TAJNE USPEŠNOG KOPIRAJTINGA Saveti kako da se što bolje rangirate na Guglu
Zamislite kada biste mogli da naterate veb pretraživač da se “zakači“ na svaku vašu reč. Kada bi Gugl mogao svaku vašu reč da obradi, ljudi bi s lakoćom klizili niz vašu veb stranicu. A to bi ih zasigurno učinilo vašim vernim pratiocima ili još bolje, vašim vernim kupcima! Kako bi to bilo sjajno, zar ne? No, to se, za sada, čini nemogućom misijom. Eh, da su bar:
-Posete vašem sajtu su izuzetno visoke
-Vreme na vašoj stranici je kraće od prosečnog kijanja
-Procenti konverzija vašeg sajta su zapanjujuće
Nekoliko nedelja vas deli od toga da dignete ruke i odustanete. Ne odustajte jer stvari mogu biti drugačije.
Od tajni najuspešnijeg SEO Kopirajtinga vas deli samo par skrolova mišem.
Sve što treba da uradite da biste ih otkrili, potpuno besplatno, je da pomerate ovu stranicu nadole.
Zato ćemo u ovom članku da navedemo šta je sve potrebno da bi se kreirao bogat SEO sadržaj bogat koji ima više konverzija nego ikada pre.
Šta je SEO Kopirajting?
SEO Kopirajting se odnosi na kreiranje sadržaja koji ciljaju određene ključne reči sa visokim nivoom angažovanja koji drži pažnju čitaocima.
Ovo ima brojne prednosti kao što je uvećanje vremena provedenog na stranici, smanjenje stope poseta samo jedne stranice, povećanje konverzije i slanje ključnih signala kvaliteta Guglovim algoritmima za rangiranje.
Zvuči komplikovano, je l’ da?
Preokrenite lošu sreću i primenite sledeću SEO strategiju Kopirajtinga.
1. “Upecajte“ čitaoce s pitanjem
Da li znate šta je neverovatno u ljudskoj psihologiji?
Nisam to pre znao, ali kada sam saznao za to, sve mi je postalo jasno. Bilo je tako očigledno! I to je promenilo način na koji pristupam SEO Kopirajtingu. O čemu se zapravo radi?
Naime, ljudima je teško da pronađu odgovore na pitanja koja su im upravo postavljena. Ljudski mozak će uvek tražiti da zaokruži priču.
Znate li zašto je to tako? Iz razloga što je našem mozgu potrebno da shvati celu priču, i dok se to ne desi, drži nas fokusiranim dok to učinimo.
Najbolje od svega je što se to dešava na podsvesnom nivou i većina ljudi, naravno, nije toga svesna. Ali, osećaju potrebu da pročitaju sledeću rečenicu.
…da li ste shvatili da vam to radimo od početka?
Kasnije u ovom članku, ukazaćemo na to kako da iskoristite ovu psihološku manu koristeći “hak“ za pisanje tekstova koji se zove „otvorene petlje“ (Open loops). Ipak, najbitnije je da shvatite da su pitanja moćan alat.
Možete da iskoristite sledeća pitanja:
-Da li se borite da smršate?
-Da li znate zašto 99,9% ljudi ne uspeva da zaradi na internetu?
-Da li ste ikada poželeli da jednostavno napustite posao i putujete svetom?
A možete postaviti i malo opštija pitanja, poput:
Da li ovo zvuči poput vas? Zvuči suludo, zar ne? Šta je najgore što je moglo da se desi?
Ovakva pitanja podsvesno gone čitaoca da nastavi sa čitanjem.
2. Uradite ovo da biste privukli “dosadne“ čitaoce
Zabavna činjenica:
55% čitalaca će pročitati vaš post za petnaestak sekundi ili manje. Zašto?
Zato što je internet iznedrio kulturu brzog čitanja. Ljudi dolaze do članaka, a zatim brzo prelaze da odluče da li je vredno čitanja.
Ali šta je presudno kod njih da li je objava vredna čitanja? Jednostavno je. Oni koriste podnaslove vašeg posta. Razmislite o tome na ovaj način:
-Vaš naslov dovodi nekoga da klikne na vašu stranicu.
-Vaši podnaslovi ih ubeđuju da ostanu na njoj.
Svaki od vaših podnaslova prodaje čitaocu nešto iz tog članka. Ako je dovoljno dobro, oni će zagristi udicu i pročitati.
