SRBIN KUPIO 23 BOCE VINA OD 750.000 DINARA Potražnja za najskupljim šampanjcima u Srbiji ne zaostaje za svetom
Kompanije koje proizvode šampanjac, kao što su Moët & Chandon, Veuve Clicquot, Krug i Dom Perinjon, ovu godinu pamtiće po apsolutno rekordnoj prodaji najskupljih penušavih pića. Zalihe im ponestaju, potražnja je sve veća, a prodaja je statistički upetostručena, dok najbogatiji konzumenti već sad traže flašu više.
Potražnja, ne samo skupih šampanjaca, već generalno kvalitetnih alkoholnih pića, znatno se uvećala u poslednje dve godine, kako u svetu, tako i kod nas.
Prema rečima Mirjane Petković iz Wine Bara, interesovanje za skupa i kvalitetna penušava vina u Srbiji svake godine beleži rast u prodaji.
– U našoj zemlji potrošnja i potražnja penušavih pića je konstantna, iz sezone u sezonu beležimo bolju prodaju. Rast je konstantan, širi se krug konzumenata, i u proseku se meri od 10 – 15 odsto više u odnosu na svaku prošlu godinu – započinje naša sagovornica.
Korona kao glavni „krivac” i „okidač”
Petkovićeva petostručenu prodaju šampanjca i alkoholnih pića pripisuje zatvaranju i strogim restrikcijama svuda u svetu, koji su bili uzrokovani pandemijom.
– Nakon „otključavanja“ svet kao da je poludeo, i da se vodi onim „kao da sutra ne postoji“. Potrošnja novca je ogromna, a posebno interesovanje postoji za najfinije i najluksuznje stvari u ponudi. Pored pića, kupuju se najskuplji automobili i garderoba najfinijih brendova. Osim toga, činjenica je da se svet boji ponovnog zatvaranja, što dodatno dovodi do maničnog trošenja novca – priča Petkovićeva.
Zabrinutost oko šampanjca kompanije Moët & Chandon
Više od 60 odsto kapaciteta šampanjca čuvenog brenda distribuira se u Kini i Americi, dok se ostalih četrdesedetak odsto raspoređuje po ostatku sveta i Evrope.
– U Aziji postoji veliki broj konzumeta skupih pića, pa otuda i ne iznenađuje tolika potražnja. Na to je neophodno dodati i činjenicu da su građani azijskog podneblja iskusili najradikalniji „lokdaun“ i da se od tada trude da nodaknade sve propušteno – objašnjava Mirjana Petković.
Naša sagovornica dodaje i da bi svetu trebalo da se desi nedostatak čuvenog „Moeta“ kako bi svi ljubitelji šampanjca bili „primorani“ da probaju i ostale brendove.
– Među bogatom ponudom različitih proizvođača postoje izvrsna penušava vina, sigurno bolja od Moeta, za istu ili čak i manju cenu – kaže ona.
Pored ekskluzivne ponude kojom domaće vinarije mogu da se pohvale, postoje pića koja vrede poput dobrog automobila, i koštaju nekoliko hiljada evra. Upravo u takvoj ponudi izdavaja se „Chateau Petrus“, vrhunski merlot, za koji najbogatiji uživaoci vina u Srbiji izdvajaju i do 750.000 dinara.
Čuveno vino važi za najskuplje u celom Bordou, ograničen je obim proizvodnje što pojačava izuzetnu retkost ovog vina, a istovremeno opravdava njegovu visoku cenu.
Chateau Petrus stvar prestiža sa visokom cenom
– Chateau Petrus je svakako stvar prestiža. Zbog svoje cene izaziva veliko interesovanje, ali se ono kupuje jednom do dva puta godišnje. Povodi za kupovinu su glavnom proslava Nove godine ili jubilarni rođendani. Najveće interesovanje za skupa vina i šampanjce postoji u Vojvodini, kao i za čuvenog „Petrusija“. Prošle godine jedan muškarac iz Novog Sada kupio je 23 boce vina koje košta 750.000 dinara, povodom novogodišnje proslave, a njegov račun bio je oko 16 miliona dinara. – zaključuje naša sagovornica.
Pored čuvenog „Petrusija“ u asortimanu Wine bar-a postoje i ona, pristupačnija, pića od hiljadu do nekoliko hiljada dinara, poput vina iz Aleksandrović vinarije, Basa telmo Rodrigez i mnoga druga u tom rangu. Za one koji su spremniji da plate nešto više, tu su i Billecar-Salmon, Biserno, Bollniger vina, koja se kreću od 10.000 do 30.000 dinara, ali i nešto ekskluzivnija ponuda u vidu Chateau Margaux, Chateau Mouton Rothschild, ili Chateau Angelus koji koštaju u proseku oko 100.000 dinara.
Za najnovije biznis vesti iz Srbije i sveta, pratite nas na našoj Instagram stranici.