NAJVEĆA POTRAŽNJA ZA DIZELAŠIMA Kada kupujete polovan automobil obratite pažnju na nekoliko stvari
Ove godine uvezeno je 5,6% manje automobila u odnosu na isti period prošle godine. Pad uvoza i kuopvine polovnih automobila kontinuiran je još od 2020. godine i perioda pandemije, kaže za „Jutro na Blic“ Dejan Cavnić, sa portala „Moj auto“. Kaže i da je najveća potražnja za dizelašima i dalje, ali i da je prosečna starost automobila u Srbiji 17 godina i četiri meseca.
Cavnić navodi i da je u prvih šest meseci obe godine uvezeno 64.521 vozilo, što je za 5.6% manje u odnosu na isti period prošle godine. Automobili se standrardno uvoze iz Švajcarske, Nemačke, Austrije i Italije.
– To su neka najveća tržišta sa kojih se uvozi. U suštini što se tiče tog pada, da napomenem da je pad u prethodnoj godini u odnosu na 2021. godinu bio 15.5%, tako da se vidi jedan trenutni oporavak u ovom periodu. Pad je kontinuiran još od 2020. godine, naravno od perioda pandemije i preko cele geopolitičke situacije. Tako da nekako kumulativno gledano, ako uzimamo 2019. godinu kao neki reper, preko 15% je pad – kaže Cavnić.
Najveća potražnja je i dalje za dizelašima, a kada je u pitanju kubikaža, primetan je trend opadanja kupivine automobila sa najmanjom kubikažom.
– Da krenemo prvo od tipa goriva. To je ono što kupca najviše interesuje. Skoro nekih 64% uvezenih vozila je sa dizel motorom. Nekih 29% su benzinci. Ostalih 7% su ostali tipovi goriva, među kojima ima i hibrida. Što se tiče kubikaže vozila, najzastupljenije su ta neka srednja kubikaža, znači tu između 1,000 i 2,000 kubika. Ono što je primećeno kao neki tren jeste jedan značajniji pad uvoza automobila sa najmanjom kubikažom, ispod 1,000 kubika, pogotovo benzinaca – kaže Cavnić.
Sa druge strane, primećen je i porast potražnje za automobilima sa kubikažom preko 3.000, što govori o rastućem raslojavanju društva, primećuje Dejan Cavnić.
Šta je sa kilometražom od preko 180.000?
Upitan da prokomentariše šta je sa uvozom polovnih automobila u kome svaki 10 automobil ima podatak da je prešao između 180 i 200 hiljada kilometara, Cavnić navodi da je važno obratiti pažnju na te podatke, jer neretko mogu biti prevara.
– Postoje sajtovi preko kojih može da se proveri verodostojnost kilometraže. Takođe, dobar signal da je originalna kilometraža je uredno vođena servisna knjižica. Vozila koja su iz uvoza, koja od početka do kraja imaju servisnu dokumentaciju, to je jedan garant da je kilometraža originalna. Nažalost, nije redak slučaj da se kilometraža vraća – kaže Cavnić.
Srpski automobil star u proseku 17 godina i 4 meseca
– Jedan prosečan srpski automobil je izašao iz fabrike u junu 2006. godine,star je 17 godina i četiri meseca – kaže Cavnić za „Blic“ Tv.
Prilikom kupovine automobila važno je obratiti pažnju na servisnu istoriju i opšte stanje vozila, napominje stručnjak za automobile.
Za najnovije biznis vesti iz Srbije i sveta, pratite nas na našoj Instagram stranici.
- Tagovi
- Polovni automobili