To znači da podnaslovi moraju biti ili zanimljivi ili jasni. Zanimljivi podnaslovi su oni o kojima se priča. Recimo da pišete neki članak npr. Zašto vam je potreban prenosivi espreso aparat? U tom slučaju možete napisati neke zanimljive podnaslove poput ovih.
-Kako mi je moj Nespreso aparat spasio život?
-Jedini način da napravite kafu u divljini
-Kako napraviti kafu koristeći… vodu iz reke?
Ovo su zapravo naslovi mini-članaka koji teraju čitaoca da zastane i pomisli: „Želim da saznam više!“
Jasni podnasovi su malo realniji. Oni govore korak po korak o sadržaju teksta. Ovo olakšava čitaocima pregled:
-Da saznaju te o čemu se radi u članku
-Da pronađu najzanimljiviji deo u tekstu, za početak
Poigrajte se sa ove dve vrste podnaslova da vidite kakav uticaj imaju na vašu publiku.
3. Koristite moćne reči koje utiču na emocije
Reči sa jakim značenjem utiču na naše na najprimalnije emocije. Kada ih vaši čitaoci vide, ne mogu a da ne osete nešto. Neke od njih mogu biti:
-Srećan / na
-Sada
-Uzbuđen / a
-Ljut / a
-Radoznao / la
-Pohlepan / na
-Lepa / a
-Ružan / na
Možete ih koristiti, takođe, u svojim naslovima, podnaslovima, uvodima, pozivima na akciju.
4. Optimizujte svoj sadržaj kako bi držao pažnju
Razmislite o ovome:
Vaša publika ima ograničenu količinu pažnje svakog dana. Većinu pažnje troše na: odluke, rad, porodicu, prijatelje, Netflix… U suštini, ne preostaje im je mnogo da je troše i na vaše objave.
To znači da je vaš najvažniji posao, kao kreatora sadržaja, da kažete sa što manje reči, što više.
Potrebno je da sačini te sadržaj koji je kratak, pitak za čitanje, da drži pažnju i da objašnjava suštinu.
Način na koji to postižete je da smanjite broj reči u tekstu. Ovde ništa nije napisano što ne bi trebalo da bude ovde; to je ta nemilosrdna efikasnost reči. Ne preporučujemo:
-Nabrajanja koja su suvišna,
-Duge liste
-Složene opise
-Predugačke rečenice
-Članci koji opisuju u nedogled šta bi se sve moglo prikazati skrinšotom ekrana.
To je ono što nazivamo optimizacijom za držanje pažnje.
Sa manje reči između vas i informacija koje možete brže da primite.
5. Koristite aktivni govor
Aktivne rečenice su način izražavanja koji je zanimljiviji i jasniji. Koristi se manje reči i mnogo se bolje čitaju. Savršeni su stil za držanje pažnje. No, nećemo držati predavanje o gramatici jer je život isuviše kratak. Ostanite uz nas još malo da i bismo i ovo pojasnili.
Aktivno izražavanje je u suštini kao svakodnevni govor. Ono je oubičajeno u rečenicama koje su:
-Kratke
-Lične
-Direktne
U suštini, niko ne govori kao univerzitetski profesor. Umesto toga, možemo da koristimo ovu formulu:
[Subjekat] – [Radnja] – [Objekat]
Matej radi SEO.
Janko svira gitaru.
Mihajlo je pojeo picu.
Kada nas uče da pišemo, to radimo ovim redosledom:
[Objekat] – [Radnja] – [Lice]
SEO je uradio Matej.
Gitaru svira Janko.
Picu je pojeo Mihajlo.
Ovo je mnogo manje prijatno za čitanje i traje duže. Pogledajte ova dva primera i prosudite koji je lakši za čitanje.
Ovaj?
Naš tehnički tim radi SEO drugačije. Cilj nam je da pronađemo najzanimljivije i najbolje rangirane ključne reči. Ideja nam je da ih strateški koristimo tako da Gugl može bolje rangirati vašu veb lokaciju i pomoći vam da steknete nove klijente.
Ili ovaj?
Mi radimo SEO drugačije od ostalih. Pronalazimo ključne reči najvišeg ranga i strateški ih postavljamo na vaš sajt kako biste se kotirali visoko i zaradili više od novih klijenata.
Primer broj 2, zar ne?
Jasniji je i razumljiviji. Evo odličnog primera za primenu aktivnih rečenica a u vašem pisanju. Ako možete da dodate „od strane zombija“ na kraju rečenice, ne koristite aktivni govor.
Primer:
-Ovaj članak su napisali zombiji
-Dizajnerski rad su uradili zombiji
-Grad su napali zombiji