VAŠ SADRŽAJ NE VREDI NIŠTA AKO NEDOSTAJE OVAJ VAŽAN ELEMENT Postoje stvari koje su važnije od poruke ako se želi izgradnja uspešnog brenda
U svetu stvaralaca često čujemo da je sadržaj kralj. Međutim, ova fraza izostavlja veoma važan deo slagalice. Geri Vi je skovao frazu „Ako je sadržaj kralj, onda je kontekst Bog“. Kontekst koji okružuje vaš sadržaj je često važniji od stvarnog sadržaja koji kreirate. Prodavci sadržaja moraju razumeti da je medij jednako vredan kao i poruka. Način na koji pakujete i pozicionirate svoj sadržaj učvršćuje percepciju vaše publike o vama i vašoj vrednosti.
Iako se to dvoje često mešaju, kontekst i sadržaj su izrazito različiti. Sadržaj se odnosi na proizvod ili komad. Kontekst se odnosi na komponente koje ga okružuju i utiču na to kako se on percipira ili razume.
Metode medija koje odaberete da komunicirate značajno utiču na to kako se vaša poruka isporučuje i razume. Trebalo bi da ulažete isto toliko vremena i energije na „ko“, „gde“, „kada“, „zašto“ i „kako“ svoje poruke kao i na „šta“. Prodavci e-pošte ne prave samo kampanju i šalju je, oni razmatraju uslove i planiraju u skladu sa tim. Kreatori takođe moraju da se rukovode ovim primerom i učine isto.
Kontekst iznad sadržaja
Jedan od dobrih primera konteksta nad sadržajem je iz društvenog eksperimenta koji je sproveo The Washington Post. Džošua Bel, svetski poznati violinista, svirao je u metrou tokom dana za putnike. Zaradio je samo 32 dolara napojnica sa hiljadama ljudi koji su prolazili pored njih, od kojih su mnogi jedva primećivali njegovu muziku. Prethodne noći, Bell je rasprodao muzičku dvoranu u Bostonu zarađujući preko 60.000 dolara za isto vreme. Razlika? Kontekst.
Marketing Džošua Bela, kao svetski poznatog violiniste je ono što ga samo po sebi čini tako poznatim. Njegov tim pozicionira i pakuje njegov koncert u ovom kontekstu, reklamirajući ga kao premijernog violinistu. Tako potrošači na taj način poštuju njegov talenat i rado plaćaju više od 200 dolara za kartu. Obučen je kako svira u otmenoj koncertnoj dvorani, pa ga publika smatra profesionalcem.
Ako ne stvorite pravi kontekst za sebe, bićete potcenjeni. Vaš kontekst je vaš brend i mediji koje delite. Vaš brend je kontekst u kome vas vaša publika percipira u svojim mislima kada konzumira vaš sadržaj. Vaša vrednost je percepcija. Vi ste sami po sebi, kao kreator sadržaja, brend i medijska kompanija. Kao i violinista Bel, treba da svoju predstavu o brendu upakujete na pravi način.
Prvi korak – upoznavanje publike
Ovo počinje poznavanjem vaše publike i razumevanjem njihove psihologije, preferencija i percepcija. Užurbani putnici podzemne železnice koji žure na posao nisu idealna publika za Bela. Uprkos akustici, metro definitivno nije bio najbolji medij za deljenje njegove muzike, a stanica nije prikladno mesto za publiku da ostane i uživa u predstavi.
Mnogi putnici su verovatno pretpostavili da je on student ili ulični izvođač koji je želeo da se snađe. Vreme je najcenjeniji resurs vaše publike i bez obzira na izuzetan sadržaj koji je podelio, kontekst ga nije činio dovoljno vrednim da se pšutnici zaustave i slušaju vrhunsko umetničko delo.
Društveni kontekst utiče na naše razumevanje i asocijacije. Kontekst jednog je igranje u metrou za napojnice. Drugi je muzičar svetske klase koji svira u koncertnoj dvorani među velikanima.
Marketing sadržaja bez konteksta ne vredi ništa
Marketing sadržaja je najveća strategija u današnje vreme. Međutim, sav trud koji ste uložili u kreiranje neverovatnog sadržaja je besmislen ako ne uzmete u obzir kontekst u kojem će biti konzumiran. Vi birate kako će vaša publika gledati na vaš brend i vaše poslovanje, što utiče na to kako će percipirati sadržaj koji kreirate.
Uspešni kreatori sadržaja razumeju kontekst i usklađuju svoj sadržaj u skladu sa tim. To znači da autentično upoznate svoju idealnu publiku tamo gde se ona nalazi i da delite svoj sadržaj na način koji će do njih efikasno doći. Razmislite o tome šta će vaši korisnici dobiti od ovog iskustva i šta će dobiti od vas, a ne šta vi možete da dobijete od njih.
Na času književnosti u srednjoj školi, možda se sećate da je vaš nastavnik razbijao tekstualni kontekst u vezi sa razumevanjem značenja onoga što čitate. Možda je vaš nastavnik istorije objasnio koncepte u odnosu na njihov istorijski kontekst. Kreatori moraju strateški da predvide način razmišljanja svog gledaoca i namerno da odaberu svoju platformu za izgradnju društvenog konteksta oko svog sadržaja.
Sve što delite kao kreator povezano je sa širim kontekstom brenda koji gradite. Morate razmišljati s ciljem na umu. Ako znate da ste neverovatan violinista, morate da delujete i stvarate u kontekstu svetski poznatog violiniste kakav jeste. Vaša publika može lako da uoči kreatore koji nemaju samopouzdanje ili prevarante, zato je neophodno da je upoznate tamo gde se ona nalazi pokažete svoje kreativne veštine.
Da li nastupate u metrou ili u koncertnoj dvorani? Da li tražite savete ili gradite brend i karijeru? Izgradite svoj brend da biste se pozicionirali kao autoritet u svojoj niši, a vaša publika će slediti će vas onda slediti.