USPEH PREDUZEĆA POČINJE OD DOBROG PLANA Ovo su 7 najvažnijih tački za pisanje ispravne biznis strategije

pixabay.com/mwitt1337
Bez biznis plana svaki poslovni poduhvat je osuđen na neuspeh. Ukoliko ne postoji vizija kuda treba da se ide i dokle treba da se stigne, onda kompanija postaje list na vetru koju tamo-amo šetaju ekonomske okolnosti.
Biznis plan je pisani skup dostižnih ciljeva i sredstava za njihovo postizanje. Planovi mogu biti odličan način da održite svoje poslovanje na pravom putu i maksimizirate produktivnost na radnom mestu, ali samo ako se rade ispravno. Da bi plan bio formulisan na pravi način, potrebno je pratiti sedam ključnih tački kako bi se formulisala zdrava ideja.
Obratite pažnju na ciljnu publiku
Pre nego što počnete da pišete biznis plan, trebalo bi da odlučite kome će on biti namenjen. Planovi mogu biti „spoljno fokusirani“, što znači da ciljaju na ljude izvan kompanije (npr. investitore ili zajmodavce), ili mogu biti „interno fokusirani“, što znači da ciljaju na ljude unutar kompanije (npr. rukovodioci ili radnici). Poznavanje ciljne publike vašeg poslovnog plana pomoći će vam da informacije budu relevantne i prikladne za čitaoca.
Izgradite viziju
Ako već nemate snažnu viziju za svoje poslovanje, onda je važno da je napravite pre nego što počnete da radite na poslovnom planu. Vizija je slika o tome gde želite da vaša organizacija bude u budućnosti (cilj, per se), koja čak određuje i akcije koje preduzimate. Naravno da je jaka, jasna vizija veoma važna za kreiranje dobro vođenog poslovnog plana.

Obavezno uradite poslovnu analizu
Korišćenje različitih poslovnih analiza omogućava vam da otkrijete niz različitih unutrašnjih i eksternih faktora koje inače ne biste razmatrali. SWOT, PEST i STEEPLE analize, na primer, mogu vam pomoći da pronađete praznine na tržištu, da predvidite različite različite pretnje i iskoristite snage i mogućnosti sa kojima već imate ili se suočavate.
Uvek postavljajte realne ciljeve
Iako je dobro biti optimista, uverite se da su ciljevi koje ste postavili realni i ostvarivi. Ne samo da će postizanje više ciljeva (čak i ako su malo lakši) poboljšati moral onih koji su neposredno u poslu, već će takođe osigurati da potencijalni investitori vide dosledan napredak koji ostvarujete.
Razmotrite različite vremenske okvire
Poslovni planovi se obično postavljaju u određenom vremenskom periodu. Oni objašnjavaju šta organizacija želi da postigne i kako će to učiniti u unapred određenom vremenskom okviru. Prilikom kreiranja sopstvenog poslovnog plana, može biti korisno uzeti u obzir različite vremenske okvire da biste videli koji bi poslovni plan bio od najveće vrednosti za spoljnu i internu publiku.
Budite logični, racionalni i konzervativni
Slično definisanju ciljeva, vaš poslovni plan treba da bude logičan, racionalan i konzervativan. Osim postavljanja realnih ciljeva, ovaj deo treba da obuhvati:
- Ispravno potkrepljene sve tvrdnje ili pretpostavke
- Potpuno razjasniti sredstva za postizanje ciljeva
- Uvek uzimajte u obzir najgori scenario
- U tekstualnom delu potrudite se da nemate „praznih reči“
Vraćajte se na plan
Konačno, trebalo bi da periodično pregledate svoj plan kako biste bili sigurni da vaše poslovanje ide u pravom smeru. Ponekad bi vaš poslovni plan možda čak trebalo da bude prerađen ako vidite nove prilike ili pretnje na tržištu. U svakom slučaju, dobro je da se uverite da je ono što vaša organizacija radi u skladu sa vašim planom, koji treba da bude dobro osmišljen i ažuran.