IZBEGAVAO PAMETNE, A OTKAZE JE DELIO U PROLAZU Isplivala istina o tome zašto su Džobsa zvali „Loši Stiv“
Pre punih dvadeset pet godina, 1998. godine, Stiv Džobs je najavio računar iMac (Aj Mek) , i sve nakon toga je istorija koja je zauvek promenila tokove tehnologije koju danas koristimo.
Čuvena fotografija Stiva Džobsa, kako sedi sa Aj Mek – om u krilu obišla je svet, ali je malo poznata priča koja se krije iza nje, tačnije o detaljima kako je ona nastala.
Istinita priča koju je tek skoro objavio tadašnji urednik časopisa na kom je osvanula Džobsova fotografija, Stiven Levi, ugledala je svetlost dana, a ono što je ispričao nije se dopalo mnogim fanovima ikone i osnivača kompanije Apple (Epl).
Naime, Levi je otkrio da je Džob bio veoma izbirljiv čije će ime stajalati kao aiutor fotografije na kojoj se on nalazi uz najvažniju reklamu čuvenom proizvoda kompanije. Kao i da se nije ni malo libido da napadne svakog fotografa koji nije uspevao da ispuni njegove standarde i očekivanja.
Kada je čuo koji će fotograf učestvovati u fotografisanju iza scene, bio je ljut, s tim da je od ranije poznavao fotografa, sa kojim je radio u prethodnoj kompaniji NeKST. Bio je nezadovoljan njegovim umećem, a prema rečima Stivena Levija, nije se trudio to da sakrije, pa je ceo set bio svedok Džobsovog besa. Neimenovani fotograf iza scene, očigledno je bio još jedna „žrtva“ Džobsovog beskrupuloznog stava prema zaposlenima, i nekako se zalomilo da se baš na njemu ispolji „Loši Stiv“, kako su ga zvali zaposleni, krišom naravno.
Srećom, tu je postojalo još jedno ime iz sveta fotografije, koji je svojim zalaganjem na tom snimanju zalužio njegovo poštovanje, pa je on i snimio čuvene kadrove osnivača Epl-a. Iako je ime ovogo fotografa bilo nepoznato Stivu Džobsu do tog dana, Moše Brakha, uspšeno je obavio svoj zadatak, pa je i njegovo ime, pored kultnog Aj Meka, takođe ušlo u istoriju. Naslovna strana Vired’s magazin obišla je svet.
Levijeva priča o „hodanju po ljusci od jajeta“ oko Džobsa i upravljanju njegovom energičnom ličnošću objavljena je u znak obeležavanja dvadeset pete godišnjice iMac-a i ima sve oznake klasične anegdote Stiva Džobsa.
Nije prvi put da bude grub
Na primer, kada se Epl spremao da otkrije Aj Mek, Džobs je vikao i na svog reklamnog partnera Lija Kloua, optužujući ga da je pogrešio boju za štampane reklame, kaže Levi. Džobs se nije smirio sve dok Klou nije pokazao Džobsu da su boje u stvari tačne, napisao je biograf u svojoj knjizi. Džobs je takođe znao da se naljuti svaki put kada hotelska soba nije po njegovom standardu, kada osoblje ne izvršava zadatke onako kako je on zamislio, ili onda kada mu se kafa ili smuti ne pripremi po njegoj želji.
Džobs je takođe znao da otpušta ljude bez najave ili otpremnine, a to je bilo posebno očigledno kada je Džobs „stezao“ tim kompanije Piksar. Endi Kaningem, publicista Stiva Džobsa je, na primer, rekla za Insajder da ju je Džobs otpuštao „oko pet puta“.
Uprkos tome, Kaningem je rekla za Insajder da je i pored njegove krute naravi, uvek volela da radi sa njim. Poznato je da je Džobs vikao, psovao i dobacivao svašta ljudim, ali je rekla da ju je to učinilo boljom radnicom, kao i sve ostale zasigurno.
Pored vredne kompanije, budućim generacijama ostaju i njegove reči, uključujući i princip koga se lično pridržavao.
I pored svih priča, bilo da su istinite do kraja ili ne, jedno je sigurno – Stiv Džobs bio je svakako jedan od najsposobnijih tadašnjeg vremena, a njegova kompanija Apple (Epl) je na berzi dostigla vrednost više od 800 milijardi dolara.
Pored vredne kompanije, budućim generacijama ostaju i njegove reči, uključujući i princip koga se lično pridržavao.
Nema smisla zapošljavati pametne ljude i govoriti im šta treba da rade. Mi zapošljavamo inteligentne ljude da bi nam govorili šta treba da radimo – rekao je Džobs.
Drugim, rečima, rukovodilac ne mora da bude najpametnija osoba u kompaniji, već treba da ubira plodove znanja svojih zaposlenih.
Za najnovije biznis vesti iz Srbije i sveta, pratite nas na našoj Instagram stranici.
- Tagovi
- Apple
- Epl
- i Mac
- Stiv Džobs