POHLEPA KOMPANIJA JE STVORILA “GRABFLACIJU“ Da li ste čuli za nju i koliko je stvarna?
Najnoviji podaci o inflaciji ponovo su dostigli rekordne vrednosti, podstaknuti troškovima hrane i energije, ali i korporativnom pohlepom. Sposobnost kompanija da podignu cene iznad svojih rastućih troškova čak je dovela do izraza „greedflation“ (od engleskog greed = pohlepa i inflation = inflacija).
Najveći rast inflacije u SAD od 1981.
Za mala preduzeća kao što je proizvođač velnes pića Remedy Organics sa sedištem u Nju Džersiju, sve je u moći određivanja cena i ko je ima.
-Vidimo povećanje cena (naših proizvoda) širom zemlje kod nekih prodavaca – kaže izvršni direktor Remedyja Henri Kasindorf.
Indeks potrošačkih cena za jun pokazao je da je inflacija u SAD porasla 9,1 odsto, što je najveći rast od 1981. Dan pre nego što je Biro za statistiku rada objavio podatke o inflaciji, Bela kuća je umanjila te podatke, napominjući da su oni već „zastareli“. ” Pad cena benzina i hrane u poslednjih nekoliko nedelja čini se da ukazuje na bolju situaciju u julu, prenosi Inc.
Marže i profiti američkih kompanija su prošle godine rasle najbržim godišnjim tempom, od 1955. godine
Koncept „pohlepe“ fokusira se na korporativne profite i na to da li su oni preterani. Junska studija Instituta Ruzvelt, istraživačkog centra sa sedištem u Njujorku koji se fokusira na „obuzdavanje moći korporacija“, pokazuje da su marže i profiti američkih kompanija prošle godine rasli najbržim godišnjim tempom od 1955. Godišnje marže neto profita bile su 5,5 odsto u rasponu od 1960. do 1980. i u proseku od 6 procenata tokom 2010-ih, prema studiji. Ali 2021. godine, marže su skočile na 9,5 odsto u 3.698 anketiranih kompanija.
Ponuda i potražnja
Međutim, ima onih koji osporavaju samo postojanje pohlepe (inflacije izazvane korporativnom pohlepom), tvrdeći da jednostavno vidimo ponudu i potražnju na delu. Trilioni dolara podsticaja koji su upumpani u ekonomiju izazvali su šok tražnje, dok su ruska invazija na Ukrajinu i drugi problemi u lancu snabdevanja ograničili snabdevanje, na primer, automobile. Pohlepa je pogrešan naziv u očima Alana Vinka, generalnog direktora tržišta kapitala u EisnerAmper LLP, računovodstvenoj firmi sa sedištem u Njujorku. On kaže da svi u lancu snabdevanja, od malih do velikih preduzeća, prolaze kroz period rasta troškova.