PENZIONERI, RED JE NA PROMENU Menja se način isplate, poštara možete da zamenite bankomatom
Novina ima za one koji uzimaju penziju u bankama. Naime, odnedavno pri promeni banke nije više potrebno da od prethodne traže saglasnost za prebacivanje isplate u drugu banku. Ova obaveza je predstavljala svojevrsnu zaštitu kada penzioner ima dugovanja koja bi mogla teže da se naplate i upravo u takvim slučajevima bi saglasnost banke izostajala, što je neretko izazivalo nezadovoljstvo korisnika. Ova praksa je pre nekoliko meseci izmenjena i sada je za promenu banke dovoljno doneti potvrdu o novom računu, slično kao i kada se zahtev prvi put podnosi, navode iz Fonda za penzijsko i invalidsko osiguranje.
Postoje i ovde izuzeci, slučajevi u kojima se i dalje traži saglasnost banke za promenu računa. To je neophodno u situacijama kada se isplata seli u inostranu banku, kao i kada se traži da se isplata ubuduće obavlja na račun ovlašćenog lica ili posredstvom ustanove za smeštaj starih osoba. Ukoliko penzioner ne živi u Srbiji, isplata će ići na devizni račun u inostranoj banci koju izabere, a o tome takođe obaveštava fond odgovarajućim dokumentom koji dostavlja banka. Ovu potvrdu izdaje banka kod koje je račun otvoren i ona istovremeno služi i da se banka obavesti da će ta osoba ubuduće primati penziju. Imajući u vidu da je ovaj podatak neophodan da bi se uspostavila isplata, najbolje je da se potvrda o tekućem računu priloži pri podnošenju zahteva za penziju, odnosno novčanu naknadu, apeluju u penzijskom fondu.
U slučaju opoziva punomoćja, penzioner je dužan da priloži podatke o svom računu u banci, ili novo punomoćje drugom licu, kako bi se isplata nesmetano nastavila. Ukoliko ima dug obaveštenje o tome dostavlja se fondu koji od penzije obustavlja odgovarajući iznos kroz mesečne rate.
– Važno je naglasiti i da svi penzioneri imaju obavezu da o promenama koje su nastupile treba da obaveste fond. Tako, na primer, korisnici porodičnih penzija treba da dostave obaveštenje o zaposlenju, a deca i o završetku školovanja. Svi korisnici treba da prijave promenu adrese prebivališta, a naročito osobe koje se presele u inostranstvo, kako zbog evidencije nove adrese, tako i zbog eventualnih promena u isplati pojedinih prava. U slučaju da dođe do prestanka isplate zbog okolnosti koje su na strani korisnika prava, a to se najčešće dešava zbog nedostavljanja podatka o promeni adrese što onemogućava slanje poziva, može doći i do obustave isplate. Ona se ponovo uspostavlja tek na zahtev korisnika, i kada priloži potrebnu dokumentaciju. U tom slučaju se dospeli iznosi prava isplaćuju najviše 12 meseci unazad od dana podnetog zahteva za isplatu, pa je i zbog toga važno da se svi bitni podaci i informacije prilažu blagovremeno, piše Politika.