VELIKA KILOMETRAŽA ZNA BUDE KRITIČNA Šta se najviše kvari na dizelašima i benzincima na putu
Preporuka je da se u sklopu redovnih pregleda i servisa obavi i autodijagnostika s dijagnostičkim uređajem kako bi se na vreme odradila analiza.
Što možete očekivati kao vlasnici novijih benzinaca i dizelaša? Uglavnom, bezbrižno putovanje do cilja. No ponekad i nije tako. Retki su to slučajevi, ali se događaju. Šta se to danas najviše kvari na benzincima i dizelašima?
– Kod dizel motora, kod motora sa standardima za izduvne gasove Euro 5 i 6, često će se pojaviti problemi sa ventilom za recirkulaciju izduvnih gasova. AGR ili EGR, kao i sa adblue skladištenjem, sa rastvorom uree. I jedno i drugo utiče na gubitak pogona, a reč je o delovima koji obrađuju izduvne gasove. Za nove generacije dizel injektora nema pravila, ponekad prestanu da rade na 60.000 km, a sa istim modelom vozila bez problema pređu 300.000 km. Veliki problem ove grupe delova je što ih često nema na lageru i što su prilično veliki i neplanirani trošak, kao i već pomenuti delovi koji učestvuju u preradi izduvnih gasova – rekao je majstor za Hak reviju.
Ovo su specifični kvarovi za dizelaše. Šta je s benzincima?
– Kod benzinskih motora, visokonaponski kalem (kalem) će nas često ostaviti na putu – tada ostajemo bez potrebne varnice na svećicama i sa gubitkom rada cilindra nema dalje bezbedne vožnje. Vozila na benzin, posebno kada su u kombinaciji sa TNG pogonskim gorivom, često mogu da imaju neispravnu pumpu za gorivo u rezervoaru za gorivo, kao i motore sa direktnim ubrizgavanjem koji koriste pumpe za ubrizgavanje goriva visokog pritiska. Benzin se ne ponaša kao dizel sa efektom podmazivanja. Takođe, noviji trocilindrični benzinski motori često pate od nekih problema sa razvodnim lancem. Uvek je teže balansirati menjač između bregastog vratila i radilice sa tri cilindra, pa neki materijali u tom menjaču doživljavaju određeni zamor ili ubrzano habanje do često neželjenog nivoa pucanja i potpunog kvara – objasnio je on.
Ima li leka ili se sve te greške javljaju uglavnom dužim putovanjima?
– Kod ovih ili sličnih problema sa dizel i benzinskim vozilima, autodijagnostika često može da snimi određenu grešku koda, koja još uvek neće uključivati lampicu kvara motora, ali će servisu biti vidljivo da računar već beleži da ovi delovi funkcionišu marginalno. Greške očitane sa dijagnostičkog uređaja pomoći će serviseru da na vreme upozori vozača da bi uskoro mogla doći do situacije kvara ključnog dela. Preporučuje se da se u okviru redovnih pregleda i servisa izvrši samodijagnostika dijagnostičkim uređajem kako bi se analiza izvršila na vreme. Odnosno da biste znali da je neki ključni deo u gorem stanju i da bi se mogao na vreme popraviti .
Za najnovije biznis vesti iz Srbije i sveta, pratite nas na našoj Instagram stranici.