-19 počeo da raste, saznala je da je najgori mogući scenario gori od svega što je očekivala. Njen najvažniji zaključak – prihvatite konzervativno računovodstvo i dajte prednost profitu u odnosu na rast.
-Pre pandemije, bio sam fokusiran na to da što brže uzgajam Farmgirl – kaže Stembel, čija je kompanija porasla 161 odsto u poslednje dve godine.
Ona je istakla da iako veliki brojevi i veliki izveštaji svakako izgledaju dobro, to takođe znači velike gubitke kada, ne ako, stvari krenu naopako!
Ne žurite sa otpuštanjima
–Dodatno zapošljavanje, posebno na ovom tržištu rada, neće biti lako, pa neka otpuštanja bude krajnje sredstvo – kaže Fridlender i naglašava da kada se industrija zabave zaustavila tokom pandemije, osnivač All American Entertainment-a je posmatrao kako konkurenti prave velike rezove, ali je odlučio da je previše uložio u izgradnju svog tima da bi otpustio bilo koga.
-Znali smo da će se stvari vratiti. Bilo je samo pitanje vremena – naglasio je on.
Kada se sektor oporavio da bi se okrenuo onlajn događajima, Friedlanderova iskusna i potpuno popunjena radna snaga pokazala se kao konkurentska prednost. Njegov tim je uspeo da ispuni potražnju i nije bio primoran da propušta poslove.
-Naši takmičari koji su se fokusirali na događaje uživo otpustili su 50 odsto svog osoblja. Do trenutka kada su bili spremni da ponovo zaposle, mnogi od ovih ljudi su prešli u druge industrije ili imali bolje poslove – ističe Fridlender.
Odložite zaduživanje
–Ako vam novac nije potreban, nemojte se zaduživati – kaže Vinisijus Vakanti, suosnivač i izvršni direktor kompanije YipitData, koja pruža alternativne podatke i analitiku za investicione fondove i velike korporacije.
On je naglasio da je to njegov savet broj 1 preduzetnicima.
Vakanti preporučuje preduzimanje svih neophodnih koraka za odlaganje zaduživanja i ističe da je ovo apsolutno najgore vreme da pokušamo da podignemo finansiranje duga.
Postanite nezamenjivi
Tokom bilo kakvog pada, kupci će nastojati da smanje troškove. Da ne bi postali još jedna stavka koja se može odbiti od njihovog budžeta, Vakanti savetuje osnivače da pronađu načine da naprave jezgro svog proizvoda.
-Ovo može značiti prilagođavanje vašeg proizvoda na osnovu promenljivog okruženja – dodaje on.
Kada je pandemija izazvala talas neizvesnosti i nestabilnosti tržišta, YipitData je ubrzao svoj raspored objavljivanja istraživanja sa mesečnog na nedeljni. Kada su rastuće cene postale glavna briga, kompanija je razvila sopstveni sistem za praćenje inflacije, koji je izašao pre zvaničnih podataka CPI Biroa za statistiku rada.
Ovi centri zahtevaju hitnost.
-Nedelje su važne – kaže Vakanti, čija je kompanija osvojila Inc. Najbolja radna mesta 2022. On dodaje da morate da delujete veoma brzo. Vaši klijenti će se obratiti onome ko rešava njihove nove probleme.
Drugi način da postanete nezamenljivi jeste jačanje postojećih odnosa sa kupcima. Više od obezbeđivanja vrednosti, Fridlender kaže da tokom krize postaje još važnije dokumentovati tu vrednost za klijente.
-U bilo kojoj vrsti neizvesnosti, zatvorićete svoj novčanik – kaže on i naglašava da nećete trošiti novac ako nije jasno da dobijate povraćaj i ne možete da opravdate trošak.
Fridlander preporučuje prikupljanje podataka i sastavljanje studija slučaja. U početku, All American Entertainment se suočio sa sumnjičavošću klijenata u pogledu virtuelnih događaja. Potkrepljenje njihove ponude konkretnim brojevima i primerima, kaže, učinilo je ljudima ugodnije ulaganje u koncept.
Zadržite perspektivu
Iako morate biti spremni za potencijalni pad, osnivači sa kojima je Inc. razgovarao, takođe, savetuju da se zadrži osećaj perspektive.
Ako se ekonomija smanji u narednih 12 meseci, to bi mogla biti najgora recesija koju su vlasnici preduzeća ikada iskusili. Godine 2008. Motorola Razr je dominirao tržištem mobilnih telefona; MySpace ima najviše korisnika među sajtovima društvenih medija; Twitter je imao samo godinu dana; a Facebook tek treba da uvede dugme – „Sviđa mi se“. Ekonomija je pretrpela samo jednu četvrtinu negativnog rasta BDP-a ove godine, ali #recession i #recessionproof su već prikupili skoro 250 miliona pregleda na TikTok-u.
-Teško je pogledati, slušati ili otvoriti aplikaciju i ne videti barem nekoliko pomena kamatnih stopa i naznaka da li će i kada ova recesija početi – kaže Kristina Stembel, osnivač Farmgirl Flowers. Ko može da kaže da li će potencijalna recesija biti veća i gora od prethodne?
–Sa daleko više komunikacije o tome, situacija se može učiniti da izgleda strašnije nego što jeste – dodaje Stembel.
Šta je njen savet? Ostavite svoj telefon na miru.
–Držite donošenje odluka usidreno na dugi rok. Ako ste previše fokusirani na taj kratkoročni period, dugoročno će vam naškoditi kada se stvari poprave – ističe Fridlender.
Ostanite preduzimljivi
–U međuvremenu, koncentrišite se na ono što možete da kontrolišete. Pristupite recesiji kao svakom poremećaju. To je prilika za vas da pronađete nove načine za isporuku vrednosti, nove tokove prihoda, nove poslovne linije – kaže Fridlender.
Uprkos sumornoj ekonomskoj prognozi, Dženifer Glenvil iz Brewing the American Dream ostaje optimista u pogledu ukupne klime za preduzetnike. Ona predviđa da će sledeći pa, kad god dođe, proizvesti mnogo uspešnih priča zbog jedne ključne razlike u odnosu na 2008. Nakon pandemije, korisnička podrška je mnogo jača nego pre 14 godina.
- Tagovi
- 7 mera predostrožnosti
- All American Entertainment
- Boston Beer Company
- Brewing the American Dream
- CPI Biro za statistiku rada
- Dženifer Glenvil
- ekonomska kriza
- Farmgirl Flowers
- Greg Fridlender
- isporuka
- klijenti
- Kristina Stembel
- lista
- mala preduzeća
- Motorola Razr
- MySpace
- Nova radna mesta
- Otpuštanja
- Perspektiva
- Pivara Samuel Adams
- Poslovna strategija
- Preduzimljivost
- recesija
- TikTok
- upravljanje
- Vinisijus Vakanti
- vrednost
- YipitData
- zaduživanje
- zaposleni