KAKO DA TROŠIMO MANJE NA HRANU? Šest loših navika koje povećavaju račun pri kupovini namirnica
Prema budžetskoj aplikaciji Mint.com, prosečna količina novca kojoj je potrebna osoba za mesečno snabdevanje hranom je 150-300 dolara (140 do 286 dolara). Taj iznos varira u zavisnosti od starosti i lokacije, ali ko god i gde god da se nalazite, u poslednje vreme postaje sve izazovnije da ostanete u okviru budžeta za kupovinu, zbog galopirajuće inflacije.
Potrošnja namirnicama je nedavno imala najveći 12-mesečni rast u više od 40 godina, sa mesom, živinom, ribom i jajima za 13,7 odsto, a goveđem za 16 procenata. Nije iznenađujuće da se ponašanje pri kupovini takođe menja, sa sve više kupaca koji traže ponude i dvaput razmišljaju šta i gde da kupe.
GOBankingRates se konsultovao sa Džoelom Larsgardom, koautorom podkasta “Kako zaraditi novac?“, u kojem dva najbolja prijatelja razgovaraju o ličnim finansijama uz kraft pivo, kako bi nam pomogli da identifikujemo stvari koje možemo da zaustavimo i počnemo da se ponašamo na način na koji trošimo manje za hranu.
Ovo je šest navika sa kojima idemo u supermarket i trošimo više nego što bi trebalo:
Odlazak u „pogrešne“ prodavnice
-Velika je razlika gde kupujete. Ako idete na skuplja mesta, vredi pogledati neke od prodavnica koje imaju češće sniženja – rekao je Larsgard.
On je naglasio da veća tržišta po pravilu imaju povoljnije cene i češća sniženja.
Kupovina bez plana
-Nedostatak plana ishrane dovodi do većih računa – kaže Larsgard.
Besmislena kupovina dovodi do kupovine stvari koje vam nisu potrebne, što dovodi do viška otpada, u smislu hrane i novca. Procenjuje se da se 30-40 procenata hrane proizvedene u Sjedinjenim Državama baca, prema USDA, dok prosečna četvoročlana porodica baca hranu u vrednosti od skoro 1.500 dolara svake godine.
Kada formulišete plan obroka, uključite u svoj plan kupovinu sastojaka koje možete proširiti na više obroka. Razmislite o tome kako ćete ostatke pretvoriti u ručak ili neki drugi obrok, kao što je pretvaranje večerašnje dodatne piletine u sutrašnji sendvič.
Još uvek idete u prodavnicu?
–Kupovina na mreži i preuzimanje namirnica u prodavnici mogu biti jedna od pandemijskih navika koja će na kraju postati navika mnogih potrošača, iz razloga koji prevazilaze izbegavanje zajedničkog prostora – rekao je Larsgard i istakao da ne samo da je izuzetno zgodno, već pomaže da vaša kupovina bude fokusirana.
Čak i ako prodavnica naplaćuje naknadu za preuzimanje, ona je obično minimalna i verovatno će biti nadoknađena novcem koji uštedite.
U našoj zemlji postoji nekoliko onlajn kanala preko kojih možete kupiti namirnice onlajn, bilo direktno od trgovaca (npr. Maxi ili IDEA), bilo putem aplikacija za dostavu.
Sve to ćete pojesti?!
Generalno smo skloni da jedemo previše. Obraćanje više pažnje na veličinu porcija i kupovinu samo količine koju želite da pojedete može vam pomoći da uštedite novac. Dodatne količine odmah podelite na ostatke u frižideru ili zamrzivaču.
Ne pomaže ni to što nam prodavnice prehrambenih proizvoda i supermarketi prodaju previše. Ali dobar posao je samo ako se ne konzumira, pa samo pazite da se porcije kvarljivih proizvoda koje nećete odmah jesti podele i čuvaju u zamrzivaču, obeležene imenom i datumom.
Preopterećenje mesnim i mlečnim proizvodima
Iako cene rastu u svim kategorijama hrane, meso i mlečni proizvodi poput slanine, putera i mleka nedavno su zabeležili značajan skok cena, prema Indeksu cena hrane Organizacije za hranu i poljoprivredu. Ovo su ujedno i glavne grupe namirnica oko kojih mnogi građani planiraju svoje obroke.
Štaviše, emisija štetnih gasova uzrokovana proizvodnjom stočne hrane dvostruko je veća od emisije biljne hrane, prema nedavnoj studiji. Dakle, osim što je bolje za naše zdravlje i naše novčanike, smanjenje ovih artikala je i dobra navika za planetu.
Refleks imena i robne marke
Velika greška koju ljudi prave prilikom kupovine je da automatski posežu za brendiranim artiklima u samouslugama.
Ističe da je došlo do porasta mnogih brendova koji nude isti ili bolji kvalitet od poznatih brendova, pa se može uštedeti čak 20-40 odsto.
Osim toga, na kasi proverite da li možete da vratite proizvod koji prvi put kupujete ako vam se ne sviđa, jer će vam neka tržišta to omogućiti i tako se osigurati od “promašene investicije“.