BROJKE KOJE (NE)IZNENAĐUJU Jedna ciljna grupa beleži mnogo više zadržavanja na TikToku, ali koja je njegova opasnost?
Deca i tinejdžeri u proseku dnevno gledaju 91 minut sadržaja na kineskoj TikTok platformi za kratke video snimke, u poređenju sa samo 56 minuta na platformi YouTube, koja je u vlasništvu kompanije Google. Podaci za 2021. godinu daju širu sliku o tome kako je TikTok ugrabio sledeću generaciju veb korisnika.
TikTok fenomen je počeo u junu 2020. godini, kada je platforma počela da nadmašuje YouTube po prosečnom broju minuta dnevnog gledanja među ljudima starosti od 4 do 18 godina. Nakon toga, TikTok je nastavio da dominira među mlađim korisnicima, navodi se u izveštaju.
Deca i tinejdžeri u SAD su prošle godine provodili u proseku 99 minuta na kineskoj platformi, u odnosu na 61 minuta na YouTube platformi, dok je prosečno vreme korišćenja u Velikoj Britaniji iznosilo 102 minuta za TikTok, odnosno 53 minuta za YouTube.
YouTube takođe ima platformu za kratke video snimke pod nazivom YouTube Shorts, koja je prošlog meseca prešla 1,5 milijardi prijavljenih korisnika mesečno, manje od dve godine nakon lansiranja.
Kompanija Meta takođe želi da ugrabi deo uspeha video sadržaja u kratkoj formi, a njeni korisnici mogu da biraju između Intagram Reels i Facebook Reels.
Koja je svrha Tik Toka?
TikTok omogućava korisnicima pregled muzičkih spotova, kao i snimanje filmova, uređivanje i dijeljenje vlastitih isječaka. Korisnik bira pjesmu, a zatim se snima 60 sekundi nad njom.
Dakle, koliko godina ima Tik Tok?
13 je minimalna starost prema uslovima i odredbama TikToka.
Rečeno je Zašto ljudi prave Tik Tok?
Dvije kompanije su se spojile u kolovozu 2018. i zadržalo se ime TikTok. Glasnogovornik kompanije rekao je za Numeramu da je ime došlo od izraza „Every second count“, na francuskom: svaka sekunda se računa.
Zašto mladi vole Tik Tok?
Tinejdžeri odlaze u TikTok da se igraju, da se kreću, ali i da petljaju. Digitalna tehnologija može pomoći mladim ljudima da razviju svestranost i kreativnost. Oni sudjeluju u procesu su-kreiranja proizvoda i internetskih komunikacijskih kampanja.
Koji su rizici Tik Toka?
Uglavnom se tamo objavljuju muzički ili duhoviti spotovi. No, iza ovih isečaka aplikacija skriva i opasnosti za mlade korisnike: cyberstalking, neprikladan sadržaj, kontakt sa strancima …
Istraživanje BIRN-a, tokom kojeg smo lično razgovarali s desetinama ljudi – nastavnicima, roditeljima i decom, ukazuje na postojanje „tehnološkog jaza”, odnosno činjenice da mnogi roditelji nisu svesni čemu su njihova deca izložena na ovoj društvenoj mreži.
Više od dve trećine roditelja reklo je da su njihova deca otvorila TikTok profile pre svoje 13. godine, od čega polovina bez njihovog pristanka. Dvadeset pet odsto roditelja kazalo je da su primetili potencijalno štetan sadržaj.
Stručnjaci kažu da su deca posebno osetljiva na maltretiranje i uznemiravanje na internetu i da roditelji to često ne primete dok ne bude prekasno.
Iako postoji zabrana za pristup društvenim mrežama mlađima od 13 godina, u Srbiji, na primer, „kontrole u tom pogledu nema“, ističe stručnjak za digitalne komunikacije Nikola Ristić.
„Roditelji često ne znaju kako da pristupe deci tokom njihovog neformalnog učenja, koje je prisutno od najranijeh uzrasta deteta kada je reč o internetu i konzumaciji sadržaja”.
TikTok-ov korisnički vodič kaže da je „duboko posvećen osiguravanju bezbednosti maloletnika na ovoj platformi i da ne toleriše aktivnosti koje uključuju zlostavljanje, nanošenje štete, ugrožavanje ili eksploataciju maloletnika na TikToku“.