KAKO ĆE IZGLEDATI BUDUĆNOST POSLOVANJA Inovativna preduzeća pokazuju kuda se biznis kreće
Kako društvo i privreda polako prelaze polovinu tekuće 2022. godine, to pruža savršenu priliku da se razmotri trenutni napredak. Takođe možemo proceniti kako bi se budućnost poslovanja i finansija mogla potresti.
Baš kao što je Henri Ford predvideo leteće automobile za automobilsku industriju 1940. godine, finansijski gurui žele da vide sledeću veliku inovaciju. Štaviše, žele da znaju koji će novi razvoji pomoći u rešavanju aktuelnih i predstojećih pitanja.
Kako će vlasnici preduzeća efikasnije upravljati platnim spiskom za radnike koji rade od kuće u narednim godinama? Da li će upotreba finteha dovesti do povećanja produktivnosti preduzeća? Šta se zaista dešava sa tradicionalnim plaćanjem kreditnim karticama? Kako će izgledati kancelarija budućnosti?
Sa takvim pitanjima i nadolazećim promenama, od suštinskog je značaja da razumete kako da napravite najinovativnije poteze u ovako turbulentnoj ekonomiji da biste uštedeli novac i doneli najbolje odluke za sebe i svoju imovinu. Da bi ste u svoje odluke bili što sigurniji, potrebno je da pratite najnovije trendove, a ovo je trenutno vrhunac savremenih tehnologija koje utiču na korporacije, finansije i radne procese.
Finteh postaje sve više popularan
Kompanije i klijenti se brzo kreću ka korišćenju digitalne valute. Internet bankarstvo postoji već neko vreme, povećavajući poverenje klijenata.
Sada, finteh brzo privlači sve više pažnje. Šest odsto američkih domaćinstava izbegava tradicionalno bankarstvo, a kriptovalute – uključujući bitkoin, koji postaje alternativna opcija ulaganja — postaje sve poznatije. Aplikacije kao što su Venmo ili PayPal omogućavaju potrošačima da direktno šalju novac kroz digitalne kanale. Oni pružaju još jedan primer finteha koji je stekao veliku popularnost kod prosečnih korisnika.
Međutim, ovo je samo početak tako da su nove i uzbudljivije aplikacije na vidiku.
Dok v-commerce (plaćanje automobilom), plaćanja između svetova u metaverzumu, putovanja u virtuelnoj realnosti i druge uzbudljive prognoze navedene u FIS-ovom „Predviđanju budućih plaćanja za 2025.“ definitivno izgledaju kao da su udaljene nekoliko godina, postoji mnogo ubedljivih inovacija koje se već dešavaju. U srži finansijske revolucije, lakoća plaćanja pokreće rast u različitim industrijama. To uključuje (ali ni na koji način nije ograničeno na) putovanja, kupovinu namirnica i kockanje.
Trenutne finteh inovacije će pokretati trgovinu potrošačima u godinama koje dolaze. Na primer, Airbnb, Ekpedia, AirAsia i kompanije u turističkoj industriji su u globalnoj trci za kreiranje super aplikacija koje pokrivaju celokupno putovanje, od poređenja cena preko rezervacije karata do izbora mesta za boravak.
Kompanije koje potrošačima lakše donose odluke mogu verovatno stvoriti lojalnost brendu. Kako se načini plaćanja povezuju preko ovih aplikacija, lakše je ponuditi personalizovane kupovine i iskustva. Kako statistika pokazuje, mlađe generacije više cene iskustva u odnosu na čisto materijalističku kupvonu . Olakšavanje tih kupovina je način da se utiče na kretanje novca dok mlađe generacije počinju da imaju više bogatstva i kupovne moći.
Finteh prodire svuda
Savremene metode kupovine takođe utiču na kupovinu namirnica. Iako je Amazon već predstavio neke prodavnice prehrambenih proizvoda u kojima nema čekanja u redu za kasom (Just walk out shopping), više opcija plaćanja bez kontakta biće deo naše zajedničke budućnosti poslovanja i finansija.
Veliki bakalari takođe žele da konsoliduju iskustvo kupovine. Oni to rade dodavanjem bankarstva kao usluge (BaaS), kako za obične potrošače tako i za njihove prodavce. Na primer, jedna aplikacija koja može da obrađuje transakcije i upravlja vašim bankarskim računom može da se pretvori u aplikaciju koja računa lanac snabdevanja nekog proizvoda.
Kako prodavnica prehrambenih proizvoda postaje središte sa EV stanicama (uređajima za punjenje električnih automobila) koje zahtevaju nešto duže vreme punjenja – prodavci su sve pametniji u kombinovanju plaćanja i pogodnosti kako bi kupci bili lojalni jednom brendu u odnosu na drugi.
Outsourcing upravljanja osobljem i ljudskim resursima
Još jedna oblast koja se brzo prilagođava kako potrošači i preduzeća postaju sveviše povezana sa tehnologijom je oblast upravljanja osobljem.
Pandemija kovida primorala je radnike da budu prilagodljivi i nauče da budu produktivni kod kuće. Ali, u isto vreme, menadžeri i lideri kompanija morali su da se prilagode upravljanju osobljem koje ne mogu da viđaju svaki dan.
