NEMAČKA SE SUOČAVA SA PRESKUPIM REZERVNIM DELOVIMA ZA VOZILA Proveravamo kakva je situacija u Srbiji
Vozači u Nemačkoj u poslednjih godinu dana imali su vrlo neprijatnu situaciju – cene rezervnih delova za njihove automobile su porasle ukupno za čitavih 97 odsto. Najveći problem je u tome što se time nastavio dugoročni trend, pišu nemački mediji. Tamošnja osiguravajuća društva navela su i podatak da je, primera radi, indeks potrošakih cena porastao za 28 odsto od januara 2013. godine, dok su za to isto vreme proizvođači automobila povećali cene rezervnih delova za više od 70 odsto, pa se rast nastavio do trenutne situacije.
S obzirom na tekuću inflaciju, koja je pogodila i srpsku auto-industriju, nameće se i pitanje kakvo je stanje na srpskom tržištu rezervnih delova.
Prema rečima Borisa Ćorovića, generalnog sekretara Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova, i u Srbiji je u proteklih godinu dana došlo do poskupljenja rezervnih delova, ali ni blizu tako drastično kao u Nemačkoj.
– Postoji velika razlika između nas i Nemačke, pre svega u maržama koje imaju prodavci delova. Dok je u Nemačkoj ona oko 30 do 50 odsto, kod nas je 10 do 15 odsto – objašnjava Ćorović za Bizportal.
Naš sagovornik napominje i da treba praviti razliku između brendiranih rezervnih delova renomiranih firmi, i takozvanih „after market“ delova, koji se najčešće kupuju za popravku vozila u Srbiji. Što se tiče „after market“ delova, njihova cena je skočila od 35 do 50 odsto. Ćorović objašnjava i da je je dosta internacionalnih firmi ušlo na naše tržište, koji su u početku spustili svoje cene, da bi privukli mušterije, ali su vremenom i znatno više povećali cene.
– Ljudi koji kupuju rezervne brendirane delove, su obično i ljudi koji su kupili nov automobil, što ne predstavlja značajan deo srpskog tržišta – kaže Ćorović.
Imajući sve to u vidu, Srbija ipak nije imala „eksploziju “ poskupljenja kakva je viđena u Nemačkoj. Ćorović podseća da je ipak najgore bilo prošle godine, to jest, 2022. godina u odnosu na 2021. godinu.
Tada je, prema njegovim rečima, zbog početka rata u Ukrajini, došlo do prekida lanaca snabdevanja, pogotovo u brodskom saobraćaju, preciznije, kontejnerskom transportu. Brodski transport je tada poskupeo od 400 do 500 odsto, što se odrazilo i na cene robe, pa i rezervnih delova.
Za najnovije biznis vesti iz Srbije i sveta, pratite nas na našoj Instagram stranici.