SVE JE SKUPLJE I SKUPLJE Vlasnici restorana i kafića hteli dodatno da zarade, pa ostali bez gostiju
Od kako je krenula inflacija u svetu, u brojnim sektorima se osetila i u Srbiji, a ona koja je zabeležila ubedljivo najveći rast cena jeste upravo ugostiteljstvo. Prema statistici, još od kraja prošle godine, cene restoranskih usluga, hrane, pića, kao i hotelskog, ali i privatnog smeštaja porasle su širom naše zemlje.
Poslednji podaci iz Republičkog zavoda za statistiku pokazuju da se u ugostiteljstvu ništa nije menjalo, odnosno da se trend rasta cena samo nastavio.
Prema njima, ugostiteljske usluge u maju su u odnosu na isti period prošle godine, bile veće za više u proseku od 13 do 20 odsto. Hrana u restoranima je poskupela 15 odsto (topla i hladna predjela), pečenja i jela po narudžbini za skoro 17 odsto, hleb i salate za skoro 15, a poslastice za 14,5 odsto. Kada se uzmu u obzir povećane cene, razumljivo je da je i poseta restoranima i kafićima opala, i da je to napravilo prostor za veliku brigu vlasnika ugostiteljskih objekata. Mnogi su se odlučili na katanac na vrata, dok su ostali morali da menjaju svoje navike.
Dugogodišnji vlasnik kafića u beogradskom naselju, posvedočio je za Bizportal, kako izgleda njegovo poslovanje.
– Oseća se blagi pad gostiju u poslednjih par meseci, ali i to da veliki deo gostiju radije bira kućnu atmosferu sa jeftinijim pivom iz prodavnice, nego da obrnu koju turu u lokalima. Cene pića su poskupele u nabavci, pa sam nažalost, bio primoran da i ja podignem cene u svom kafiću. Nisam dirao cene od kada sam otvorio lokal, a radim već 5 godina. Ljudi su se navikli na iste cene, pa je bilo iznenađenih kada su videli promene u karti pića. Razlika je u proseku oko 20-40 dinara, koja se na nekoliko tura pića sigurno oseti u novčaniku. Sa većim cenama ne zarađujem više, već sam samo izjednačio profit koji sam imao do sad, usled poskupljenja. Nadam se da će se sve uskoro stabilizovati, ili da će makar ostati ovako kako je sad – rekao je vlasnik paba u beogradskom naselju Borča.
Međutim, dovodi se u pitanje da li je povećanje usluga od skoro 20 odsto opravdano, s tim da vlasnici ugostiteljskih lanaca „zadebljane“ cene pravdaju krizom na globalnom nivou, kao i nestabilnom inflacijom.
Kako je ranije Marko Dragić iz Nacionalne organizacije potrošača, objasnio, trenutna sitaucija po ugostiteljskim objektima je prikaz lošeg manira vlasnika, koji se pozivaju na aktuelne nemire u svetu, kojima opravdavaju drastična poskupljenja, ali i da postoje izuzeci, kao i da ugostiteljske usluge ne smeju tako naglo da poskupe.
– Najpre je bila pandemija korona virusa sa kojom je došlo poskupljenje ugostiteljskih usluga i proizvoda. Nedugo posle toga krenula je ratna kriza, pa se nekako namestilo da vlasnici ponovo podignu cene svojih usluga. To što se pozivaju na nemire u Rusiji i Ukrajini, ili na bilo koju krizu u svetu, zarad dodatne dobiti, apsolutno nema smisla. Ovakav izgovor za poskupljenje nije opravdan, jer se generalno iz tih krajeva sveta ne uvozi ništa od neophodnih sirovina za neometan rad – rekao je Dragić Bizportal.
Za najnovije biznis vesti iz Srbije i sveta, pratite nas na našoj Instagram stranici.