NBS DONELA NOVO PRAVILO Nema više dugog čekanja za kartice koje su se zaglavile u bankomatu
Narodnoj banci Srbije se u prethodnom periodu obratilo više korisnika platnih kartica izdatih od pružalaca platnih usluga u Republici Srbiji koji su pokušali da podignu gotovinu na bankomatu druge banke u zemlji i čija je platna kartica iz nekog razloga privremeno zadržana u bankomatu, a postupak vraćanja zadržane kartice traje veoma dugo.
Nakon prijave i zahteva za vraćanje zadržane kartice najčešće upućuju korisnika na banku izdavaoca kartice. Iz tog razloga, ceo postupak i vraćanje korisnicima privremeno zadržane kartice traje veoma dugo, a u pojedinim slučajevima korisnici ne mogu da preuzmu karticu i po nekoliko nedelja, iako je razlog zadržavanja kartice najčešće jednostavan, nalazi se u saopštenju Narodne banke Srbije.
Narodna banka Srbije je tim povodom uputila dopis svim bankama prihvatiocima platnih kartica da implementiraju procedure na osnovu kojih će, nakon prijave i zahteva korisnika za vraćanje kartice koja je privremeno zadržana u bankomatu, moći sigurno da omoguće predaju platne kartice korisniku u ekspozituri u kojoj se nalazi bankomat u kojem je kartica privremeno zadržana.
Radi veće efikasnosti ovog procesa, bankama prihvatiocima je naloženo da po saznanju da je kartica zadržana u bankomatu, najkasnije narednog radnog dana, obaveste banku izdavaoca u slučaju zadržavanja kartice, bez obzira na to da li je korisnik prijavio zadržavanje kartice ili to nije učinio, kako bi dobila potvrdu banke izdavaoca kao neophodan preduslov za vraćanje kartice i da banka izdavalac u najkraćem roku po prijemu tog obaveštenja, u elektronskom obliku obavesti korisnika kartice o slučaju zadržavanja kartice.