JEDNOSTAVNI SAVETI KAD MOBILNI NE PRIMA STRUJU – Ne puni se baterija? Ne motajte kablove – proverite ih
Ako vam se telefon ne puni, to ne znači da odmah morate da kupite novi. Evo nekoliko jednostavnih saveta kako da pokušate sami da otklonite problem pre nego što odnesete uređaj na servis ili investirate u novi.
Uključili ste mobilni telefon da biste ga napunili, ali ništa se ne dešava. Možda uređaj pokazuje da se puni, ali baterija ne reaguje. Ili vaš telefon ne prepoznaje da bi uopšte trebalo da se puni. Evo nekoliko saveta o tome kako možete sami da pokušate da rešite problem pre nego što potražite stručni savet ili investirate u novi uređaj.
Zamenite kabl ili zidni adapter
Ponekad su rešenja problema vrlo jednostavna. Dakle, počnimo sa najjednostavnijim i najočiglednijim: možda je vaš kabl ili zidni adapter oštećen, što dovodi do loše veze i da se vaš uređaj ne puni. Ako imate rezervni punjač, pokušajte da zamenite kabl, adapter, pa čak i zidnu utičnicu. Ako vam telefon ili tablet počne da se puni nakon zamene, znate da je problem u nekoj od navedenih komponenti, pa se možete posvetiti detaljnijoj istrazi kako biste utvrdili „krivca“.
Može se desiti da koristite pogrešan punjač – nisu svi adapteri prilagođeni za istu snagu. Zidni adapter koji ste dobili uz vaš stari e-čitač verovatno neće moći da napuni vaš novi iPad Pro, na primer. Stoga, uverite se da koristite ispravan punjač.
Takođe je moguće da su vaš kabl ili adapter obavili svoj posao i da je vreme da ih odložite na deponiju ili reciklažno dvorište. Naravno, lakše ih je baciti u smeće, ali pokažite neku ekološku svest i uradite pravu stvar.
Kvarovi kablova se dešavaju, iako se to češće dešava kod jeftinih proizvoda nepoznatih proizvođača. Poznati brendovi imaju svoju cenu i normalno je tražiti jeftiniju zamenu, ali poznati brendovi su generalno kvalitetniji i vredi uložiti malo više. To ne znači da morate da kupujete originalnu dodatnu opremu koja je najskuplja, postoje i kvalitetni brendirani zamenski proizvodi koji su se dokazali na tržištu.
Uključite uređaj direktno u zidnu utičnicu
Obavezno priključite uređaj direktno u zidnu utičnicu. Priključivanje uređaja na računar (ili USB čvorište) možda neće obezbediti dovoljno energije za punjenje. Čak i ako vaš USB čvorište ima kabl za napajanje koji možete da uključite u zidnu utičnicu, možda nećete imati dovoljno energije da napunite svoj uređaj. To se češće dešava kod tableta koji zahtevaju nešto jače napajanje pri punjenju, ali se dešava i pri punjenju telefona.
Ako ste uređaj povezali za punjenje preko produžnog kabla, pokušajte da ga uključite direktno u zidnu utičnicu. Moguće je da je problem u utičnici na produžnom kablu. Pored toga, što je kraći lanac između telefona i zida prilikom punjenja, to bolje.
Proverite utičnicu i kontakte
Uzrok problema sa punjenjem može biti i prljava veza na uređaju. Mnogi od nas nose svoje telefone u džepovima i normalno je da pokupe malo prljavštine. Svaki put kada priključite kabl, gurnete malo prljavštine u priključak za punjenje. Ovo može oslabiti vezu tokom vremena i sprečiti punjenje. Može doći i do mehaničkih oštećenja kontakta sa istim posledicama
Oba problema se mogu rešiti običnom čačkalicom. Ipak, preporučuje se „lagana” ruka kako se vaša čačkalica ne bi slomila, a njen vrh ostaje u telefonu i stvara dodatne probleme. Pokušajte da očistite prljavštinu čačkalicom ili ispravite kontakt, a zatim ponovo priključite uređaj na punjenje.
Ne upotrebljavajte telefon prilikom punjenja
Ako vaš telefon pokazuje da se puni, a indikator baterije to ne potvrđuje, možda je problem u tome što previše koristite svoj telefon tijekom punjenja. To verojatno nećete primietiti ako visite samo na pregledavate Fejsbuku, ali ako koristite neke zahtevnije operacije, vaš telefon će se brže trošiti nego puniti.
Ako sve to nije pomoglo, potražite stručnu pomoć
Ako nijedan od gore navedenih saveta nije rešio problem, moraćete da prihvatite mogućnost da je vaš uređaj oštećen ili neispravan. U tom slučaju – osim ako niste spremni da sami otvorite uređaj u potrazi za kvarom, a većina nas nije – jedino što vam preostaje je da potražite pomoć stručnjaka, po mogućnosti u ovlašćenom servisu, posebno ako vaš uređaj je pod garancijom.
Cena popravke zavisiće od težine kvara i od toga da li je uređaj pod garancijom ili ne. U svakom slučaju, moraćete da se naviknete da budete bez njega (barem) nekoliko dana, ali bi i dalje trebalo da bude jeftinije od kupovine novog uređaja.