NE MORATE DA BUDETE SVAKOJ PLATFORMI Nekoliko marketinških saveta za vaše poslovanje putem društvenih mreža
Preduzeća svih veličina koriste društvene medije da privuku nove kupce, izgrade svoj brend i angažuju širu publiku. Ali koji je najbolji način da koristite različite kanale društvenih medija? Kako započeti? I koje savete i trikove preporučuju stručnjaci za društvene mreže?
Džo D’Souz, menadžerom društvenih medija u Virgin Media O2 Business, dao je savet o tome kako mala i srednja preduzeća mogu da koriste društvene medije. Joe je odgovoran za sve kanale društvenih medija Virgin Media O2 Business, uključujući LinkedIn, Tvitter, Fejsbuk i Jutjub. Ovo su pet saveta koji vam mogu pomoći.
1. Razumite svoju publiku i kanale na kojima se nalazi
Važna polazna tačka za planiranje koje kanale društvenih medija koristiti je razumevanje vaše publike i načina na koji ona koristi društvene medije.
– Ne morate nužno da budete na svakom kanalu društvenih medija. Polazna tačka uvek treba da bude razumevanje koje kanale vaša publika koristi i kako se to razlikuje između različitih segmenata vaše baze klijenata. Zaista morate da istražite. Ako ste jasni u vezi sa kanalima koje možete koristiti za interakciju sa svojom publikom, onda prednosti mogu biti ogromne.
2. Igrajte na prednosti svakog kanala
Poznavanje razlika između LinkedIn-a, TikTok-a i drugih društvenih kanala za angažovanje publike može pomoći preduzećima da pronađu najbolji način da koriste svaki kanal za razgovor sa svojim klijentima.
– Svaki kanal ima različite snage. Mnoga preduzeća koriste Fejsbuk kao izlog koji prikazuje mnogo ključnih informacija kao što su njihova lokacija, veb lokacija i radno vreme, tako da pomaže u povezivanju sa brendom. Tviter je dobar za razgovore sa klijentima o temama od interesa i za pomoć u izgradnji zajednica. LinkedIn je malo formalnijeg tona, ali ima neke odlične alate za angažovanje kao što su grupe i ankete. I naravno, TikTok je potpuno drugačiji, sa mnogo više vizuelnog i zanimljivog sadržaja.
3. Interakcija sa svojim klijentima
Društveni mediji omogućavaju preduzećima da imaju direktne razgovore sa svojim klijentima. Da biste dobili maksimalnu vrednost od društvenih medija, Džo veruje da morate da budete uključeni u aktivan dijalog sa svojom publikom.
– Društveni mediji su mesto za angažovanje i interakciju sa kupcima i potencijalnim klijentima. To nije platforma za emitovanje za jednosmernu komunikaciju. To je odlična prilika da razgovarate sa svojom publikom o temama i pitanjima za koje je zaista zainteresovana i pomognete da se izgradi osećaj zajednice. Uvek vredi potrošiti vreme istražujući koje su to teme.
Džo naglašava da interakcija na društvenim medijima onda može dovesti do dragocenih uvida.
– Možete doživeti dragocene povratne informacije iz prve ruke od kupaca putem interakcije, i pozitivne i negativne. Ponekad vam to može dati uvid u to koja poboljšanja treba napraviti. Sa druge strane, takođe možete pronaći izjave i zagovornike vašeg brenda i podstaći ljude da podele svoje priče.
4. Pokažite da iza brenda stoji čovek
U vođenju razgovora i interakciji sa svojom publikom na društvenim medijima, važno je odabrati pravi ton.
– Kao opšte pravilo, dobro je biti malo opušteniji na društvenim mrežama i pustiti da se ta ljudska strana malo više javi, iako će to zavisiti od vašeg brenda i tona glasa.
Za B2B brendove koji pokazuju više „ljudsku stranu“ znači da možete direktnije da se obraćate ljudima koji rade u preduzećima sa kojima sarađujete.
– Kada ste B2B kompanija, ne razgovarate sa brendom, razgovarate sa zainteresovanim stranama i zaposlenima koji rade u tom poslu. Oni su kupci sa kojima pokušavate da razgovarate – to je kao B2B2C. Ovo je apsolutno kritično kada se bavite pritužbama kako bi ljudi znali da neko iza naloga razgovara sa vama.
5. Koristite prave alate
Pokretanje kanala društvenih medija može oduzeti mnogo vremena. Srećom, postoji veliki broj alata i aplikacija koje mogu pomoći, a neke od njih Džo smatra kritičnim.
– Alatka za planiranje je neophodna. Ovo će vam pomoći da unapred zakažete sadržaj, štedeći vreme i trud. Ima ih dosta na tržištu kao što su Loomli, Hootsuite i Meltvater. Ovo vam omogućava da provedete nekoliko sati planirajući sav svoj sadržaj za sledeću nedelju. Možete dodati sve svoje slike i odobrene kopije u jednoj sesiji, a to će vam uštedeti ogromnu količinu vremena.’
Praćenje onoga što ljudi govore o vama na društvenim medijima takođe pomaže timovima da izvuku vredne uvide koji se mogu primeniti.
– Ključno je razumeti osećaj odgovora na vaše objave na društvenim mrežama. Ako je većina negativna, onda mnogi treba da preduzmete akciju. Alat za analizu osećanja kao što je Clarabridge ili Onalitica može pomoći. Oni takođe mogu da vam pomognu u slušanju na društvenim mrežama da biste razumeli šta klijenti govore o vama na društvenim medijima uopšte.
Konačno, praćenje vaše analitike takođe može podržati poboljšanje.
– Vaš paket za analitiku vam može pokazati koji postovi imaju dobar učinak i kakva je vaša statistika. To je zaista ključno za poboljšanje performansi.