PLAĆANJE RAČUNA PREKO INTERNETA Kad se jednom navikneš, nema nazad – međutim, šta raditi kada se pogreši broj?
Pojavom interneta promenio se i naš svakodnevni život pa i naše navike, čak i one koje nikome nisu omiljene – a to je plaćanje računa. Ipak, ranije je bilo neophodno poneti hrpu računa sa sobom i stati u ogroman red za šalter, a sada je dovoljno pri ruci bude laptop/telefon, što samu obavezu čini znatno manje mučnom.
Mnogo je prednosti kada govorimo o plaćanju računa preko e-bankinga, ali bez obzira na to, mnogi su još uvek u grču i strahu i na sam pomen te usluge.
Gotovo svaka banka ima uslugu elektronskog plaćanja računa, a zaposleni su tu da objasne način funkcionisanja aplikacije. U osnovne usluge ebankinga spadaju sve vrste plaćanja, pregled stanja računa korisnika, evidencija transakcija (sva istorija plaćanja) i transfer novca sa jednog računa na drugi. Kada govorimo o registaciji ona se obavlja u poslovnicama banke, a samo otvaranje naloga je besplatno. Bizportal će vam približiti brojne pogodnosti elektronskog plaćanja računa.
Ušteda pre svega
Samim tim što izdvajamo novac za brojne račune i plaćamo ono što zaista jesmo potrošili, možda nepotreban trošak je provizija za naknadu plaćanja računa. Bilo da je račun plaćen u pošti ili banci, uslugu košta najmanje 35 dinara po račun, a uglavnom je to preko 50 dinara. Kada govorimo o elektronskom plaćanju računa, uglavnom je besplatno.
Bez vremenskog ograničenja
S obzirom na to da mnogi rade u vremenu kada su banke otvorene od 9 do 17 časova (klizno vreme pola sata), jako je teško stići do šaltera a da se ne „poljube vrata“. Takođe, bili praznici, vikendi, to za uslugu elektronskog plaćanja nije važno, sve se može završiti u pidžami, prilikom leškarenja na omiljenoj sofi.
Nema čuvanja papira po radnim stolovima
Mnogi građani (s pravom) čuvaju plaćene račune, uglavnom oni budu po notesima, fasciklama, ili se u krajnjem slučaju izgube. Sa elektronskim bankarstvom to nije slučaj, aplikacija čuva sve prethodne transakcije, tako da uz neki klik više dolazi se do istorije plaćanja računa.
Istorija elektronskog plaćanja
Rani e-banking sistemi bili su bazirani na korišćenju televizora i tastature uz korišćenje telefonske linije za pristup bankarskom sistemu. Oktobra 1994. godine Stanford Federal Credit Union je prva finansijska institucija koja je svim svojim korisnicima ponudila usluge onlajn internet bankarstva.
Ako pogrešite, nije ništa strašno
Najveća prepreka zbog koje mnogi odustaju, kada je elektronsko bankarstvo u pitanju, jeste strah da će pri unosu podataka pogrešiti. Činjenica je da se to može desiti, ali aplikacija je tu da podseti da se provere uneti podaci. A za one koji pak pogreše pri unosu brojki – nema brige. Bilo bi najbolje da se u što kraćem roku pronađe dugme za stoniranje u okviru aplikacije, ili ako je nekome to jednostavnije, da kontaktira servis centar banke u kojoj ima račun.