Kako rad na daljinu i hibridna radna okruženja postaju sve popularnija, zaposleni očekuju fleksibilnost. Ako kompanija ne ispunjava ove potrebe, radnici imaju druge opcije. Slično, Velika ostavka je pokazala da je to tržište zaposlenih. Pored toga, poslodavci moraju pronaći nove načine da privuku radnike. Kao rezultat toga, angažovanje i zadržavanje kadrova je sledeća velika prepreka koju kompanije moraju da savladaju.
Revelo je kompanija u Severnoj Americi koja radi sa Latinoamerikancima na popunjavanju remote pozicija. Revelo je angažovao više od 100.000 profesionalaca za upravljanje tehnološkim potrebama koje opslužuju rad na daljinu, a ovo je samo jedna kompanija za zapošljavanje. Potreba postoji i raste.
Prednosti i mane outsourcinga
Kompanije za zapošljavanje mogu pomoći u procesu zapošljavanja tako što će eliminisati neke od odgovornosti koje prelazno preuzimaju odeljenja za ljudske resurse, kao što je pregled biografija. Ove vrste preduzeća se sve češće angažuju u spoljnim poslovima, a budućnost ukazuje na to kao na kontinuiranu praksu.
Osim zapošljavanja, dodatne HR odgovornosti se prenose na druge kompanije. Ovo omogućava preduzećima da povećaju svoju specijalizaciju i potencijalno smanje troškove. Pored toga, kada je reč o nabavci, HR može da minimizira vreme administracije za manja preduzeća i omogući više fokusa na razvoj njihovog poslovanja.
Dok je zapošljavanje i popunjavanje remote pozicija jedan primer kompanije koja može da preuzme administrativne funkcije, druge službe mogu preuzeti obradu platnog spiska, upravljanje planom beneficija i obuku zaposlenih.
Postoji mogućnost da se kompanije oko ovog dela poslovanja previše angažuju. Ali, isto tako, ako su troškovi veći od koristi i kompanija doživi gubitak profita, to je siguran znak da se promena mora desiti. Pored toga, kako kompanije prebacuju odgovornost na spoljne strane, one može doći do gubitka humanog odnosa prema radnicima.
Kao što je gore pomenuto, to je tržište zaposlenih, tako da će biti zanimljivo gledati kako radnici reaguju na ove promene i da li se odlučuju da ostanu u kompanijama koje se odluče za outsourcing.
Poslodavci uključuju obrazovne usluge
Programi edukacije zaposlenih su uobičajena pojava. Pored toga, sve više poslodavaca nudi beneficije u obrazovanju za radnike koji imaju decu.
Pored toga, može doći i do povećanja broja kompanija koje nude obrazovne usluge za decu zaposlenih do 2025. Kako se stope fluktuacije povećavaju, poslodavci razmatraju nove pogodnosti koje mogu ponuditi svojim zaposlenima. Pokretanjem škole za decu, kompanije mogu ograničiti vreme rada radnika da bi decu odveli u školu ili vrtić.
Bandwidth je globalna kompanija za softver za komunikacije koja je svom kampusu dodala Montesori školu. Kompanija ceni ličnu saradnju u pronalaženju kreativnih rešenja. Kako opcije na daljinu postaju sve standardnije, traže se različita rešenja da se radnici lično vrate u kancelariju i sa punim radnim vremenom zahteva inovativne ponude.
Pored toga, ulaganje u obrazovanje može biti način da se igra duga igra. Kako se deca zaposlenih obrazuju u kompaniji ili koristeći imovinu kompanije, verovatno će, kako ta deca odrastaju, posmatrati kompaniju u pozitivnom svetlu. Ovo može uticati na interesovanja dece, kupovne navike i kasnije ciljeve u karijeri.
Korišćenje alternativnih aplikacija za učenje je jedan od načina da obučite buduće radnike da razmišljaju drugačije. Slično tome, novi obrt u staroškolskom korporativnom centru za brigu o deci, prilagođen modernim potrebama i tehnologiji, mogao bi biti od koristi za naredne generacije.
Pogledajte inovativne kompanije da biste zamislili budućnost
Na kraju krajeva, svi ovi poslovi pružaju fluidnije puteve za finansiranje i ulaganje u budućnost kompanija. Dakle, bilo da pokušavaju da uštede novac ili vreme za vaše poslovanje, ove kompanije utiru put za inovacije.
Društvo povećava očekivanja za personalizovana i jedinstvena iskustva. Ljudi zahtevaju odličnu korisničku uslugu i jedinstvene beneficije za zaposlene. Kompanije moraju da pronađu načine da se drže vremena ili da budu ispred, osim ako ne žele da postanu zastarele.
Da bi bili spremni za sve što sutra donosi, preduzeća će morati da se razvijaju. Ove kompanije predviđaju i kreću se ka uzbudljivoj budućnosti.
Da biste bili spremni za sve što će budućnost doneti, morate biti spremni. Moraćete da prihvatite nove načine plaćanja, razmotrite motivaciju kupaca i usmerite njihove preferencije. Gledanje na inovacije sada, može nam pomoći da predvidimo gde ćemo biti za pet godina. Možda čak i dalje.
Stručnjaci predviđaju da će leteći automobili biti komercijalno dostupni do sledeće godine. Imaćemo prodavnice prehrambenih proizvoda u kojima kupci plaćaju, a da ne odu do kase. Teško je znati koje su nove i uzbudljive promene na horizontu, ali to će sigurno biti nešto izuzetno.