I BOGATI PLAČU – ALI, UZ ŠAMPANJAC Ispraznili su podrume najskupljih penušavih pića – luksuzna roba ide kao alva
Kompanija koja stoji iza šampanjaca Moët & Chandon, Veuve Clicquot, Krug i Dom Perinjon objavila je kako joj presušuju zalihe najboljih šampanjaca nakon što se potražnja od strane najbogatijih pojedinaca upetostručila.
Sve to podseća na nove „Burne dvadesete” iz prošlog veka, kada je pre Velike depresije vladala nezapamćena era dekadencije, piše Gardijan, navodeći kako su u isto vreme građani Ujedinjenog Kraljevstva zabeležili najveći pad životnog standarda od 1950.
Prema LVMH’su, kompaniji koja se bavi luksuzom, među ostalim, šampanjcima, žestokim pićima i vinima, potražnja od strane najbogatijih nikad nije bila veća. Šef kompanije Moët Hennessy, Filip Šaus kaže da je 2022. sjajna godina za šampanjce, koji se podjednako dobro prodaju u svim kategorijama: od onih flaša po 40 evra do onih čije se cene mere u hiljadama.
U podrumu koji se prostire na više od 27 kilometara ispod francuskog gradića Epernej zalihe najboljih šampanjaca navodno su kritično niske.
– Ljudi su zaboravili na kovid i sad je potražnja pet puta jača, ljudi su željni zabave, putovanja i luksuza – objasnio je Šaus Blumbergu.
Šaus, doduše, nije hteo da otkrije koji se to šampanjci najbolje prodaju.
Ranije ove godine, Gardijan je objavio kako je prodaja šampanjca u Londonu oborila sve rekorde nakon što su lokalni bankari odlučili da proslave isplatu najviših bonusa od 2008. godine.
I ne rasprodaje sa samo šampanjac, sa polica lete dizajnerska obuća i odeća, skupi satovi i automobili. Samo u Velikoj Britaniji pod „ultra-bogate” spada čak 218.000 ljudi i to su pojedinci čija lična imovina vredi više od 50 miliona funti – nikad u istoriji nije ih bilo više, bar ako je verovati izveštaju švajcarske banke Credit Suisse.
Brendovi Christian Dior, Stella McCartney, TAG Heuer, Bulgari i Tiffany, svi pod kapom krovne kompanije LVMH’s, u trećem kvartalu ove godine objavili su rast prodaje prodaje od 19 odsto. Slične dobitke širom sektora objavili su i u Keringu, vlasniku brendova Guči, Balencijaga i Bottega Veneta.
Hermès, čije Birkin torbice koštaju i desetine hiljada evra, objavio je rast prodaje od 24 odsto i analitičari ne vide znakove usporavanja, jer procenjuju da su ljudi odlučili da potroše milijarde funti, dolara i evra ušteđenih tokom pandemije.
Ipak, valja podsetiti da je posle perioda „dekadencije” i velike potrošnje, došlo do najveće finansijske krize u istoriji i razdoblja koje s pravom nosi titulu „Velika depresija”.