VEOMA JE VAŽNO Ako kupujete automobil, pažljivo birajte boju – vredeće više kada ga budete prodavali
Ako kupujete novi automobil, jedan od važnijih izbora je boja. Kupci u Evropi već desetak godina nisu previše maštoviti. Oko 75 odsto novih prodatih automobila prošle godine je bilo u nijansama sive, srebrne, crne i bele, sve ostale boje drže samo oko 25 odsto tržišta, a među njima su najpopularnije nijanse plave i crvene. Svet automobila trenutno baš i nije šaren.
Razlog velike popularnosti neutralnih boja jeste da gotovo svi poslovni kupci biraju isključivo takve boje, dok privatni kupci igraju na sigurno. Istraživanje koje je sproveo nemački Mobile.de je pokazalo da boja automobila može da ima i te kakvu ulogu u vrednosti polovnog automobila prilikom prodaje, navodi Jutarnji.hr.
Zavisno od boje, automobil može da bude i do 27 posto manje vredan od proseka, ali i do 13 odsto vredniji od proseka. Najsigurniji izbor su upravo boje koje se najviše biraju kod novih automobila, siva, crna i bela. Srebrna više nije popularna, pa je među najvećim gubitnicima. Veselije boje, gotovo po pravilu, su na gubitku. Izuzetak je žuta boja koja je retka, ali je trenutno posebno popularna na sportskim autima kojima diže vrednost te narandžasta boja koja je u trendu.
U nastavku donosimo listu na kojoj je prikazano koliko automobili određenih boja gube ili dobijaju na ceni u odnosu na prosek cene svih automobila.
Ljubičasta – 27,2 odsto
Srebrna -25,0 odsto
Zlatna -23,1 odsto
Ostale boje -22,2 odsto
Crvena -11,5 odsto
Plava -9,8 odsto
Zelena -1,3 odsto
Narandžasta +5,4 odsto
Bela +5,9 odsto
Crna +9,5 odsto
Siva +9,7 odsto
Žuta +13,3 odsto