TRGOVAČKI LANAC UVODI „EKSPLOZIJU CENA“ Proizvodi će poskupeti za 100 odsto
Trgovački lanac Peni (Penny) iz Nemačke od danas (31. jul) planira „ekspoloziju“ cena pojedinih proizvoda.
Iz ovog trgovačkog lanca najavljuju kako će bečke kobasice (Wiener Würstchen) umesto 3,19 koštati 6,01 evro, organski jogurt će s 1,16 poskupeti na 1,56 evra.
Reč je o eksperimentu kojim Penny kupcima želi da da do znanja kolika je stvarna cena tih proizvoda kad se uzme u obzir proizvodnja hrane, uticaj na klimu, vodu, zdravlje, prenosi Feniks magazin.
Eksperiment će trajati nedelju dana.
Poskupljenje je najavljeno samo za Severnu Rajnu-Vestfaliju, a poskupeće ukupno devet proizvoda. Kako su najavili iz Penija, žele da izazovu cenovni šok kao deo eksperimenta, prenosi Feniks magazin.
Kazali su kako će samo samo devet od više od 3.000 proizvoda, koliko im je u asortimanu, poskupeti. Celonedeljna kampanja u svih 2.150 poslovnica namenjena je podizanju svesti kupaca o problemu.
To bi bile „prave cene“, izračunali su naučnici s Tehničkog univerziteta u Nirnbergu i Univerziteta u Grifsvaldu, koje bi uključivale ne samo uobičajene troškove proizvodnje nego i učinke proizvodnje hrane na klimu, vodu i zdravlje.
– Lažemo sami sebe ako se pretvaramo da današnja proizvodnja hrane nema skrivenih troškova za okolinu – kaže Ameli Mihalk, koja proučava ekološke i društvene učinke poljoprivredne proizvodnje na Univerzitetu u Grifsvaldu.
Za najnovije biznis vesti iz Srbije i sveta, pratite nas na našoj Instagram stranici.
- Tagovi
- cene
- Nemačka
- poskupljenje