KONSTRUKTIVNA KRITIKA ZA BOLJI TIMSKI RAD Ne upućujte zamerke zaposlenom, već njegovim postupcima
Svi oni koji su se našli u ulozi vođe tima sigurno su se bar jednom susreli sa situacijom u kojoj je neko od članova tima trebalo da bude kritikovan. Poznato je da niko ne voli da prima kritike pred drugima, pa smo navikli da ih posle sastanka usmeravamo i primamo nasamo, iza zatvorenih vrata.
Često se rukovodimo ovom smernicom, vodeći računa da se kritikovani ne oseća kao da ga napadamo, već njegove postupke. Na kraju krajeva, tako bi i trebalo da bude.
Problem se rešava tamo gde je nastao
Međutim, najnovija istraživanja pokazuju da je za jedan tim daleko korisnije kada se o problemima jednog člana javno raspravlja pred svim kolegama. Na ovaj način se timu šalje poruka da je svaki od članova odgovoran ne samo vođi, već i svim ostalim članovima. Ako postoji problem zbog, na primer, postignuća pojedinog člana, neizbežno je da će to uticati na sve, a ne samo na člana koji iz nekog razloga nije efikasan.
Delujte na problem tamo gde je nastao – u timu. Važno je da u ovim situacijama ostali članovi tima daju jedni drugima povratnu informaciju kako vide svog kolegu i novonastalu situaciju i da iznesu svoje predloge za rešavanje njegovog problema. Dobro je da se svaki član tima oseća odgovornim za ostale članove i da jedni drugima daju povratne informacije kako bi pomogli jedni drugima. Kada je potrebna negativna povratna informacija, komentari treba da budu dobronamerni i motivišući, Treba da održavaju dobre međuljudske odnose unutar grupe.
Pozitivna kritika nam pomaže da postanemo svesniji sebe
Razmišljajući o cilju, potrebno je utvrditi razloge kašnjenja i neispunjavanja zacrtanih planova. Treba pokušati da pronađete rešenje koje će popraviti situaciju.
Kritika ne mora nužno biti negativna, ali može biti prilika da se razvijemo, postanemo svesniji sebe i u nečemu postajemo sve bolji i bolji. Ovakav način rešavanja problema moguć je u timovima koji su povezani, u kojima vlada prijateljska atmosfera, koji su usmereni na zajednički cilj i koji za svog lidera nisu samo „brojevi”. Tada osoba, kojoj je upućena kritika, oseća da ostali članovi tima nisu sudije, već kolege koji nude svoju pomoć. Nakon pozitivnog rešenja ovakvih situacija raste međusobna otvorenost, poverenje i povezanost članova tima.