JOŠ JEDAN KORAK DALJE OD KEŠA Srbi se masovno okreću plaćanju pomoću telefona – pola zemlje polako zaboravlja na novčanik
Mnogi se ni ne sećaju kako je život izgledao pre Interneta, nesporno je da je svima promenio živote, a pored onih loših stana, moramo priznati da ima i one dobre. Naročito kada govorimo o obavljanju dnevnih zadataka svakog čoveka – plaćanja računa, transakcija novca.
Sve više i više ljudi odustaje od čekanja u redovima i nošenja papira sa sobom, po torbama i džepovima, te su se okrenuli elektronskom bankarstvu. Ranije je Bizportal pisao o ebankingu, tačnije prednostima i manama elektronskog plaćanja računa preko laptopa i kompjutera, a najnoviji trend u razvoju elektronskog bankarstva jeste mbanking. To jest mobilno bankarstvo, koje je noviji vid plaćanja i omogućava vršenje svih vrsta transakcija preko mobilnog telefona ili tableta i klijentima takođe olakšava komunikaciju sa bankom putem mobilnih uređaja.
Od 2016. godine više od 50 odsto vlasnika mobilnih telefona koristiti mbanking
Vladimir Vasić, generalni sekretar Udruženja banaka Srbije, rekao nam je da su konačno uspeli u onome što je započeto još pre više od 15 godina, a o tome govore i brojke.
– Pre samog početka pandemije, krajem 2019. godine, korisnika mobilnog plaćanja, iliti mbankinga, je bilo milion i trista hiljada, a sada se već taj broj duplirao i iznosi gotovo tri miliona i trista hiljada ljudi koji koriste mobilnu aplikaciju za plaćanje računa, transakcija i slično. Moram priznati da nas je pandemija „pogurala“ kako bismo dostigli ovaj cilj – rekao je Vasić.
Smart telefoni i mbanking
Neretko se mogu videti u prodavnici osobe koje samo prislone telefon uređaju za beskontaktno plaćanje, a do skora je ta praksa bila najčešća sa karticama banke čiji smo klijent. Ovo je upravo jedna od prednosti mbanking usluge. Jer, moramo priznati, telefon niko danas ne ispušta iz ruke, tako da se, sa ovom funkcijom beskontaktnog plaćanja, ne mora više „rovariti“ po torbi i novčaniku, samo kako bi se pronašla kartica za plaćanje neke usluge. Bez brige, odmah stiže notifikacija koliko se novca potrošilo pri plaćanju i koliko je para još ostalo na računu.
Bilo kad i bilo gde
Sa mobilnim plaćanjem, usluge i proizvodi banke su dostupni u bilo koje vreme i na svakom mestu. Nezavisno od svoje lokacije, klijent može da izvrši željenu uslugu, može da bude u autobusu, kafiću ili svojoj kancelariji, komfor pre svega je dobra strana mobilnog plaćanja. A kada govorimo o trošenju vremena, njega ni nema, sem za koji klik, potpis ili potvrdu, jer nije potrebno da se ide u filijalu. Što se tiče brzine dostupnosti, najviše odgovara ljudima koji se bave berzom, brokerima, jer mogu sve obaviti instant.
Takođe, banka je preko ove aplikacije dostupna 24 sata sedam dana u nedelji.
Ušteda pre svega
Samim tim što se mora izdvojiti novac za brojne račune i platiti ono što zaista jesmo koristili, možda nepotreban trošak je provizija za naknadu plaćanja računa. Bilo da je račun plaćen u pošti ili banci, uslugu košta najmanje 35 dinara po račun, a uglavnom je to preko 50 dinara. Kada govorimo o mobilnom plaćanju računa, ono je besplatno.
Nema čuvanja papira po radnim stolovima
Mnogi građani (s pravom) čuvaju plaćene račune, uglavnom oni budu po notesima, fasciklama, ili se u krajnjem slučaju izgube. Sa mobilnim bankarstvom to nije slučaj, aplikacija čuva sve prethodne transakcije, tako da uz neki klik više dolazi se do istorije plaćanja računa. Treba napomenuti, da pri svakom sledećem plaćanju aplikacija je zapamtila koji ste račun koristili, tako da nema potrebe da se ponovo ukucavaju podaci, a može se i, najjednostavnije objašnjeno, račun primaoca sačuvati kao kontakt na primer u imeniku.