POPULARNA DRUŠTVENA MREŽA UVODI NOVITETE Instagram testira opciju za proveru starosti najmlađih korisnika
Instagram testira nove načine za proveru starosti svojih najmlađih korisnika, uključujući korišćenje veštačke inteligencije koja analizira fotografiju i procenjuje koliko je star korisnik.
Instagram koji je u vlasništvu Meta rekao je u objavi na blogu u četvrtak da je AI jedna od tri nove metode koje testira da bi proverio starost korisnika na sajtu za deljenje fotografija. Od korisnika će se tražiti da koriste jednu od opcija da verifikuju svoje godine ako uređuju datum rođenja na Instagramu sa mlađih od 18 godina na starije od 18 godina. Instagram prvo testira ove opcije sa svojim korisnicima u Sjedinjenim Državama. Već zahteva od korisnika da navedu svoje godine kada počnu da koriste uslugu, a koristi veštačku inteligenciju na druge načine da utvrdi da li su korisnici deca ili odrasli.
Ovaj potez je deo tekućeg napora da se osigura da najmlađi korisnici aplikacije za deljenje fotografija vide sadržaj koji je prikladan uzrastu. Došlo je manje od godinu dana nakon što su otkrića uzbunjivača Fejsbuka izazvala zabrinutost u vezi sa uticajem platforme na mlađe korisnike. Prošle godine, Instagram se našao na udaru kritika kada su dokumenti koje je procurila uzbunjivača, Frensis Haugen, pokazali da je svestan kako sajt društvenih medija može da ošteti mentalno zdravlje i sliku tela, posebno među tinejdžerkama.
Animirani video koji je Instagram objavio na svom blogu daje utisak o tome kako funkcioniše Iotijeva AI procena starosti: korisnik je upućen da napravi video selfi na svom pametnom telefonu (Ioti je rekao da ovaj korak služi kao način da se uveri da je prava osoba u dobijenu sliku), a Instagram deli sliku sa tog selfija sa kompanijom. Iotijeva AI prvo detektuje da se na slici nalazi lice, a zatim pažljivo proučava njegove crte lica da bi odredio starost osobe.
Džuli Doson, Iotijev glavni službenik za politiku i regulativu, rekla je za CNN Business da je njegova veštačka inteligencija obučena sa skupom podataka sastavljenim od slika lica ljudi zajedno sa godinom i mesecom rođenja te osobe.
– Kada se pojavi novo lice, ono radi analizu na nivou piksela tog lica, a zatim izbacuje broj — procenu starosti sa vrednošću poverenja – rekao je Doson. Kada se procena završi, Ioti i Instagram brišu selfi video i fotografiju snimljenu sa njega.
Provera starosti korisnika može biti uznemirujući problem za tehnološke kompanije, delom zato što mnogi korisnici možda nemaju ličnu kartu sa fotografijom koju je izdao državni organ koji se može proveriti.
Karl Ričanek, profesor na Univerzitetu Severne Karoline Vilmington i direktor školskog laboratorija za istraživanje starenja lica, smatra da je Iotijeva tehnologija dobra primena veštačke inteligencije.
Ipak, iako bi takva tehnologija mogla biti od pomoći Instagramu, brojni faktori mogu otežati preciznu procenu starosti sa slike, rekao je Ricanek, uključujući pubertet — koji menja strukturu lica osobe — kao i ton kože i pol.
Nedavna dokumentacija kompanije Ioti ukazuje na to da je njegova tehnologija, u proseku, nešto manje tačna u proceni starosti dece koja imaju između 13 i 17 godina i imaju tamnije tonove kože od onih sa svetlijim tonovima kože. Prema Iotijevim podacima, njegova procena starosti bila je u proseku manja za 1,91 godinu za žene starosti od 13 do 17 godina čiji su tonovi kože kategorisani kao dve najtamnije nijanse na Ficpatrikovoj skali — skala od šest nijansi koju obično koriste tehnološke kompanije za klasifikovati boje kože — naspram prosečne greške od 1,41 godine za žene u istoj starosnoj grupi čiji su tonovi kože dve najsvetlije nijanse na skali. Za decu uzrasta od 13 do 17 godina, tehnološka procena koliko su stari bila je manja za 1,56 godina, u proseku, prema dokumentu.
Nekoliko zaposlenih na CNN-u — svi odrasli stariji od 25 godina — isprobalo je onlajn demo Ioti-jeve tehnologije za procenu starosti. Demo se razlikuje od iskustva koje korisnici Instagrama imaju po tome što snima selfi, a ne kratak video, a rezultat je procena starosnog opsega, a ne specifična starosna procena, rekao je glavni direktor marketinga kompanije Ioti Kris Fild.
Rezultati su se razlikovali: za nekoliko izveštača, procenjeni raspon godina bio je tačan za cilj, ali za druge je bio daleko za mnogo godina. Na primer, procenjeno je da je jedan urednik imao između 17 i 21 godine, kada su zapravo u srednjim 30-im.