UBER SE ODLUČIO NA NOVI KORAK Počelo testiranje dostave hrane autima i robotima
Od ponedeljka će kupcima Uber Eats-a u gradovima širom Los Anđelesa biti data mogućnost da im obroke dostavlja jedan od robota, umesto tradicionalne isporuke ljudima. Do tada će instrukcije dobijati putem aplikacije.
Uber je poslednja u nizu kompanija koje pokušavaju da isporuče hranu svojim domovima pomoću robota. Kompanija, koja je dugo tvrdila da je automatizacija ključ za njenu buduću profitabilnost, ovog meseca pokreće dva testna programa za isporuku Uber Eatsau u Los Anđeles, uključujući robote na četiri točka za kraće vožnje i trotoare, kao i samovozeće automobile za veće udaljenosti.
Od ponedeljka će kupcima Uber Eats-a biti data mogućnost da im obroke dostavlja jedan od robota, umesto tradicionalne ljudske isporuke. Kupci će dobiti uputstva o tome kako da preuzmu hranu od robota u aplikaciji Uber. Serve robot podseća na šareni hladnjak na točkovima, sa poklopcem koji se otvara i otkriva predmete za isporuku. Robot, koji će voziti u Zapadnom Holivudu, ima farove koji podsećaju na oči, zbog čega izgleda kao nešto iz crtanog filma, prenose strani mediji.
Hiundai-jev EV Ionik 5 sa Motional-ovom samovozećom tehnologijom će obrađivati veće porudžbine u Santa Monici. Partnerstvo je prvi put najavljeno još u decembru, dok je Motional jedan od najdugovječnijih timova u autonomnoj vožnji. Pod svojim prvim imenom nuTonomi, uveli su ograničenu uslugu robotike u Singapuru 2016. godine, a kompanija je počela da testira autonomnu vožnju sa Liftom u Las Vegasu 2018. Motional je u vlasništvu Hiundaija i dobavljača automobilske tehnologije Aptiv. Planiraju da pokrenu uslugu robotike u Las Vegasu sledeće godine sa Liftom.
Porudžbine dostavljene automobilom biće uskladištene u termo kontejneru na zadnjem sedištu, gde će ih kupac preuzeti. Po prvi put, Motional će kao meru bezbednosti imati test vozača za volanom, koji će takođe proveriti kako sistem funkcioniše. Serve Robotics, koji upravlja Uberovim robotima na trotoarima, oslanjaće se na ljudskog operatera da nadgleda isporuke iz kontrolne sobe. Uberove robotske isporuke činiće „vrlo, vrlo malo naših isporuka“ u bliskoj budućnosti, kaže Noah Zih, koji vodi autonomnu mobilnost i isporuku u kompaniji.
Roboti bi dugoročno mogli da učine dostavu pristupačnijom. Vožnje koje možda nisu toliko atraktivne za plaćanje isporuke danas, kao što je preuzimanje odeće sa hemijskog čišćenja, mogle bi postati pristupačne sa autonomnim isporukama u budućnosti.
Ali Uberova prilagođena EBITDA, metrika profitabilnosti, gora je za isporuku hrane od vožnje, što može sugerisati da bi roboti mogli da poboljšaju njegovu profitabilnost. Kompanije generalno vole da automatizuju zadatke jer to može smanjiti troškove rada i poboljšati profitne marže. Kompanije su dugo pričale o korišćenju robota za isporuku stvari ljudima, ali pilot programi su do sada bili mali i borili su se sa tehničkim i regulatornim izazovima. Neki od njih, kao što su Domino’s, Kroger i Amazon, su se ipak aktivno uključili u razvoj isporuke robota poslednjih godina.