DA VAŠ BIZNIS PROCVETA Ovih nekoliko aktivnosti će vam biti dobri saveznici u unapređenju poslovanja
Zašto je pogrešno fokusirati se samo na svoj posao da biste izgradili uspešan posao? Koliko vremena u svom radnom danu ili nedelji ulažete u svakodnevne poslovne aktivnosti i u svoju delatnost, a koliko u održivi rast i razvoj vašeg poslovanja?
Važno je da svaki mali preduzetnik što pre shvati da nije trener, terapeut, dizajner i pružalac usluga ili proizvoda, već da je pre svega preduzetnik i prodavac svojih usluga i proizvoda. Takva percepcija poslovanja nam omogućava da razumemo svoju ulogu u njemu i da mudrije planiramo svoje radne zadatke, prenosi portal Manager.ba.
Neke od aktivnosti koje treba preduzeti da bi naš posao bio uspešan i profitabilan:
1. Ako znamo da smo odgovorni za opstanak i razvoj našeg poslovanja, onda znamo da u godišnjem planu moramo imati rad na sprovođenju analiza i razvoju poslovnih strategija. Ako ne definišete šta želite da postignete, kako ćete znati šta treba da uradite? Treba da napravite godišnje planiranje.
2. Koliko ste sati ove nedelje potrošili na određene prodajne i prodajne aktivnosti? Ako znamo da smo prodavci naših usluga i proizvoda, onda znamo da u našem planu moramo odvojiti vreme za razvoj i sprovođenje prodajnih aktivnosti. Zaista nije bitno da li volite prodaju ili ne, kao vlasnik malog preduzeća morate to da radite i morate da naučite da to radite što uspešnije jer od uspešne prodaje zavisi uspeh vašeg poslovanja.
Ako trenutno niste dobri u prodaji, onda u svoj raspored uključite obuku prodaje ili unajmljivanje profesionalaca za prodaju. Biti dobar prodavac nije nešto sa čime smo rođeni, već nešto što svakako možemo naučiti i raditi sa ponosom i lakoćom.
Na Akademiji Gradimo uspešan biznis moji klijenti za vrlo kratko vreme potpuno menjaju percepciju o prodaji i uče da prodaju mnogo uspešnije. Prestanite da odlažete prodaju i počnite da je učite, to je jedini način da napredujete u tome.
3. Stihijski rad vas nikuda neće odvesti. Ostavite koncept „imam sve to u glavi“ i počnite da planirate svoje aktivnosti. To je jedini način da vidite u šta ulažete svoje vreme i šta vam daje rezultate (a šta ne). Takođe, omogućava vam da konačno definišete vreme u kojem ćete raditi na svojim prioritetima kao što je razvoj poslovanja. Preporučujem da ove aktivnosti radite u vreme kada ste najefikasniji i bez ikakvih ometanja. (Imejlovi i vesti mogu da sačekaju.)
4. Možete da radite svoj posao najbolje na svetu, ali ako nemate strategiju marketinga, brendiranja i prodaje – kako to vaši idealni klijenti saznaju? Prošli su dani kada smo mogli da stavimo znak naše kompanije i čekamo.
Danas se svakodnevno u svom poslu „borite“ sa desetinama hiljada drugih provajdera, a ako ne nađete način da se izdvojite, ostaćete nevidljivi. To je strategija brenda koja vam može pomoći da se istaknete na pravi način, na pravom mestu i sa pravim ljudima i da se trajno utisnete u njihove svesti kao najbolje rešenje za njihove želje, probleme i potrebe. Zašto biste to namerno propustili i ostali samo „jedan od mnogih“ koje će izabrati samo ako slučajno nalete na vas?
5. Ako previše radite i ne zarađujete dovoljno, nešto ne radite kako treba. Uprkos koroni, krizi i pandemiji, ljudi nastavljaju da troše i kupuju ono što smatraju važnim, neophodnim ili prioritetnim. Ako vaše preduzeće ne ostvaruje željenu prodaju, nemojte čekati da se to promeni samo od sebe. Imajte strategiju, testirajte šta daje rezultate, tražite obrazovanje, mentora ili drugu pomoć dok ne postignete svoj cilj.
6. Ako „nemate vremena“ za bilo šta od navedenog, onda je jasno kao dan da morate naučiti da efikasnije upravljate svojim vremenom i prioritetima. Moguće je postići mnogo bolje rezultate za mnogo kraće vreme i bez „ubijanja usput”.