ZA LADU NEMA EMBARGA Ruski proizvođač doskočio novonastalim okolnostima
U medijima su se pojavile informacije koje pokazuju u kom pravcu će ići ruska automobilska industrija bez saradnje sa Zapadom.
Sa sve očiglednijim povlačenjem Renoa, ruski AvtoVAZ, kao najveći proizvođač automobila u skraćenom rzemlji, konsoliduje svoje snage i prilagođava se novonastaloj situaciji. Proizvodnja počinje u fabrikama, počevši sa radnom nedeljom od četiri dana.
Kada je reč o nestašici poluprovodnika i elektronskih kola, rešenje je pronađeno. Na tragu navodne legende o tome kako su Amerikanci potrošili milione u svemirskim trkama da razviju svemirsku olovku, a ruski astronauti koristili običnu olovku, sada snalažljivi Rusi jednostavno su odlučili da odbace elektroniku i proizvode automobile kao pre dvadeset godina, prenosi portal Index.hr.
Sve delove će praviti domaće fabrike
Lada Granta je relativno moderan automobil, ali sada je prvi koji je krenuo u neku vrstu detuninga. Pored gubitka ABS-a i ESP-a, nova Granta će se proizvoditi i bez vazdušnih jastuka, a izgubiće i ERA-Glonass sistem za hitne pozive.
Kada je reč o ekologiji, Ladini motori će izgubiti senzore za podešavanje sagorevanja, pa bi standard izduvnih gasova trebalo da padne. A kako bi uštedeli vreme, odlučili su da navodno svedu kvalitet na evro 2, za koji navodno nema posebnih zahteva za ispitivanje kao za više standarde.
Osim toga, svi delovi koji su došli od spoljnih kooperanata sada su nedostupni, tako da će sve važne delove ubuduće proizvoditi domaće kompanije. Isto važi i za modele Niva, a najverovatnije i Vesta. Kada su u pitanju Largus (Logan MCV) i crossover KSRAI, rešenje nije u potpunosti pronađeno.
Prvi primerci pojednostavljene Lade trebalo bi da stignu na tržište u roku od mesec dana.